Iako su temperature već duže ljetne, ljeto nam i kalendarski kuca na vrata. To znači da nam je stigla špica sezone koja sa sobom nosi gužve na cestama, prepune plaže i skupe sladolede. Kritika da smo postali skupa turistička destinacija ne nedostaje.
Da smo postali preskupa turistička destinacija ne misle samo hrvatski građani nego i strani mediji. Posljednji u nizu je britanski novinar koji tvrdi da smo postali skuplji od konkurencije, da su nam cijene u tri godine veće za 50%, a da su turisti nezadovoljstvo rastom cijena potvrdili svojim recenzijama.
No, da su poskupili i Španjolci i Grci i Talijani u razgovoru za Media servis istaknuo je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić koji je priznao da ipak ima slučajeva neopravdanih podizanja cijena.
"Taj pomalo jedan kritički osvrt od strane inozemne javnosti i medija zapravo je posljedica promjene percepcije Hrvatske kao turističke destinacije. Činjenica je da se u zadnjih nekoliko godina puno uložilo u kvalitetu, u nove sadržaje, u nove kapacitete i da svaka nova investicija nosi nekakvu drugačiju cijenu s obzirom na repozicioniranje na tržištu.", kaže Staničić.
U prilog tome da još nema govora o turističkom slomu idu brojke - u prvom dijelu godine imamo noćenja na razini 2024. i povećanje prihoda od 2%. Staničić ističe da su rezervacije za srpanj i kolovoz u skladu s očekivanjima.
"Treba biti vrlo oprezan i po pitanju kvalitete, moramo se potruditi da pružimo najvišu razinu kvalitete naših usluga, da smo pametni i razboriti kod formiranja cijena i da ne pretjerujemo s cijenama jer će nam se to obiti o glavu, moramo se potruditi da ljudima damo vrijednost za novac."
Da su financijski efekti bolji nego lani poručuje i čelnik Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić koji je u razgovoru za Media servis istaknuo da na cijene utječu i troškovni pritisci kao što je cijena rada.
"Neću pozivati ljude da spuštaju cijene. Ja mislim da nama u fokusu mora biti kvaliteta proizvoda i usluge te da s podizanjem kvalitete treba paralelno podizati cijene. Osobno mislim da ako su objekti puni, zašto ne imati višu cijenu. Želim jasno reći da Hrvatskoj ne bi trebao biti cilj da bude najjeftinija destinacija na Mediteranu. Mi se moramo natjecati s razvijenim turističkim zemljama i razinom kvalitete nastojati da i cijene budu više.", kaže Ostojić.
Jesmo li skupi upitana je i glavna direktorica HUP-a Irena Weber koja je za Media servis poručila - ne treba generalizirati jer cijene ovise i o destinaciji. U isto vrijeme poručuje da cijenu mora pratiti ponuda i da se u nju mora investirati.
"I kroz kvalitetu smještaja i kroz ponudu svih ostalih i sadržaja na samoj destinaciji, to vidimo da se sada događa. Neće više biti moguće naplaćivati cijene na koje smo navikli bez da gostu ponudite izvanpansionske aktivnosti i ponude i na razini gastronomije i na razini kulture..."
A kako bi ipak svojim gostima ponudila više od običnog smještaja, Hrvatska je uvela novu kategorizaciju - Local host, odnosno Vaš domaćin. Do sada se prijavilo oko 1700 privatnih iznajmljivača - najviše iz Istre, Kvarnera i Splitsko-dalmatinske županije koji svojim gostima nude autentično iskustvo te otkrivaju lokalne običaje kao i skrivene dragulje svog kraja.