Knežević: Smanjenje subvencija u vrijeme kad dolazi sezona grijanja znači dodatni udar na džepove građana
Ana Knežević: "Mi stalno imamo visoku inflaciju i bez obzira na to što premijer govori da se živi bolje, da su porasle i plaće i mirovine, većina hrvatskih građana ne živi bolje."
Media servis
20 Rujan 2025 I 13:05
Pexels
Predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača Ana Knežević osvrnula se na deveti Vladin paket mjera pomoći građanima i gospodarstvu.
Radi se o popuštanju postojećih mjera, pa građane, unatoč Vladinoj subvenciji i činjenici da još neće doseći tržišnu cijenu, od studenoga ipak očekuju poskupljenja energenata. Može li se potrošače u novom valu poskupljenja nekako zaštititi?
Novosel: Imat ćemo tržišne cijene na razini cijena Europske unije, a naše plaće će biti tri puta niže nego što su na razini zemalja zapadne EU. To je disbalans koji je jednostavno nemoguć i tu je jedino rješenje podizanje plaća i mirovina, ako hoćemo živjeti u tržišnoj ekonomiji s tržišnim cijenama.
19:14Prije 51 d21.09.2025
Popuštanje mjera nije dobro, kaže Knežević u razgovoru za Media servis.
"Velika većina potrošača ne može zapravo podmirivati sve te troškove koje imamo jer vidimo da cijene u Hrvatskoj stalno rastu, od početka 2022. godine cijene u Hrvatskoj stalno rastu, mi stalno imamo visoku inflaciju i bez obzira na to što premijer govori da se živi bolje, da su porasle i plaće i mirovine, većina hrvatskih građana ne živi bolje."
Knežević smatra da obrazloženje u kojem se navodi da se trebamo vratiti na tržišne pozicije, ne bi trebalo biti razlog za smanjivanje subvencija.
"Sad ukidati subvencije kad dolazi vrijeme grijanja, i smanjuje se subvencija i za toplinsku energiju i za struju i za plin, što znači da će biti dodatni udar na džepove potrošača, a onda još kad poduzetnici ostanu bez subvencija, to neminovno znači da će oni onda tu svoju razliku preliti na cijene koje će opet u konačnici platiti potrošači."
Osnovna potrošačka košarica za četveročlanu obitelj u kolovozu je koštala u prosjeku 488,48 eura, dok je tročlana obitelj za istu košaricu trebala izdvojiti 389,05 eura. Samci su za prehranu i higijenu morali osigurati minimalno 252,26 eura, navodi se u posljednjem istraživanju koje je provedeno u suradnji s Hrvatskom udrugom za zaštitu potrošača.
"Medijalna plaća je 1200 eura, medijalna mirovina 500 eura. Značim, pola umirovljenika ima manje od toga, pola zaposlenika manje od ove medijalne plaće i svakako onda da ne mogu podmirivati te troškove. Nije trebalo dirati te mjere."
Knežević se osvrnula i na najavu ministra gospodarstva Ante Šušnjara o izmjenama u Vladinoj mjeri zamrzavanja cijena određenih proizvoda. Podsjetimo, Šušnjar je rekao da će Vlada kroz 15 dana remodelirati odluku, a možda i spuštati neke maksimalne propisane cijene. Vidjet ćemo što će napraviti, kaže Knežević i dodaje da se popis proizvoda s ograničenom cijenom uvijek može proširiti.
"Može se proširiti na više voća, na više povrća, na više vrsta mesa, na više tjestenina jer činjenica je da velika većina ne može plaćati tako visoke cijene, a cijene divljaju stalno, vidite da imamo svaki mjesec visoku inflaciju, da se ništa nije popravilo, unatoč svim najavama obuzdavanja inflacije ne obuzdava se. Ljudi onda prvo moraju podmiriti režijske troškove, a onda za ovo drugo ako ostane.
Vidjet ćemo što će predložiti, vidjet ćemo koje će to cijene biti, ali mi smo rekli, u Francuskoj je ograničeno 100 cijena, koja ima puno veći standard, onda u Hrvatskoj može biti puno više."
31. ožujka 2025. potpisan je ugovor vrijedan 55 milijuna eura za obnovu 50 kilometara pruge od slovenske granice, preko Buzeta, do Svetog Petra u Šumi!
U okviru simpozija Pixx 25 Symposium, na panelu sudjeluje i Marino Jurcan, kulturni menadžer i predsjednik udruge Metamedij. U svojoj prezentaciji osvrnut će se na strategije razvoja neinstitucionalne edukacije, participativnih modela kulturnog upravljanja i medijsko-umjetničkih praksi u Istri.
Diego Han i Nikola Medelin istražuju bogatu povijest rovinjskih vatrogasaca od 1854. do danas, uz poziv sugrađanima da podijele fotografije i dokumente iz vlastitih arhiva.
„Zajednička promotivna kampanja Hrvatske, Slovenije i Austrije na tržištu SAD-a predstavlja izvrstan primjer suradnje destinacija koje dijele slične vrijednosti, kulturnu povezanost i visok stupanj kvalitete turističke ponude.", izjavio je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a i potpredsjednik ETC-a.