Rovinjski Adris u prvih devet mjeseci ostvario prihod od gotovo milijardu eura!

U turističkom dijelu poslovanja, uz rast prihoda od prodaje roba i usluga za sedam posto, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) veća je za 10 posto. Nastavljen je i snažan investicijski ciklus s ciljem zadržavanja dugoročne konkurentnosti.

IstraIN

29 Listopad 2025 I 08:30

Rovinjski Adris u prvih devet mjeseci ostvario prihod od gotovo milijardu eura!
Foto: Adris

U prvih devet mjeseci 2025. godine Adris grupa ostvarila je ukupan konsolidirani prihod u iznosu od 937 milijuna eura, što je za 11 posto više u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine.

Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 891 milijun eura i za 12 posto je veći od prihoda ostvarenog u prethodnoj godini. Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 215 milijuna eura i veća je za 17 posto. Neto dobit za prvih devet mjeseci 2025. godine iznosi 144 milijuna eura, što je rast od 21 posto. 

U turističkom dijelu poslovanja, uz rast prihoda od prodaje roba i usluga za sedam posto, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) veća je za 10 posto. Nastavljen je i snažan investicijski ciklus s ciljem zadržavanja dugoročne konkurentnosti.

Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidirani rast osigurateljnih prihoda od 14 posto, a neto dobit porasla je za 25 posto. U segmentu zdrave hrane, uz rast prihoda od prodaje roba i usluga od 10 posto, operativna dobit iz redovnog poslovanja porasla je za 80 posto. 

Turistički dio Grupe  - nastavak snažnog investicijskog ciklusa 

U prvih devet mjeseci 2025. godine turistički dio Grupe ostvario je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 310 milijuna eura, što je sedam posto više nego u prvih devet mjeseci prošle godine.

Ostvarena je prodaja od 1,84 milijuna jedinica, što je tri posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem. Istodobno, ostvaren je prosječan rast cijena od pet posto.

Pritom je istarski dio ostvario četiri posto veće prihode, dok su zagrebački hoteli rasli za 12 posto. Dubrovački pak dio turističkog poslovanja ostvario je 24 posto veće prihode, uz napomenu da je prošle godine trajala obnova hotela Astarea. 

Foto: Turistička zajednica Istarske županije

Turistički dio Adrisa ostvario je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 125 milijuna eura, što je 10 posto više nego u istom prošlogodišnjem izvještajnom razdoblju. Neto dobit iznosi 85 milijuna eura, i za 10 posto je veća od prošlogodišnje.     

Aktivana ulaganja u turističkom dijelu Grupe u ovoj godini iznose više od 100 milijuna eura, a najveći dio ulaganja odnosi se na kampove u Istri, primjerice kamp Koversada u Vrsaru i bazenski kompleks Amarin u Rovinju.

U hotelskom dijelu portfelja završena je obnova hotela Istra u Rovinju te rekonstrukcija hotela Stellar u Zagrebu. Izgradnja hotela Marjan u Splitu odvija se u skladu s planiranom dinamikom. 

Croatia osiguranje – nastavak digitalizacije poslovanja i širenje zdravstva

Croatia osiguranje ostvarilo je u prvih devet mjeseci 2025. godine konsolidirani prihod od prodaje osiguranja, uključujući i rezultate regionalnih podružnica, u iznosu od 446,6 milijuna eura, što je za 14 posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Ostvarena konsolidirana neto dobit Croatia osiguranja iznosi 57,9 milijuna eura, što je rast od 25 posto.

Digitalni segment poslovanja nastavlja s rastom i pozitivnim rezultatima. Ostvarena premija iz ukupnog digitalnog poslovanja rasla je 18 posto. Croatijin digitalni brand LAQO također bilježi odličan rezultat i ostvaruje  rast premije od 19 posto. 

Ostvareni su i novi iskoraci na području digitalizacije poslovanja primjenom umjetne inteligencije, automatizacije i self-care za klijente. 

Croatia poliklinika, uključujući i prihode osječkog Medrosa i dubrovačkog Marin Meda, bilježi rast prihoda u iznosu od 40 posto. Najmodernija tehnologija i vrhunski liječnički timovi u devet gradova Hrvatske doprinose realizaciji strateškog cilja pružanja vrhunske privatne zdravstvene usluge u cijeloj zemlji. Veliki interes za usluge privatnog zdravstva potaknuo je značajno proširenje kapaciteta Croatia Poliklinike u Zagrebu i u Rijeci.  

Croatia osiguranje proširilo je i ponudu dodatnog zdravstvenog osiguranja te predstavilo novi paket Active Plus. To je cjelovita platforma za zdravlje koja spaja prevenciju, tehnologiju i financijsku sigurnost, a posebno je prilagođena mlađim i ekonomičnim klijentima usmjerenima na brza i jednostavna digitalna rješenja. 

U Croatia osiguranju potpisan je i novi Kolektivni ugovor kojim je potvrđena visoka razina radnih i materijalnih prava zaposlenika uz nova povećanja. 

Cromaris ostvario rast prihoda od prodaje i operativne dobiti 

Cromaris je u prvih devet mjeseci 2025. godine ostvario prihod od prodaje roba i usluga u iznosu od 88 milijuna eura, što je za 10 posto više nego u istom prošlogodišnjem izvještajnom razdoblju.

Ostvarena je količinska prodaja od 11.266 tona ekvivalenta svježe ribe, što je rast od 11 posto. Cromaris i nadalje ostvaruje visok udio od prodaje na inozemnim tržištima – 83 posto količinske prodaje i isto toliko prihoda od prodaje. Na izvoznim tržištima najveći rast prihoda ostvaren je na francuskom i talijanskom tržištu.

U portfelju diferenciranih proizvoda, koji su u prvom polugodištu donosili 46 posto prihoda, najveći rast ostvaruju hama i organska svježa riba, a od prerađenih proizvoda očišćena riba i svježi fileti. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iz redovnog poslovanja iznosi sedam milijuna eura, što je rast od 80 posto.

U prvih devet mjeseci 2025. godine Cromaris je ostvario 327 tisuća eura primitaka od EU fondova i subvencija, što je znatno manje u usporedni s istim prošlogodišnjim razdobljem kada je zabilježeno 2,1 milijun eura. Cromaris je u prvih devet mjeseci 2025. godine ostvario neto dobit u iznosu od 1,2 milijuna eura. 

Rezultati istraživanja za 2025. godinu pokazuju rekordan rast prepoznatljivosti brenda Cromaris u Hrvatskoj na 74,4 posto, a u Italiji na 9,3 posto. Zadovoljstvo potrošača Cromarisovim proizvodima iznosi visokih 80 posto, a prosječna ocjena kvalitete narasla je na 4,2 od mogućih 5,0.

 

Foto: Adris

U Italiji, najvećem svjetskom tržištu orade i brancina, Cromaris je prvi put postao najprepoznatljiviji brend. Potrošači u Italiji Cromaris percipiraju kao lokalan, vrlo kvalitetan i ekološki osviješten brend. Ti rezultati potvrđuju Cromarisovu lidersku poziciju u kategoriji svježe mediteranske ribe.

Proizvodnja zelene energije radi punim kapacitetom od kolovoza 2025. godine

Adris grupa i grupacija ENCRO potpisale su u listopadu 2023. godine ugovor o zajedničkom ulaganju u obnovljive izvore energije. Svaka tvrtka raspolaže s pedeset posto udjela u četiri projektna društva koja su razvila šest projekata proizvodnje električne energije, jednu vjetroelektranu i pet sunčanih elektrana, ukupne priključne snage od 122,3 MW, odnosno 141,8 MW instalirane snage. 

Riječ je o dobro uravnoteženom proizvodnom portfelju zelene energije – sunca i vjetra. Izgradnja  je obavljena u skladu s planom. Probna proizvodnja prvih sunčanih elektrana započela je u prosincu 2024., a sve su elektrane od početka ožujka u probnom radu. Proizvodnja punim kapacitetom započela je u kolovozu 2025. 

Komentar Marka Remenara, predsjednika Uprave Adris grupe 

Adris grupa je u prva tri kvartala 2025. poslovala uspješno. Ostvaren je dvoznamenkasti rast prihoda i profitabilnosti Grupe, usprkos značajnom rastu troškova.

Rast materijalnih primanja u Grupi veći je od rasta prihoda Grupe, što potvrđuje naš fokus na zaposlenike kao najvrjedniji resurs ove kompanije. Za naglasiti je i znatan rast operativne dobiti Cromarisa, koji je, između ostalog, posljedica poduzetih mjera restrukturiranja proizvodnog i prodajnog portfelja u anticipaciji prolongirane stagnacije kupovne moći, te ulaganja u brend.

Također, treba istaknuti i činjenicu da su od kolovoza u pogonu, i to punim kapacitetom, sve naše elektrane, pa, osim što smo time ojačali otpornost Grupe, već ove godine očekujemo i utjecaj na financijski rezultat, i to po dvije osnove - samu realizaciju dobiti u ovom segmentu poslovanja, ali i pozitivan utjecaj na troškove operativnih kompanije Grupe s obzirom na sklopljene interkompanijske PPA ugovore. 

 

Adris

Međutim, okruženje u kojem poslujemo i dalje se usložnjava. Geopolitički promjene su snažne i s neizvjesnim ishodom. Pritom Europa značajno zaostaje za ostalim važnim gospodarstvima u svijetu, u konkurentnosti postojećih industrija te u razvoju novih.

To se nedvojbeno odražava na gospodarski rast, odnosno na stagnaciju kontinenta, te na repozicioniranje Europe u globalnim kretanjima. Kao posljedica svih ovih procesa, očekivati je da će i financijski kapital postati sve oprezniji.

U takvim okolnostima, usmjereni smo na čuvanje i jačanje intelektualnog kapitala Grupe, kao najboljeg, nama dostupnog odgovora na ove promjene i njihovu brzinu.

Naše poslovanje će i nadalje biti obilježeno vrijednostima koje su duboko ukorijenjene u ovu Grupu – odgovornost i znanje, težnja ka izvrsnosti, tolerancija i uključivost. Svjesni smo da je to spektar u velikoj mjeri suprotan aktualnim globalnim pojavama i trendovima, ali smo uvjereni da je to jedini, dugoročno održivi put koji daje rezultat otporan na test vremena.