Foto: Muzej Grada RovinjaŽeljeznička postaja u Rovinju
Više od pola stoljeća nakon što je posljednji vlak prošao istarskom prugom Kanfanar–Rovinj, željeznica se vraća u središte prometnih i razvojnih planova regije.
Istra je zakoračila u novu eru željezničkog prometa. Nakon desetljeća stagnacije, 31. ožujka 2025. potpisan je ugovor vrijedan 55 milijuna eura za obnovu 50 kilometara pruge od slovenske granice preko Buzeta do Svetog Petra u Šumi.
Obnova istarske pruge od Svetog Petra u Šumi do hrvatsko-slovenske granice trebala bi započeti u svibnju, a radovi će trajati 36 mjeseca.
06:15Prije 22 d17.04.2025
Radove izvodi tvrtka Strabag, a projekt financira HŽ Infrastruktura uz potporu Europske investicijske banke i nacionalnih sredstava.
Ova dionica čini prvu fazu revitalizacije ukupno 144 kilometra istarske željezničke mreže. Radovi uključuju obnovu tračnica, pragova, skretnica, kolosijeka, te ugradnju sintetičke podloge na 21 željezničko-cestovnom prijelazu.
Također su predviđene sanacije propusta, odvodnih kanala, usjeka i klizišta, kao i modernizacija signalno-sigurnosnih sustava.
Tijekom izbornog sučeljavanja na Rovinj FM-u, saborski zastupnik i HDZ-ov kandidat za istarskog župana Anton Kliman kazao je kako je proces revitalizacije istarske željeznice započeo potpisivanjem ugovora, a u idućih dva tjedna kreću i radovi na izgradnji prve faze, odnosno rekonstrukciji pruge od Svetog Petra u Šumi sve do slovenske granice.
Najavio je početak konkretnih radova na prvoj fazi revitalizacije istarskih željeznica, ali i iznio ambicioznu viziju: povratak željezničkog prometa u grad Rovinj.
Foto: IstraIN
Kliman je kazao i kako je razgovarao s ministrom Butkovićem o projektu koji izgleda kao san – vraćanju željezničke pruge od Kanfanara do Rovinja.
"Kroz revitalizaciju istarske željeznice, pokušat ćemo obnoviti i nekadašnje trase poput one Rovinj – Kanfanar. Razmatramo još neke velike destinacije koje bi povezali istarskim željeznicama. Nakon više od pet godina jakog lobiranja uspjeli smo pokrenuti revitalizaciju istarskih željeznica i sada s time treba nastaviti", ističe Kliman.
Podsjetimo, gradnja pruge Kanfanar - Rovinj započela je 23. prosinca 1873., a prvi vlak stigao je u Rovinj 19. kolovoza 1876., na rođendan cara Franje Josipa I.
Pruga je bila dugačka 20,561 metar i povezivala je gospodarski razvijen Rovinj s čvorištem u Kanfanaru, omogućujući transport industrijskih proizvoda poput tjestenine, cementa, duhana i stakla. Trasa je prolazila kroz naselja Rovinjsko Selo, Sošići i Okret, s ukupno četiri željezničke postaje i 14 čuvarnica.
Foto: Muzej Grada Rovinja
Pruga je počela gubiti značenje 1960-ih godina zbog istrošenosti, pomanjkanja sredstava za modernizaciju i sve veće konkurencije cestovnog prometa. Nakon modernizacije ceste Kanfanar - Rovinj još se više razvio cestovni promet i odlučeno je da se promet tom prugom obustavi. Posljednji vlak prošao je prugom 20. listopada 1966.
Danas je trasa pruge prenamijenjena u biciklističko-pješačku stazu poznatu kao "Štrika Ferata", koja povezuje Rovinj i Kanfanar te služi kao turistička atrakcija i podsjetnik na industrijsku baštinu regije.
Istra 1961 u nedjelju u 18:15 sati na Drosini dočekuje Varaždin u sklopu 34. kola SuperSport HNL-a. Uoči susreta trener Gonzalo Garcia i igrač Moris Valinčić poručili su da je momčad spremna i motivirana za važnu domaću pobjedu.
U Puli je zaustavljen 28-godišnjak koji je vozio unatoč zabrani i pod utjecajem alkohola, zbog čega je kažnjen s više od 1600 eura i novom zabranom vožnje.
''Izgradit ćemo zeleno urbano naselje sa 100 gradskih stanova za dugoročni priuštivi najam namijenjen mladim obiteljima, radnim ljudima, invalidnim osobama te za deficitarne kadrove'', poručila je Boljunčić.
Natjecanje „Pula - moj grad“, devetnaesto po redu, održano je tijekom ožujka i travnja 2025. godine pod organizacijom Društva informatičara Pula. Više od 3000 učenika iz svih osnovnih škola Grada Pule imalo je priliku sudjelovati u ovom individualnom natjecanju iz informatike.
U tri mjeseca, od 4. veljače do 8. svibnja, Radolović je na izbornu promidžbu potrošila 57.300 eura, od 63.706 eura, koliko prema zakonu, mogu potrošiti kandidati za župana i gradonačelnika velikoga grada, onog iznad 35.000 stanovnika.
Dan Europe obilježava se 9. svibnja u znak sjećanja na Schumanovu deklaraciju iz 1950. godine, povijesni prijedlog koji je postavio temelje europskog jedinstva i današnje Europske unije.
Vrijednost projekta izrade Strategije iznosila je 12.500,00 EUR + PDV, dok iznos promotivnih aktivnosti projekta iznosi 530,89 EUR + PDV. Projekt je financiran u 100 % iznosu od strane Europske unije.
Katarina Jukić Jakopič, odvjetnica iz Pule, sredinom je travnja ušla u utrku kao nova kandidatkinja za gradonačelnicu Pule i nositeljica Nezavisne liste Katarina Jukić Jakopič za Vijeće grada Pule. U intervjuu za IstraIN otkrila je detalje o motivima svoje kandidature te je predstavila svoj program.