Digitalna budućnost plave ekonomije: IDA u ključnom EU projektu
Istarska razvojna agencija sudjeluje u provedbi prekograničnog projekta BEST4.0 – Blue Economy Sectors Digital Transformation towards Industry 4.0, koji povezuje partnere iz Hrvatske i Italije u zajedničkoj misiji poticanja digitalne transformacije malih i srednjih poduzeća u sektoru plave ekonomije
Istarska razvojna agencija sudjeluje u provedbi prekograničnog projekta BEST4.0 – Blue Economy Sectors Digital Transformation towards Industry 4.0, koji povezuje partnere iz Hrvatske i Italije u zajedničkoj misiji poticanja digitalne transformacije malih i srednjih poduzeća u sektoru plave ekonomije.
Kako ističe direktor Istarske razvojne agencije, dr.sc. Boris Sabatti, projekt je primarno usmjeren na jačanje kapaciteta poduzeća za primjenu suvremenih tehnologija i poslovnih modela temeljenih na principima Industrije 4.0., što bi značilo da je cilj je omogućiti istarskim tvrtkama učinkovitiju prilagodbu digitalnim promjenama kroz usmjerenu podršku, razmjenu znanja i konkretne alate za modernizaciju poslovanja.
U prvoj fazi projekta započetog protekle godine uspješno je provedena analiza potreba malih i srednjih poduzeća u prekograničnom području Hrvatske i Italije te je analizirana njihova digitalna zrelost putem TML indeksa, koji predstavlja tehnološku spremnost poduzeća na uvođenje digitalnih rješenja u poslovanje.
Osnovana je nadalje i početna mreža digitalnih inovacijskih centara (DIH-ova), koja će služiti kao ključna točka podrške tvrtkama u procesu digitalne transformacije, pri čemu IDA ima funkciju DIH-a za poduzetnike s područja Istarske županije, navodi Sabatti.
U drugoj fazi projektnih aktivnosti naglasak je na razmjeni iskustava između hrvatskih i talijanskih partnera te je potpisan sporazum kojim se utvrđuje strateška suradnja DIH-ova na prekograničnoj razini.
Foto: IDA
Također, u izradi je katalog usluga Industrije 4.0, kao praktičan alat namijenjen istarskim poduzetnicima u području plave ekonomije, koji će sadržavati smjernice za primjenu digitalnih rješenja u svakodnevnom poslovanju te samim time unaprjeđenje poslovanja.
Isto tako, s ciljem testiranja rješenja u stvarnim poslovnim uvjetima, predviđene su u nadolazećim mjesecima pilot aktivnosti u suradnji s istarskim poduzećima, kao i tematske radionice, o čemu će svi poduzetnici biti pravovremeni obaviješteni, ističe Sabatti. Aktivnosti će uključivati edukaciju, demonstracije tehnologija i podršku u implementaciji inovacija za istarske poduzetnike u području plave ekonomije.
O svemu navedenome bilo je riječi tijekom studijskog posjeta u Šibeniku održanog početkom ožujka ove godine te su navedenom prilikom projektni partneri, uključujući predstavnike IDA-e posjetili Inovacijski centar AluTech te DIH Agrifood Croatia.
Sudionici su imali priliku vidjeti primjenu naprednih tehnologija u industriji i akvakulturi, dok su strateški sastanci u Institutu Ruđer Bošković dodatno učvrstili suradnju na području prijenosa znanja i inovacija.
Ukupna vrijednost projekta BEST 4.0 - Blue Economy Sectors Digital Transformation towards Industry 4.0, koji se provodi u sklopu programa Interreg Italy-Croatia 2021.-2027. je 1.799.258,00€, pri čemu udio IDA-e u projektu iznosi 226.501,00€.
Projektni partneri uz IDA-u su CNA Ferrara (vodeći partner), Area Science Park iz Trsta, CETMA – Tehnološki centar, CNA Ancona, DIH Agrifood Croatia, Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Split te Sveučilište u Rijeci – Pomorski fakultet.
Organizatori pozivaju sve ljubitelje prirode, povijesti, duhovnosti i pješačenja da im se pridruže u ovoj
posebnoj prilici za istraživanje manje poznatih, ali iznimno vrijednih dijelova Južne Istre.
Na današnjem aktualnom satu u Hrvatskom saboru, kandidatkinja Možemo! za gradonačelnicu Pule i saborska zastupnica Dušica Radojčić postavila je premijeru Plenkoviću pitanje o novom pokušaju prodaje brodogradilišta Uljanik.
Sustav je jednostavan za korištenje te konfiguriran na način da sprječava vandalizam i ubacivanje bilo kakvih drugih predmeta osim zaduženih knjiga s RFID naljepnicom.
Nastavlja se predstavljanje liste za županijsku Skupštinu aktualnog župana Borisa Miletića, koja donosi i jake snage iz redova talijanske autohtone nacionalne zajednice: Dirianu Delcaro Hrelja iz Vodnjana, Davida Modrušana iz Rovinja i Cristinu Fattori iz Novigrada.
Ukupno 15-ak izlagača stiže iz cijele Hrvatske. Riječ je o dugogodišnjim izlagačima na umaškom Sajmu cvijeća, a koji se uvijek drage volje vraćaju u Umag.
Na natječaj se prijavila 31 tvrtka, a gradnja je povjerena poduzeću Fröhlich iz Graza. Neki su koncesionari paralelno pokušavali izgraditi željezničku vezu Trsta i Rijeke, no zbog nedostatka kapitala morali su odustati.
Učitelji koji svojim pristupom pokazuju povjerenje prema učenicima ne utječu samo na školski uspjeh - oni pomažu djeci da razviju unutarnju sigurnost koja ostaje s njima cijeli život.
Digitalna agencija Markething specijalizirana je za napredna e-commerce i booking rješenja, zajedno s Istarskom razvojnom turističkom agencijom sa vizijom, tehnologijom i strateškim pristupom omogućili su razvoj platforme koja spaja lokalne turističke pružatelje i globalne korisnike.
Cilj ove akcije je podizanje svijesti o potrebi smanjenja našeg štetnog utjecaja na okoliš i atmosferu i iskorištavanja prirodnih resursa jednostavnom promjenom svakodnevnih navika.