Samo šestero od 84 kandidata za župane i gradonačelnika Zagreba zaključno s četvrtkom izvijestilo je Državno izborno povjerenstvo (DIP) o izbornim troškovima i dobivenim donacijama, najviše je trošila Sanja Radolović, SDP-ova kandidatkinja za istarsku županicu.
U tri mjeseca, od 4. veljače do 8. svibnja, Radolović je na izbornu promidžbu potrošila 57.300 eura, od 63.706 eura, koliko prema zakonu, mogu potrošiti kandidati za župana i gradonačelnika velikoga grada, onog iznad 35.000 stanovnika.
Brojke govore da je najviše trošila na oglašavanje putem plakata, 26.300 eura, i elektroničkih portala, gotovo 15.000 eura.
Značajan iznos, 12.500 eura, otišao je za usluge agencije Designsystem iz Zagreba, Borislava Maleševića, koja na svojoj mrežnoj stranici navodi da pokriva široku paletu djelatnosti u marketingu.
Na društvene je mreže potrošila skromnih niti 40 eura. Radolović, jedna od petero kandidata za istarskog župana, navodi da u tri protekla mjeseca od donatora nije dobila ništa.
Njen protukandidat za istarskog župana, nezavisni Boris Miletić na predstavljanje biračima u pet je tjedana, od 31. ožujka do 8. svibnja, potrošio 14.400 eura. Najviše se oglašavao plakatima, na što je potrošio gotovo pet tisuća eura, zatim na lokalnim radijskim postajama (2.360 eura) i na televiziji (1.300 eura).
Miletića donirali Radnik iz Križevaca i Tulio Demetlika (IDS)
Od donatora je dobio dvostruko više nego je potrošio, 28.200 eura, a najviše su mu donirale tvrtke Adriatic kampovi iz Zagreba, 10.000 eura, te križevački Radnik, 8.000 eura, koji slovi kao HDZ-ov donator.
Od fizičkih osoba, najviše su mu donirali aktualni IDS-ov istarski dožupan Tulio Demetlika (3.000 eura) i Ivan Glušac (3.500 eura).
Manje od Radolović, a više od Miletića, na promidžbu za sedmi mandat potrošio je Stjepan Kožić, kandidat za župana Zagrebačke županije, kojega podržavaju HDZ, DP i HSU.
Zaključno sa četvrtkom, DIP-u svoje financijske izvještaje nije dostavio nitko od sedam kandidata za zagrebačkog gradonačelnika, ali ni kandidati za gradonačelnike Splita (6), Rijeke (6), Osijeka (4) koji to mogu učiniti još danas i sutra.
Svi sudionici lokalnih izbora dužni su svoja prva financijska izvješća DIP-u dostaviti zaključno sa subotom, 10. svibnja, unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja.
Ta će izvješća DIP objaviti na svojoj mrežnoj stranici prvog radnog dana od dana dostave i tako učiniti vidljivima javnosti. Slijedom toga, danas se mogu vidjeti izvješća dostavljena zaključno s četvrtkom, dok će ona koja prispiju u petak i u subotu, javnosti biti vidljiva tek u ponedjeljak.