Paus: Istarski umirovljenici nemaju ista prava kao njihovi vršnjaci u ostatku Hrvatske!
Paus je ukazao na nepravedan položaj istarskih umirovljenika koji zbog nepostojanja izravne željezničke veze s ostatkom Hrvatske ne mogu koristiti pravo na besplatan željeznički prijevoz za sve građane starije od 65 godina, uveden početkom prošle godine.
"Tužno je i nedopustivo da 2025. godine, u zemlji koja se deklarira kao država ravnomjernog razvoja i socijalne osjetljivosti, umirovljenici iz Istre nemaju pravo koje njihovi vršnjaci drugdje svakodnevno koriste", upozorio je saborski zastupnik IDS-a Dalibor Paus tijekom današnjeg obraćanja u Hrvatskom saboru.
Paus je ukazao na nepravedan položaj istarskih umirovljenika koji zbog nepostojanja izravne željezničke veze s ostatkom Hrvatske ne mogu koristiti pravo na besplatan željeznički prijevoz za sve građane starije od 65 godina, uveden početkom prošle godine.
Oštro je kritizirao i ograničenje rada umirovljenika uz punu mirovinu. Smatra da bi takva zabrana mogla potaknuti rad na crno te kazniti one koji žele i mogu raditi.
Naglasio je kako Uljanik Brodogradnja 1856 ima koncesiju nad pomorskim dobrom, iako manji dio pomorskog dobra pod koncesijom Uljanik Brodogradnja 1856 koristi za svoju djelatnost, a veći dio prostora se ne koristi i propada ili se daje u zakup drugim tvrtkama.
15:10Prije 1 d08.07.2025
Podsjetio je kako je u lipnju, nakon više od 30 godina, ponovno uspostavljena međunarodna željeznička linija Pula–Ljubljana–Zagreb, koja prometuje dva puta tjedno u suradnji HŽ Putničkog prijevoza i Slovenskih željeznica.
“Ta je linija svakako vrijedna pohvale jer Istru povezuje s hrvatskom i europskom željezničkom mrežom. No, nažalost, ista ta linija istarske umirovljenike stavlja u neravnopravan položaj – oni na toj relaciji moraju platiti kartu, dok njihovi vršnjaci iz drugih dijelova Hrvatske do Zagreba putuju besplatno”, istaknuo je Paus.
Objasnio je kako putovanje vlakom iz Pule prema Zagrebu vodi isključivo preko Slovenije, kroz Divaču i Ljubljanu. Upravo zbog toga umirovljenici za ovu relaciju moraju izdvojiti 16 eura u jednom smjeru, odnosno 32 eura za povratno putovanje, dok njihovi sugrađani iz Karlovca, Vinkovaca ili Varaždina za istu relaciju ne plaćaju ništa.
"Riječ je o državljanima iste države, o istim osobnim iskaznicama i istom godištu, ali ne i o istim pravima. To je porazno. Država koja se voli hvaliti socijalnom osjetljivošću ovdje je zakazala i stavila građane u neravnopravan položaj", naglasio je saborski zastupnik IDS-a.
Paus je pozvao resorno Ministarstvo da hitno predstavi jasan i konkretan plan za uključivanje Istre u željezničku mrežu Hrvatske. Također je apelirao na Vladu i HŽ Putnički prijevoz da pronađu model subvencioniranja međunarodne linije Pula–Zagreb za hrvatske građane, posebice za umirovljenike.
“Ako to nije moguće u kratkom roku, potrebno je razmotriti alternativna rješenja – od vaučera za autobusni prijevoz do međudržavnog sporazuma sa Slovenskim željeznicama za određene relacije”, poručio je.
"Sve dok umirovljenik iz Vinkovaca putuje u Zagreb besplatno, a umirovljenik iz Pule za isto to putovanje mora platiti 32 eura, ne možemo govoriti o pravednoj politici", zaključio je Paus.
Predstava u produkciji Istarskog narodnog kazališta Gradskog kazališta Pula nastala je prema tekstu Jeana Cocteau, u režiji Juga Đorđevića i izvedbi sjajne Dijane Vidušin.
Vrsar je jedina izlovna luka plave ribe na zapadnoj obali Istre, što daje posebnu autentičnost ovoj manifestaciji koja je prepoznata i na nacionalnoj razini kao dobitnica tradicionalne godišnje nagrade Simply the Best za inovativnost i kreativnost.
Naglasio je kako Uljanik Brodogradnja 1856 ima koncesiju nad pomorskim dobrom, iako manji dio pomorskog dobra pod koncesijom Uljanik Brodogradnja 1856 koristi za svoju djelatnost, a veći dio prostora se ne koristi i propada ili se daje u zakup drugim tvrtkama.