Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Grada Rovinj-Rovigno održanoj u četvrtak, 12. veljače, Klub
vijećnika SDP-a nije podržao predložene Izmjene i dopune Odluke o komunalnom linijskom prijevozu.
Iz SDP-a stiglo je i obrazloženje koje prenosimo ua nastavku.
''U predloženim izmjenama postojeće Odluke praktički se reguliraju samo četiri sezonske linije komunalnog linijskog prijevoza putnika (autobusom) od centra prema turističkim naseljima Valalti, Amarinu, Polarima i Veštru.
Dodatno, jedina stvarna promjena odnosi se na mogućnost korištenja kombi vozila i uvođenje članka 42.a, koji Gradu omogućuje sufinanciranje prijevoza – no bez jasnih kriterija i plana provedbe.
Peta linija, koja se spominje u obrazloženju, nije ucrtana, nema predložen vozni red i nije sastavni dio odluke.
Dodatno, relacija koja se predlaže u obrazloženju je prevelika (Gandusio, Borik, Gripole, Monfiorenzo, Štanga, B. Radića, Gandusio) i dugotrajna za obilazak jedne linije, a unatoč tome nepotpuna (nema ni R. Sela ni Kukuletovice).
Dakle, ona u praksi ne znači apsolutno ništa. Sve ostalo je nejasno, nedefinirano i nedovoljno unaprijeđeno.
Podsjećamo da je čak 2000 građana Rovinja-Rovigno svojim potpisima jasno izrazilo potrebu za kvalitetnim, funkcionalnim i sustavno organiziranim javnim prijevozom, a novi koncept je putem javnog savjetovanja provedenog u listopadu SDP uputio Gradu.
SDP Rovinj
Unatoč tome, predložene izmjene ne donose konkretne promjene koje bi poboljšale dostupnost prijevoza građanima.
Stoga smatramo da je potrebno donijeti potpuno novu Odluku, usklađenu s potrebama stanovništva, koja jasno definira odgovarajuće rješenje za djecu, umirovljenike, osobe slabije pokretljivosti i invalide, a ne improvizirati polovičnim rješenjima.
IDS-ova vijećnica Tea Batel ustvrdila je kako ankete nisu realan prikaz potreba, navodeći primjer
popodnevnog vrtića, gdje je interes iskazalo 250 građana, a koristilo ga dvoje djece. No SDP se s time ne slaže, smatrajući da primjer nije usporediv s pitanjem javnog prijevoza, koje utječe na mnogo širu populaciju.
Kako je istaknuo Goran Subotić, vijećnik iz redova SDP-a, „bitna je frekvencija prijevoza, a nju određujemo sami. U Austriji, u manjim mjestima, mali autobusi voze svakih 20 minuta. Nitko nas ne može uvjeriti da u ljetnim mjesecima, u gradu s Domom zdravlja bez vlastitog parkirališta, građani ne bi koristili javni prijevoz.
SDP ostaje pri stavu kako se predloženim izmjenama postojeće Odluke ne poboljšava značajno kvaliteta mobilnosti građana koji tijekom cijele godine borave u Rovinju-Rovigno, a niti im se nudi rješenje pitanja suludih prometnih gužvi, zastoja i problema s parkiranjem u turističkoj sezoni.
Grad mora imati sluha za svoje potrebe i sustavno ih rješavati, a ne pristupati problemima stihijski, parcijalno i improvizacijama.
Predložene izmjene Odluke su kozmetičke, a ne suštinske. Umjesto da se problem riješi, on se samo maskira. Grad treba donijeti jasnu i funkcionalnu Odluku o javnom gradskom prijevozu koja će odgovarati stvarnim potrebama građana.'', priopćili su iz SDP-a Rovinj.
Javna ustanova Natura Histrica poziva sve zaljubljenike u prirodu, promatrače ptica i znatiželjnike na stručno vođeni obilazak ornitološkog rezervata Palud – Palù, koji će se održati u subotu, 18. listopada, s početkom u 9 sati.
Od 15. listopada do kraja prosinca nadzirat će se poslovanje u područjima zdravstva, pravnih usluga i trgovine medicinskim proizvodima, s ciljem otkrivanja nepravilnosti i jačanja pravednog poreznog sustava.
Akcija će se provesti u suradnji s djelatnicima Pula parkinga i predstavnicima Društva osoba s tjelesnim invaliditetom u Puli, prometnim redarstvom Grada Pule, Grada Vodnjana, Općine Medulin i Fažana, dok će se specijalnim vozilom (tzv. pauk) ukloniti sva nepropisno parkirana vozila.
Povodom današnjeg Međunarodnog dana bijelog štapa, koji se ove godine obilježava pod sloganom „Ako ne vidimo, nismo nevidljivi“, razgovarali smo sa Zlatkom Kuftićem, predsjednikom Udruge slijepih osoba Istarske županije.
"Ne smijemo dopustiti da ravnopravnost ostane na razini kvota i papira. Ona mora biti vidljiva u plaći, vremenu, mirovini i svakodnevnom životu", zaključila je Radolović.
U svom govoru u Hrvatskom saboru naglasio je kako su sredstva za projekt već osigurana, ali realizacija i dalje stoji zbog sporosti i neslaganja u Sloveniji.
Temeljni zahtjev Direktive je da poslodavci u javnom i privatnom sektoru imaju platne strukture kojima se osigurava jednaka plaća za jednak rad ili rad jednake vrijednosti.
„Nemam ništa protiv proizvodnje velikih brodova za civilnu upotrebu, to može biti ključ opstanka brodogradilišta, ali proizvodnja oružja u središtu grada nije nešto što mogu podržati“, poručila je Sanja Radolović.