Izvan sjaja velikih natjecanja i prestižnih škola koje se redovito nalaze u fokusu javnosti, postoje i učenici čiji uspjesi prolaze gotovo neopaženo – premda su jednako impresivni.
Jedan od njih je Erik Rossanda, maturant Talijanske srednje škole “Dante Alighieri” u Puli, koji je sve razrede opće gimnazije završio s prosjekom 5.0.
Osim savršenog uspjeha, Erik se može pohvaliti i s dvostrukim naslovom državnog prvaka iz talijanskog jezika i književnosti, koji pohađa kao materinski jezik. Usto je ostvario zapažene rezultate na županijskim natjecanjima iz latinskog jezika, hrvatskog, biologije i fizike. Na županijskom natjecanju iz latinskog jezika osvojio je treće mjesto.
“Za mene je prosjek 5.0 ispunjenje”
U razgovoru za Srednja.hr, Erik ističe da mu odličan uspjeh donosi osjećaj postignuća i ponosa. “Proći s 5.0 za mene znači ispunjenje, ponos, zadovoljstvo. Osjećam da sam postigao nešto što ne uspijeva svima”, kaže.
Škola njegove uspjehe nije zanemarila – za svaku godinu s čistom peticom dobio je knjigu s posvetom, a za odličan uspjeh i prvo mjesto na državnom natjecanju nagradni izlet u Milano i Torino te – tortu. Roditelji su ga, dodaje, nagradili izletom i ručkom u restoranu.
Erik ističe da je uspjeh dijelom i rezultat podrške škole i nastavnika, koji, kako kaže, prema svima postupaju jednako. Iako priznaje da možda ponekad dobije “malo popusta”, ne smatra to posebno privilegijom. “Mislim da me nastavnici cijene, ali nikad nisam osjetio da se prema meni odnose drugačije nego prema drugima.”
“Učim dan prije ispita, u prosjeku 20 minuta”
Za razliku od stereotipa o učenicima s peticama, Erik priznaje da uči – dan prije ispita. I to u prosjeku 20 minuta. “Nisam se nikad susreo s ružnim komentarima, ali vjerojatno ih je bilo. Ljudi često misle da odlični učenici uče cijeli dan i nemaju društveni život, ali to nije moj slučaj. Ne propuštam druženja zbog učenja. Znam što mi je važno i držim fokus.”
O samom načinu učenja kaže da pristup varira – nekad mu više odgovaraju pisani ispiti, nekad usmena ispitivanja, ovisno o profesoru. “Neki profesori stvore atmosferu u kojoj usmeno ispitivanje uopće ne djeluje stresno – kao na biologiji. S druge strane, neke sadržaje lakše izrazim pismeno.”
Domaće zadaće i dodatne aktivnosti, priznaje, nikad nije smatrao osobito korisnima. “Mogu pomoći u utvrđivanju gradiva, ali meni osobno nisu bile ključne.”
Uz knjige – i društvo, djevojka i biljar
Unatoč akademskom uspjehu, Erik njeguje aktivan društveni život. Slobodno vrijeme provodi s prijateljima i djevojkom, a voli i rekreativne aktivnosti poput nogometa, pikada i biljara. “Rado pomažem prijateljima oko učenja ili ispita”, dodaje.
Na pragu mature, Erik već razmišlja o sljedećem koraku – želi upisati pravo u Italiji, konkretno u Trstu. Ipak, cilj mu je najprije završiti i četvrti razred s istim uspjehom. “Bilo bi mi žao da sad, nakon tri godine, ne završim i zadnju godinu s 5.0. To mi je važno zbog osobnog osjećaja uspjeha.”
Na pitanje kako postići savršen uspjeh, Erik nudi jednostavan, ali iskren savjet: “Treba imati ‘glavu’ za to. Inače se uloži previše truda koji se ne isplati. Bitno je znati zaključivati, povezivati pojmove i razumjeti metode profesora – to jako olakšava učenje.”