Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije
Od svih uvezenih vozila provjerenih putem carVerticala u 2024. godini, 29,3% bilo je uvezeno iz Njemačke, 15,7% iz Francuske, 14,8% iz Belgije, 11,3% iz Italije i 6,9% iz Slovenije.
CarVertical
21 Travanj 2025 I 17:00
Foto: Pexels
Automobil rijetko provodi cijeli svoj životni vijek u jednoj zemlji. Često se nakon nekoliko godina korištenja vozila prodaju i izvoze u druge zemlje, gdje pronalaze nove vlasnike.
U Hrvatskoj taj trend traje već dugi niz godina – većina rabljenih automobila uvozi se iz Njemačke i Francuske. Međutim, istraživanje tvrtke za podatke o automobilima carVertical pokazuje da vozila uvezena iz drugih zemalja često dolaze s lažiranim brojačem kilometara ili skrivenim nedostacima.
Većina uvezenih vozila u Hrvatsku dolazi iz Zapadne Europe i okolnih zemalja. Od svih uvezenih vozila provjerenih putem carVerticala u 2024. godini, 29,3% bilo je uvezeno iz Njemačke, 15,7% iz Francuske, 14,8% iz Belgije, 11,3% iz Italije i 6,9% iz Slovenije.
„Hrvatski kupci favoriziraju njemačke marke kao što su BMW, Audi i Volkswagen, stoga ne čudi da se većina vozila uvozi iz Njemačke.
Mnogi se automobili u Njemačkoj vraćaju zastupništvima po isteku leasinga, te se tako stvara velika ponuda dobro održavanih, relativno novih automobila koji se zatim prodaju u druge europske zemlje“, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila u tvrtki carVertical.
Kupci preferiraju i automobile iz Francuske, Belgije i Italije jer te zemlje imaju stroge propise o održavanju vozila koji osiguravaju da mnogi uvezeni rabljeni automobili budu u dobrom stanju.
Uvezeni automobili nisu uvijek bolji izbor – mnogi od njih imaju lažiran brojač kilometara
Iako mnogi kupci rabljenih automobila u Hrvatskoj preferiraju vozila iz uvoza, Buzelis upozorava da žurno sklapanje posla bez odgovarajuće provjere može biti rizično. Velik broj uvezenih vozila ima lažiranu kilometražu ili skrivene nedostatke.
Za popravke mnogih automobila oštećenih u prometnim nesrećama korišteni su jeftini, neoriginalni dijelovi, što kasnije može dovesti do problema s pouzdanošću.
Prema istraživanju carVerticala, automobili uvezeni iz Slovenije i Poljske u Hrvatsku imali su veći rizik od prijevare s brojačem kilometara, pri čemu je 4,6% provjerenih vozila pokazalo odstupanja. Slijede Italija (3,9%), Austrija (2,9%) i Francuska (2,4%).
Može biti teško pratiti gdje su promijenjena očitanja brojača kilometara. Često automobil stigne iz inozemstva s određenom kilometražom, ali lokalni prodavači manipuliraju očitanjem brojača kilometara kako bi napuhali njegovu vrijednost.
Foto: carVertical
„Budući da ne dijele sve zemlje podatke o povijesti vozila, ova situacija pogoduje nepoštenim prodavačima. Važno je dijeliti podatke o automobilima kako bi se povećala transparentnost na tržištu. U nekim slučajevima kupci nisu ni svjesni da je njihov automobil uvezen. T
o omogućuje skrivanje ozbiljnih problema poput prethodnih prometnih nesreća, stvarne kilometraže ili čak zapisa o krađama“, upozorava Buzelis.
Kupcima se savjetuje ne samo da provjere izvješće o povijesti automobila i potvrde njegovo podrijetlo, već i da potraže profesionalnu uslugu provjere kako bi se procijenilo njegovo pravo stanje.
Metodologija
U istraživanju koje je provela tvrtka carVertical analizirana su izvješća o povijesti vozila koja su kupili klijenti tvrtke između 1. siječnja i 31. prosinca 2024. godine.
Uvezeni automobili prebrojani su prema zemlji podrijetla, izračunat je njihov postotak te su prema tome rangirani.
Zemlje uvoznice u kojima je zabilježen najveći broj prijevara s brojačima kilometara identificirane su odabirom deset najvećih uvoznih tržišta u svakoj zemlji i njihovim rangiranjem na temelju postotka vozila s vraćenim brojačima kilometara.
Manifestacija okuplja književnike, znanstvenike, umjetnike, glazbenike i sve ljubitelje Joyceova stvaralaštva, ali i sve one željne neobičnog i inspirativnog kulturnog doživljaja.
Radionici su se odazvali predstavnici Udruge gluhih i nagluhih Istarske županije, Društva multiple skleroze Istarske županije, Društva distrofičara Istre i Udruge slijepih Istarske županije.
Nakon kraće stanke, vraća se i linija 31 koja povezuje Pulu s Loborikom i Marčanom. Autobus će kretati s Istarske ulice, nasuprot FINE, u 6, 9, 12 i 16 sati.
Prema podacima iz prošle godine, udio žena u ukupnom broju darovanih doza krvi iznosio je svega 19 posto. Iako se bilježi blagi porast u odnosu na prethodnu godinu (nešto više od 1 posto), postotak je i dalje nizak.
Divlje svinje dolaze u čoporima, nerijetko i s više od 30 jedinki, a osim Premanture, viđane su i u okolici Medulina. Glavni razlozi njihova spuštanja u naselja su sve veća urbanizacija, smanjenje prirodnih staništa te potraga za hranom i vodom.
Gospodarstvo svakog petka 13. izgubi i do tisuću dolara zbog toga što ljudi na taj dan odbijaju raditi stvari koje obično rade ostalim danima u tjednu.
Rovinjski osnovci, roditelji i kolege pamtit će Marina Mihovilovića kao ravnatelja koji je školu vodio s empatijom, mirnoćom i predanošću. Iako napušta ured ravnatelja, ostaje važan dio obrazovne povijesti Rovinja.