Kongres hotelijera okupio ključne ljude sektora; Glavina još jednom pozvao na korekciju cijena

Ministar Glavina: Moja poruka danas ovdje je vrlo jasna - ukoliko ne podignemo našu cjenovnu konkurentnost, ukoliko ne napravimo korekcije cijena za sljedeću godinu, prilično sam siguran da sljedeća godina rekordna više neće biti, odnosno da nećemo moći ponoviti ove rezultate koje imamo ove godine.

Media servis

4 Prosinac 2025 I 14:03

Kongres hotelijera okupio ključne ljude sektora; Glavina još jednom pozvao na korekciju cijena
Neva Zganec/PIXSELL

U Zagrebu su se u organizaciji Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske na 27. Kongresu hotelijera okupili ključni ljudi domaće hotelske industrije i turizma kako bi razgovarali o budućnosti ovog sektora.

Na Kongres je stigao i ministar turizma Tonči Glavina i još jednom pozvao na korekciju cijena za iduću godinu.

Ova je turistička godina bila sve, samo ne laka, ipak Hrvatska bilježi rast i to po prvi put u našoj povijesti ne u ljetnom dijelu godine, nego u turističkoj pred i post sezoni, poručio je ministar turizma i sporta Tonči Glavina. A najveći rast ostvarili su upravo hotelijeri.

"Najveći rast, ako gledamo noćenja, rast koji se dogodio ove godine u Hrvatskoj realiziran je u strukturi hotela 2,4%, kampova 2,2%, a obiteljski smještaj je ostao na istim brojkama, dakle on nije rastao, on je ostao na istim brojkama koje smo imali prošle godine. Možemo reći da je ovaj organizirani turistički sektor, što hoteli, što kampovi, koji u najvećoj mjeri razvijaju cjelogodišnji turizam, iznio ovu turističku godinu na taj način i to je pohvalno."

Zahvaljujući tome, ustvrdio je, imamo još jednu rekordnu turističku godinu. Ipak, poručuje: "Moja poruka danas ovdje je vrlo jasna - ukoliko ne podignemo našu cjenovnu konkurentnost, ukoliko ne napravimo korekcije cijena za sljedeću godinu, prilično sam siguran da sljedeća godina rekordna više neće biti, odnosno da nećemo moći ponoviti ove rezultate koje imamo ove godine."

Trendovi i istraživanja su, podsjeća Glavina, i više nego jasni. Prema njima, naveo je, gosti u idućoj godini biraju putovanja u zadnjem trenutku, traže isključivo destinacije koje nude najbolji odnos cijene i kvalitete. Također, vidljiv je trend smanjenja budžeta za putovanja, planiraju putovati manji broj puta u godini, nego što je to bilo ove godine i biraju kraći boravak u više destinacija. Jasno je što trebamo raditi, pogotovo kada se u obzir uzme globalna situacija, od ekonomije do ratova i carina, istaknuo je Glavina.

"Prema tome, najozbiljnije upozorenje, sada moramo shvatiti da nas čeka jako teška, izazovna godina. Moramo se tome posvetiti maksimalno. S pozicije naše turističke politike, ako hoćete, mjerama, zakonima, svemu onome što donosimo, sredstva koja smo osigurali, dakle, bespovratna sredstva za pomoć, za izgradnju, za razvoj, što javne, što privatne turističke infrastrukture, sredstva su nikad veća.", rekao je ministar.

Ministarstvo turizma i sportaTonči Glavina

"Cijeli budžet i naš pristup sljedećoj godini usmjeravamo na način da se pobrinemo da sva moguća sredstva i napore uložimo da imamo rezultat povećanje broja dolazaka i noćenja u 2026. godini, a ova konkurentnost cjenovna o kojoj sam govorio, ona nije samo za sljedeću godinu i moramo tu napraviti iskorak radi svih budućih godina koje dolaze nakon.", dodao je.

Glavina je pojasnio i na što misli kada govori o korekciji cijena. "To znači da ukoliko planiramo zadržati cijene koje trenutno imamo, onda moramo naći načina da podignemo kvalitetu usluge vezano za te cijene, bilo da uložimo u kvalitetu, da su to ljudi, bilo da je to imovina ili nešto slično, dakle da podignemo razinu usluge i vrijednosti te usluge.

Da, i prijedlog korekcije cijena spuštanje cijena, izlazak na tržište sa dobrim paketima, sa first minute aranžmanima, koji pokazuju da je Hrvatska konkurentna i da Hrvatska itekako igra jednu vrlo ozbiljnu tržišnu utakmicu sa našim konkurentima. Sada je trenutak kada moramo napraviti taj iskorak."

Poručio je i da je Vlada napravila sve što je objektivno bilo moguće da se trendovi preokrenu.

"Također ću iskoristiti priliku da kažem da smo u onom dijelu, u kojem državni proračun sudjeluje u promociji Republike Hrvatske, dakle onaj dio koji iz državnog proračuna dodjeljujemo Hrvatskoj turističkoj zajednici, mi smo digli taj iznos sada praktički nešto i više od 40% u odnosu na prethodnu godinu. Mislim da to jasno govori o tome u kojem smjeru idemo."

IstraINKristjan Staničić

Ukupni proračun Hrvatske turističke zajednice u idućoj će godini iznositi oko 53 milijuna eura, dok operativni dio koji se odnosi na financiranje svih aktivnosti iznosi oko 42 milijuna eura, rekao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić dodajući kako razlika ide na fondove za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent te udružene turističke zajednice.

"Ono što je važno naglasiti da ćemo sljedeće godine puno više sredstava usmjeriti u oglašavanje i kontinuitet marketinških kampanja tijekom cijele godine s naglaskom na promociji predi i post sezone, da će dobar dio tih kampanja i oglašavanja biti usmjeren na nama najvažnija emitivna tržišta, s naglaskom na susjednim zemljama."

Također, nastavio je Staničić, naglasak će biti stavljen na digitalne kanale komunikacije, različite platforme, društvene mreže i nastavak suradnje s influencerima. "I ono što je poruka, vidimo signale s pojedinih tržišta ove godine, moramo graditi i raditi na kvaliteti, moramo dati kvalitetnu uslugu, moramo imati konkurentne cijene, dakle nuditi vrijednost za novac i, u konačnici, biti dobri domaćini i, evo, pozivam sve da zajedničkim snagama pripremimo sljedeću godinu."

Kada je u pitanju pred i post sezona, u ovoj godini Hrvatska, već je poznato, bilježi rast, a svoju će priču na tom tragu graditi i dalje, najavljuje Staničić i otkriva kako po tom pitanju izgledaju ovogodišnje brojke. "Dakle, u predsezoni, u onom prvom dijelu godine, ostvarili smo 5% više dolazaka i 4% više noćenja, u postsezoni smo ostvarili oko 4% više dolazaka i 3% više noćenja."

IstraIN

Rezultatima turističke godine zadovoljan je i predsjednik Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske Veljko Ostojić.

"Ocjena je da je ovo bila jedna tržišno stabilna turistička godina, da su rezultati koji su ostvareni jako dobri, sukladno očekivanjima. Što se tiče hotelijerstva, konkretno, mislim da možemo reći isto tako da je sezona bila uspješna. Karakterizira je porast troškova, pogotovo troškova rada i troškova hrane."

U dva glavna mjeseca sezone hotelski smješta bilježi popunjenost nešto manju od 40 posto, a za razliku od privatnog smještaja, pred i post sezona se u ovoj vrsti smještaja šire, kaže Ostojić. "Dani popunjenosti u hotelima ove godine za prvih devet meseci u odnosu na lani su tri dana veći u hotelijerstvu, prema tome, popunjenost se diže, sezona se širi, ide u dobrom trendu, ali naravno da bi svi htjeli da to bude malo brže."

I u ovom su sektoru rasle prodajne cijene, no Ostojić napominje: "Međutim, kada pričamo o cijenama uvijek moramo reći da iza cijene stoji odgovarajuća kvaliteta i stoji odgovarajuća popunjenost. Dakle, u tom 'gapu', u toj razlici između prihoda i rashoda, naravno, da je uvijek dnevna borba da konačni rezultati budu što je moguće bolji."

Kada su u pitanju cijene došli smo na gornju razinu, kaže Ostojić. "Naravno, tržište određuje kakv eće biti cijene. Biti ćemo jako pažljivi kada je u pitanju formiranje cijena za sljedeću godinu. Znate kako je sa cijenama, dakle današnji alati dozvoljavaju da se cijene praktički formiraju na dnevnoj osnovi, zavisno od ponude i potražnje, no svjesni smo činjenice da tu nema previše prostora."

Grad PulaTuristi

Nada se uspjehu i u sljedećoj turističkoj godini, u kojoj će, smatra, jedan od najvećih izazova i dalje biti pitanje troškova. Očekivanja su velika što se tiče plaća, kaže Ostojić i ističe kako se iz godine u godinu, u turističkom sektoru, sve više približavamo prosjeku plaća ne samo Europe, nego i zemalja Mediterana.

"Treba reći da su plaće u našem sektoru od 2020. do ove godine porasle preko 50%, no svjesni smo da je jedino jamstvo uspjeha zadovoljan radnik. Dakle, vodimo računa o tome, ali ipak ukupna razlika prihoda i troškova, odnosno profitabilnost mora biti dovoljna da se osiguraju sredstva za nove investicije koje su nam nužno potrebne."

Napominje da puno zemalja potiče investicije u hotelski smještaj i dodaje - ukoliko želimo da hotelski kapaciteti rastu, sigurno bi trebali određene poticaje. "Jer investicija kroz osam godina stvori novostvorenu vrijednost koja je ista kao razina investicije i daje poreze i doprinose na razini investicije od 12 godina. Prema tome, jasan je doprinos znatan hotelskog sektora za ukupnu društvenu zajednicu."