Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Grada Rovinj-Rovigno održanoj u četvrtak, 12. veljače, Klub
vijećnika SDP-a nije podržao predložene Izmjene i dopune Odluke o komunalnom linijskom prijevozu.
Iz SDP-a stiglo je i obrazloženje koje prenosimo ua nastavku.
''U predloženim izmjenama postojeće Odluke praktički se reguliraju samo četiri sezonske linije komunalnog linijskog prijevoza putnika (autobusom) od centra prema turističkim naseljima Valalti, Amarinu, Polarima i Veštru.
Dodatno, jedina stvarna promjena odnosi se na mogućnost korištenja kombi vozila i uvođenje članka 42.a, koji Gradu omogućuje sufinanciranje prijevoza – no bez jasnih kriterija i plana provedbe.
Peta linija, koja se spominje u obrazloženju, nije ucrtana, nema predložen vozni red i nije sastavni dio odluke.
Dodatno, relacija koja se predlaže u obrazloženju je prevelika (Gandusio, Borik, Gripole, Monfiorenzo, Štanga, B. Radića, Gandusio) i dugotrajna za obilazak jedne linije, a unatoč tome nepotpuna (nema ni R. Sela ni Kukuletovice).
Dakle, ona u praksi ne znači apsolutno ništa. Sve ostalo je nejasno, nedefinirano i nedovoljno unaprijeđeno.
Podsjećamo da je čak 2000 građana Rovinja-Rovigno svojim potpisima jasno izrazilo potrebu za kvalitetnim, funkcionalnim i sustavno organiziranim javnim prijevozom, a novi koncept je putem javnog savjetovanja provedenog u listopadu SDP uputio Gradu.
SDP Rovinj
Unatoč tome, predložene izmjene ne donose konkretne promjene koje bi poboljšale dostupnost prijevoza građanima.
Stoga smatramo da je potrebno donijeti potpuno novu Odluku, usklađenu s potrebama stanovništva, koja jasno definira odgovarajuće rješenje za djecu, umirovljenike, osobe slabije pokretljivosti i invalide, a ne improvizirati polovičnim rješenjima.
IDS-ova vijećnica Tea Batel ustvrdila je kako ankete nisu realan prikaz potreba, navodeći primjer
popodnevnog vrtića, gdje je interes iskazalo 250 građana, a koristilo ga dvoje djece. No SDP se s time ne slaže, smatrajući da primjer nije usporediv s pitanjem javnog prijevoza, koje utječe na mnogo širu populaciju.
Kako je istaknuo Goran Subotić, vijećnik iz redova SDP-a, „bitna je frekvencija prijevoza, a nju određujemo sami. U Austriji, u manjim mjestima, mali autobusi voze svakih 20 minuta. Nitko nas ne može uvjeriti da u ljetnim mjesecima, u gradu s Domom zdravlja bez vlastitog parkirališta, građani ne bi koristili javni prijevoz.
SDP ostaje pri stavu kako se predloženim izmjenama postojeće Odluke ne poboljšava značajno kvaliteta mobilnosti građana koji tijekom cijele godine borave u Rovinju-Rovigno, a niti im se nudi rješenje pitanja suludih prometnih gužvi, zastoja i problema s parkiranjem u turističkoj sezoni.
Grad mora imati sluha za svoje potrebe i sustavno ih rješavati, a ne pristupati problemima stihijski, parcijalno i improvizacijama.
Predložene izmjene Odluke su kozmetičke, a ne suštinske. Umjesto da se problem riješi, on se samo maskira. Grad treba donijeti jasnu i funkcionalnu Odluku o javnom gradskom prijevozu koja će odgovarati stvarnim potrebama građana.'', priopćili su iz SDP-a Rovinj.
Sve četiri gradske organizacije uskoro će biti pod vodstvom privremenih povjerenika, koji će ih upravljati do održavanja novih unutarstranačkih izbora.
Informacija o obustavi prvo je objavljena od strane Platforme "Halo, inspektore" na Facebooku, a sada je potvrđena i službenim očitovanjima samih trgovaca.
Cilj radionice je upoznati ključne dionike s Planom upravljanja destinacijom – strateškim dokumentom koji se izrađuje s ciljem razvoja održive turističke destinacije za područja Središnje Istre, Barbana, Buzeta i Žminja.
Iako su zadržali vlast u Pazinu, stranka Možemo! na lokalnim izborima 2025. doživjela je osjetan pad podrške diljem Istre. U Puli su izgubili pola vijećničkih mjesta, u županijskoj skupštini ostvarili slabiji rezultat nego prije četiri godine, a najavljeni rast u Labinu, Rovinju i Poreču izostao je.
Šetajući Pulom sreli smo građane i građanke koji su nam rekli što misle o promjeni vlasti i koji su ključni problemi kojima se Grbin mora 'pozabaviti'.
Zoričić je najavio da će u idućih šest mjeseci primati gradonačelničku plaću, što mu zakonski pripada kao bivšem dužnosniku, budući da je dao otkaz u svojoj matičnoj ustanovi – pulskoj gimnaziji – gdje je bio profesor.
Novi gradonačelnik Pule dodao je i kako je već razgovarao s pulskim IDS-om te da će još razgovarati s pojedincima u vijeću, te je najavio da si neće dizati plaću.
Za predsjednicu Općinskog vijeća jednoglasno je izabrana Marija Orbanić, a za potpredsjednike Općinskog vijeća jednoglasno su izabrani Dea Markovski iz reda pripadnika talijanske nacionalne manjine i Silvano Modrušan.
Grbin jasno poručuje – za razliku od nekih drugih gradonačelnika, nema namjeru povećavati svoju plaću. No zato planira uvesti besplatan javni prijevoz za umirovljenike u Puli, što vidi kao izravnu korist za one s najmanjim prihodima.
"More ne poznaje granice. Potrebna je regionalna suradnja s našim susjedima Italijom i Slovenijom, razmjena podataka, dodatna zajednička ulaganja u znanstvena istraživanja i razvoj mjera zaštite"
Istaknuo je kako je sposobnost ljekarnika da izravno utječu na suradljivost pacijenta u provođenju terapije, njihova ključna uloga, koja često ostaje u sjeni formalnog izdavanja lijeka.