Učenje bez granica: Puljani u Norveškoj na završnici međunarodnog projekta o digitalnim vještinama
Nastavnici Tea Šumberac, Svebor Smodlaka i Denis Gentilini, djelatnici TSŠ-S.M.S.I. Dante Alighieri Pula-Pola, od 5. do 9. svibnja 2025. godine sudjelovali su na trećoj od tri predviđene mobilnosti u sklopu dvogodišnjeg Erasmus+ projekta.
IstraIN
20 Svibanj 2025 I 12:37
Foto: IstraIN
Nastavnici Tea Šumberac, Svebor Smodlaka i Denis Gentilini, djelatnici TSŠ-S.M.S.I. Dante Alighieri Pula-Pola, od 5. do 9. svibnja 2025. godine sudjelovali su na trećoj od tri predviđene mobilnosti u sklopu dvogodišnjeg Erasmus+ projekta Python - Learning by challenges and projects (Python - Učenje kroz izazove i projekte) koja je održana u gradu Moss-u, u Norveškoj.
Uz domaćine, nastavnike iz srednje škole Malakoff videregående skole sudjelovali su i nastavnici iz talijanske srednje škole ISII Marconi iz grada Piacenza.
Projekt je dio strateškog plana internacionalizacije koji dijele škole sudionice.
Kako je za postizanje učinkovitih i inovativnih informatičkih kurikuluma potrebno imati viziju zajednice, dijeliti inovativna iskustva i stvarati globalnu obrazovnu zajednicu bez granica, nastavnici iz partnerskih škola vjeruju da bi se proučavanje Python-a uz primjenu aktivnih metodologija, posebice suradničkog učenja temeljenog na izazovima (CLBC - Collaborative Learning Based in Challenges), moglo pokazati uspješnim u povećanju motivacije učenika, omogućavajući im razvijanje vještina kroz razvoj "izazova" koji odgovaraju stvarnim potrebama lokalnog konteksta i povećanju razine učenja u usporedbi s tradicionalnom nastavnom aktivnošću.
Foto: IstraIN
Glavni cilj projekta je doprinijeti inovacijama u srednjoškolskom obrazovanju i osposobljavanju, baveći se digitalnom transformacijom kroz razvoj digitalne spremnosti, otpornosti i sposobnosti, nudeći podršku učiteljima kroz uvođenje novih metoda i pristupa učenju i poučavanju te razmjene iskustava, stvaranje materijala i resursa koji će omogućiti partnerima testiranje novih aktivnih metodologija.
Tijekom trajanja projekta sve partnerske škole razvijale su aplikativne "studije slučaja" povezane sa studijskim područjima svojih učenika razvijajući projekte koji se provode korištenjem CLBC metodologije.
U završnom dokumentu, koji je u izradi, objavit će se studije slučaja u kojima će se prikazati učenje Python-a kroz izazove i projekte, a obuhvatit će primjere učenja Python-a kroz primjere u matematici, u mobilnoj robotici te u korištenju kolaborativnih robota i umjetne inteligencije.
Berba grožđa u Istri je završena, a vinari su, čini se, itekako zadovoljni. Slijedi berba maslina – simbol istarskog identiteta i tradicije. O rezultatima, izazovima i planovima razgovarali smo s Eziom Pinzanom, pročelnikom za poljoprivredu Istarske županije.
Kao destinacija za oleoturizam, Istra se u članku prikazuje kao savršen spoj tisućljetne tradicije, prirodnih ljepota i autentičnih doživljaja, u skladu s filozofijom sporog putovanja.
Bilo da tražite aktivni odmor ispunjen planinarenjem, šetnjama i istraživanjem prirode ili mirniji bijeg u kojem ćete uživati u pogledu, lokalnim delicijama i čaši vina – Istočna Istra savršena je kulisa za izlet koji puni baterije.
Magazin Nautica je najstariji i najugledniji talijanski časopis specijaliziran za nautički turizam, brodove, jedrenje i život na moru. Pokrenut je još 1961. godine, a danas je nezaobilazan izvor informacija za vlasnike brodova, ljubitelje plovidbe i profesionalce u nautičkom sektoru.
Ove godine, kao i prošle, kroz organizaciju brucošijade prikupljaju se sredstva za adaptaciju i opremanje Studentskog društvenog centra u Puli (Laginjina 1).
Istra je spomenuta u kontekstu regionalnih delicija i lokalne gastronomije, s naglaskom na to kako autentični proizvodi Istre pronalaze svoje mjesto u modernim jelima i kulinarskim trendovima.
Vitamin D je zapravo hormon koji utječe na ekspresiju više od stotinu gena, što znači da pomaže da se genetske upute pretoče u proteine presudne za rad našeg organizma.
Njih 38, u pratnji učiteljica, provelo je četiri dana na jugu Hrvatske, gdje su, uz druženje s vršnjacima iz Osnovne škole Orebić, upoznali bogatu kulturnu i povijesnu baštinu Pelješca i okolnih mjesta.
U sadnji su sudjelovala i djeca iz Osnovne škole Vladimira Nazora Vrsar i Dječjeg vrtića Tići, zajedno s djelatnicima Montrakera. Djeca su imala priliku vidjeti kako izgleda stablo lijeske i njezin plod te doznati više o njezinoj važnosti u lokalnoj tradiciji i povezanosti s Vrsaranskim amaretima.
Njegove pjesme obilježile su živote brojnih generacija, a upravo kroz ovaj program publika i glazbeni kolege žele mu iskazati zahvalnost za sve emocije, uspomene i stihove koji su postali dio naše svakodnevice.