Potential Wine Tourism Regions of The World međunarodni je izbor kojeg je ove godine pokrenuo Azijski institut za vino (Asia Wine Institute), a u čijem se izboru našla i Istra kao prepoznata vinska regija.
Za sommeliere, kinesko je natjecanje bilo prilika za promociju vina njihovih zemalja, piše Kult plave kamenice, a ove su godine pozvani da promoviraju vinske regije. Istru je nominirao aktualni sommelierski prvak Hrvatske Siniša Lasan, koji je u suradnji s Turističkom zajednicom Istarske županije izradio i elaborat u kojemu se obrazlaže kandidatura.
Istra se na popisu našla uz regije Kamptala, Trentina, Priorata ili Doura-Superior, što je izvrsna međunarodna promocija, posebno ako se uzme u obzir da su regije predlagali sommelieri, a o finalnom izboru odlučivala međunarodna komisija pod predsjedanjem predsjednika Court of Master Sommelier Briana Julyana, piše Kult.
Vinski turizam u Hrvatskoj, a posebno u Istri, u zadnjih deset godina konstantno se razvija i raste. Više posjeti vinarima ne funkcioniraju tako da se dođe tamo, u podrumu natoči par boca vina i time završava posjet, već se sada razvija potpuni doživljaj za gosta. Počevši od same arhitekture vinarije i prostora za degustaciju te podruma, do tura po vinogradima i degustacijskog menija hrane uz vino – danas se na sve navedeno stavlja naglasak pa su vinarije postale i turističke atrakcije a ne samo mjesto za distribuciju proizvoda.
Do pandemije virusa Covid-19 sve je više ljudi putovalo samo radi posjeta vinskim regijama, a ovisno o regiji, promet je rastao 30 do 50 posto godišnje, tvrdi Kult. Vinski turizam spojio je stari i novi vinski svijet, a stalno širenje proizvodnje vina, stvorilo je novu publiku i nova tržišta. Vinski turisti troše više nego ostali putnici, ostaju u prosjeku pet dana dulje i žele više istraživati destinaciju. Francuska, Italija, Kalifornija, Portugal i Južnoafrička Republika lideri su svjetskog vinskog turizma, ali internet i agilnost lokalnih turističkih vlasti gotovo svake godine stvore novu vinsku turističku destinaciju.
Dakle, osim što povećava prodaju vina u vinskim regijama i promovira njihova vina izvan zemlje, vinski turizam ima izravni utjecaj na razvoj ruralnih područja i rješava značajna socio-ekonomska pitanja u državi koja ga razvija. S obzirom da se vinski turizam pokazao izvrsnim modelom za pandemijske uvjete (priroda, izolacija, boravak na otvorenom, izostanak gužvi) efekt ove inicijative u Istri bi se mogao osjetiti već iduće sezone, navodi Kult.
Ostavite komentar