Rovinj uvodi javni gradski prijevoz!

Na posljednjoj ovogodišnjoj sjednici Gradskog vijeća Grada Rovinja jednoglasno je usvojen proračun za 2026. godinu vrijedan više od 61 milijun eura, pri čemu je ključnu ulogu u postizanju konsenzusa imalo prihvaćanje amandmana o uvođenju javnog gradskog prijevoza.

Ena Piglić
Ena Piglić

20 Prosinac 2025 I 06:20

Rovinj uvodi javni gradski prijevoz!
Foto: Pexels

Na posljednjoj ovogodišnjoj sjednici Gradskog vijeća Grada Rovinja jednoglasno je usvojen proračun za 2025. godinu, 'težak' više od 61 milijun eura.

Riječ je o ključnom financijskom dokumentu koji je, osim potpore vladajućih, dobio i podršku oporbe, ponajviše zahvaljujući prihvaćanju niza amandmana – među kojima se posebno ističe uvođenje javnog gradskog prijevoza.

Kako je odlučeno, Grad Rovinj krenut će u nabavu dva mini autobusa, čime se otvara put prema uspostavi sustavnog, priuštivog i održivog javnog prijevoza, što je tema koja već dulje vrijeme zaokuplja interes građana.

Amandman je u ime SDP-a predstavila vijećnica Maria Blažina, podsjetivši na peticiju staru 14 mjeseci koju je potpisalo oko 2.000 građana Rovinja, jasno izrazivši želju za organiziranim javnim gradskim prijevozom.

''Centar grada, pogotovo starogradska jezgra, preopterećen je prometom osobnih vozila, a većina rezidencijalnih naselja vrlo je slabo povezana s javnim i uslužnim servisima — školama, bolnicom, domom zdravlja, novim autobusnim kolodvorom i grobljem — što značajno otežava i poskupljuje svakodnevni život građana. 

Pomanjkanje i visoka cijena parkiranja u ljetnim mjesecima, kada većina građana živi pod povećanim poslovnim pritiskom, uzrokuju dodatni stres i narušavaju nam svima kvalitetu života. I zaista je narušavaju.

Već duže vrijeme mi se zalažemo za uvođenje javnog gradskog prijevoza kroz natjecanje za bespovratna sredstva iz EU fondova, namijenjena zaštiti okoliša, smanjenju štetnih emisija i suzbijanju klimatskih promjena.

Prošle godine je nas dvije tisuće Rovinjaca potpisivanjem peticije potvrdilo da želimo, trebamo i odobravamo tu investiciju” poručila je Blažina.

Foto: IstraIN

Kako su poručili iz Grada Rovinja, nabava električnih vozila bit će moguća kad se osigura ključna infrastruktura – na čemu se radi - od punionica odgovarajućeg kapaciteta i garažnog prostora do jasno definiranog modela upravljanja i pružatelja usluge prijevoza. Ujedno, proračunom su osigurana sredstva za nabavu kombi vozila, dok se paralelno već radi na uvođenju dodatne, pete gradske linije.

“Proračun za 2026. godinu donosi konkretna poboljšanja u svakodnevnom životu svih generacija Rovinja-Rovigno - od djece u vrtićima i školama, preko sportaša i mladih obitelji, do naših umirovljenika. Posebno me veseli što su svi vijećnici to prepoznali!

Jednoglasna podrška ovom proračunu dodatna je potvrda da je dijalog moguć kada su ciljevi jasni i usmjereni na dobrobit građana.Neovisno o tome s koje strane prijedlog dolazi – i to ponavljam od prvog dana mandata – interes Grada i zajednice uvijek je na prvom mjestu.

Prihvaćen je svaki prijedlog koji je realan, ostvariv i koji proračun za 2026. čini kvalitetnijim i boljim”, istaknuo je gradonačelnik Nimčević.

Foto: IstraIN

Kada je riječ o konkretno o ovom amandmanu, Klub vijećnika SDP-Možemo!-SU predlažio je da se u Proračunu za 2026. godinu predvidi nova stavka kroz koju će se nabaviti 2 e-mini niskopodna autobusa kojima će se omogućiti uvođenje dvije nove gradske autobusne linije javnog prijevoza na području grada Rovinja u iznosu od 686 tisuća eura.

Kako bi se iznašla navedena sredstva, Klub vijećnika SDP-Možemo!-SU predložio je umanjenje sredstava za izradu Arhitektonsko-urbanistički natječaj – krajobrazno rješenje proširenja groblja u Rovinju u iznosu 267.500,00 eura, sa stavke rješavanja imovinsko-pravnih odnosa za nekretnine umanjit će se 386 tisuća eura.

Uz to, smanjuju se sredstva  i za kupnju video nadzora u dječjim parkovima.

Ono što ostaje otvoreno pitanje jest hoće li se, nakon izglasavanja ovog amandmana, uopće moći nastaviti s projektiranjem prijeko potrebnog gradskog projekta proširenja groblja Laste.

Naime, upravo je na toj proračunskoj stavci skinuto više od polovice sredstava predviđenih za provedbu urbanističko-arhitektonskog natječaja. Time se dovodi u pitanje dinamika, ali i sama izvedivost projekta u ovoj fazi.

Preostaje za vidjeti hoće li Grad pronaći privremeno rješenje ili će se nastavak projekta odgoditi do rebalansa proračuna, kada će se nužno morati osigurati nedostajuća sredstva.