Cijene u ožujku više za 3,2% na godišnjoj razini, cijene restorana i hotela porasle za 9,4%

Statistički pokazatelji ukazuju na to kako su i na mjesečnoj razini, u odnosu na veljaču 2025., cijene porasle za 0,4 posto.

Igor Franković
Igor Franković

15 Travanj 2025 I 13:27

Cijene u ožujku više za 3,2% na godišnjoj razini, cijene restorana i hotela porasle za 9,4%
Foto: DZS

Potrošačke cijene u Hrvatskoj nastavljaju rasti, a najnoviji podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju da su u ožujku 2025. u odnosu na isti mjesec prethodne godine u prosjeku bile više za 4,3 posto. Na mjesečnoj razini, u odnosu na veljaču 2025., cijene su porasle za 0,4 posto.

Prema klasifikaciji ECOICOP, najveći godišnji porast zabilježen je u skupini Restorani i hoteli, s rastom cijena od 9,4 posto. Ova skupina imala je i najveći pojedinačni doprinos ukupnom godišnjem porastu cijena, s udjelom od +0,48 postotnih bodova.

Značajan rast bilježe i skupine Rekreacija i kultura te Razna dobra i usluge, obje s porastom od 5,7 posto. Njihov doprinos ukupnoj inflaciji iznosio je +0,30 odnosno +0,36 postotnih bodova.

Cijene u skupini Zdravlje porasle su za 5,4 posto (+0,17 postotnih bodova), dok je obrazovanje zabilježilo porast od 5,3 posto (+0,04 postotna boda). Hrana i bezalkoholna pića, kategorija koja značajno utječe na svakodnevni život građana, zabilježila je rast od 4,7 posto, s najvećim pojedinačnim doprinosom ukupnoj inflaciji – +1,25 postotnih bodova.

Skupina Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva porasla je za 4,5 posto, što je rezultiralo doprinosom od +0,76 postotnih bodova, dok su Alkoholna pića i duhan zabilježili skromniji porast od 2,6 posto (+0,13 postotnih bodova).

Foto: DZS

S druge strane, dvije su skupine zabilježile pad cijena na godišnjoj razini. Odjeća i obuća pojeftinile su za 2,7 posto, što je pridonijelo smanjenju ukupne inflacije za -0,18 postotnih bodova. Pad su bilježile i cijene u skupini Komunikacija, s minusom od 1,3 posto (-0,07 postotnih bodova).

Ukupno gledano, podaci ukazuju na nastavak inflatornih pritisaka u sektoru usluga, osobito u ugostiteljstvu i turizmu, dok se određeno ublaženje inflacije vidi kroz smanjenje cijena nekih osnovnih proizvoda poput odjeće i komunikacijskih usluga.