IDS traži veću kvalitetu i znanje u turizmu na svim razinama – od taksista do vodiča

IDS-ovi zastupnici Dalibor Paus i Loris Peršurić istaknuli su u Hrvatskom saboru kako turizam mora biti dugoročno održiv i konkurentan samo ako se ulaže u znanje, standarde i zaštitu domaćih ljudi.

IstraIN

16 Rujan 2025 I 13:09

IDS traži veću kvalitetu i znanje u turizmu na svim razinama – od taksista do vodiča
IstraIN

U raspravi o izmjenama Zakona o pružanju usluga u turizmu sudjelovali su saborski zastupnici IDS-a Loris Peršurić i Dalibor Paus, istaknuvši važnost jačanja kvalitete u svim segmentima turizma – od prvog kontakta gosta s Hrvatskom do profesionalnog vođenja.

Peršurić je naglasio da se doživljaj Hrvatske ne oblikuje samo kroz formalne susrete s vodičima i iznajmljivačima, već i kroz prve, često neočekivane kontakte – primjerice s taksistima ili vozačima transfera.

„U Londonu svaki taksist zna svoj grad gotovo poput vodiča, dok u Hrvatskoj vozač može voziti u bilo kojem gradu, bez ikakve pripreme o njegovoj povijesti ili kulturnoj baštini.

To je propuštena prilika“, rekao je, predloživši uvođenje barem osnovne edukacije kako bi i ti prvi kontakti pridonijeli boljem dojmu i konkurentnosti hrvatskog turizma.

IDS

Na tu se poruku nadovezao i IDS-ov zastupnik Dalibor Paus, naglasivši da posebnu ulogu u promociji identiteta i kulturne baštine imaju profesionalni vodiči koje je nužno zaštititi od nelojalne konkurencije.

„Naš je cilj visoka kvaliteta prezentacije hrvatske povijesne i kulturne baštine – i to od strane naših ljudi“, poručio je Paus, upozorivši da inspekcijski nadzor ostaje preslab i da su kazne za neregistrirano vođenje turista preniske.

Paus je podsjetio i na važnost reciprociteta, budući da hrvatski vodiči u brojnim zemljama EU-a nailaze na prepreke, dok strani vodiči kod nas rade bez ograničenja. „Ako Italija i Španjolska mogu zaštititi svoje vodiče i baštinu, može i Hrvatska“, zaključio je Paus.

IDS-ovi zastupnici istaknuli su kako turizam mora biti dugoročno održiv i konkurentan samo ako se ulaže u znanje, standarde i zaštitu domaćih ljudi. „Od prvog dojma pa sve do stručnog vođenja – naš je zadatak da gostu pružimo autentično i kvalitetno iskustvo, a istodobno osiguramo da od turizma prije svega žive naši građani“, poruka je IDS-a.