Učenje bez granica: Puljani u Norveškoj na završnici međunarodnog projekta o digitalnim vještinama

Nastavnici Tea Šumberac, Svebor Smodlaka i Denis Gentilini, djelatnici TSŠ-S.M.S.I. Dante Alighieri Pula-Pola, od 5. do 9. svibnja 2025. godine sudjelovali su na trećoj od tri predviđene mobilnosti u sklopu dvogodišnjeg Erasmus+ projekta.

IstraIN

20 Svibanj 2025 I 12:37

Učenje bez granica: Puljani u Norveškoj na završnici međunarodnog projekta o digitalnim vještinama
Foto: IstraIN

Nastavnici Tea Šumberac, Svebor Smodlaka i Denis Gentilini, djelatnici TSŠ-S.M.S.I. Dante Alighieri Pula-Pola, od 5. do 9. svibnja 2025. godine sudjelovali su na trećoj od tri predviđene mobilnosti u sklopu dvogodišnjeg Erasmus+ projekta Python - Learning by challenges and projects (Python - Učenje kroz izazove i projekte) koja je održana u gradu Moss-u, u  Norveškoj. 

Uz domaćine, nastavnike iz srednje škole Malakoff videregående skole sudjelovali su i nastavnici iz talijanske srednje škole ISII Marconi iz grada Piacenza.
Projekt je dio strateškog plana internacionalizacije koji dijele škole sudionice.

Kako je za postizanje učinkovitih i inovativnih informatičkih kurikuluma potrebno imati viziju zajednice, dijeliti inovativna iskustva i stvarati globalnu obrazovnu zajednicu bez granica, nastavnici iz partnerskih škola vjeruju da bi se proučavanje Python-a uz primjenu aktivnih metodologija, posebice suradničkog učenja temeljenog na izazovima (CLBC - Collaborative Learning Based in Challenges), moglo pokazati uspješnim u povećanju motivacije učenika, omogućavajući  im razvijanje vještina kroz razvoj "izazova" koji odgovaraju stvarnim potrebama lokalnog konteksta i povećanju razine učenja u usporedbi s tradicionalnom nastavnom aktivnošću.

Foto: IstraIN

Glavni cilj projekta je doprinijeti inovacijama u srednjoškolskom obrazovanju i osposobljavanju, baveći se digitalnom transformacijom kroz razvoj digitalne spremnosti, otpornosti i sposobnosti, nudeći podršku učiteljima kroz uvođenje novih metoda i pristupa učenju i poučavanju te razmjene iskustava, stvaranje materijala i resursa koji će omogućiti partnerima testiranje novih aktivnih metodologija.

Tijekom trajanja projekta sve partnerske škole razvijale su aplikativne "studije slučaja" povezane sa studijskim područjima svojih učenika razvijajući projekte koji se provode korištenjem CLBC metodologije.

U završnom dokumentu, koji je u izradi, objavit će se studije slučaja u kojima će se prikazati učenje Python-a kroz izazove i projekte, a obuhvatit će primjere učenja Python-a kroz primjere u matematici, u mobilnoj robotici te u korištenju kolaborativnih robota i umjetne inteligencije.