Zlata vrijedni savjeti za detoksikaciju i povratak u formu nakon blagdana
17:11Prije 7 min02.01.2025
Pulska brodogradnja nije potpuno umrla krahom Uljanika. Istina radi se o segmentu puno manjih brodova i potpuno drugom tržištu, ali svejedno, valovitim morem brodogradnje i dalje plovi Tehnomont i čitava flota brodova u njemu izgrađena.
„Svaki od ovih, nazovimo ih, manjih brodova koje mi radimo je specifičan,“ rekao je gostujući na Rovinj FM-u direktor Tehnomonta Tomislav Smirčić, „Velika je razlika između patrolnog broda od aluminija koji postiže velike brzine i ribarskih ili radnih brodova koji su čelični i postižu puno manje brzine, ali opet imaju svoje posebnosti. Svaki je brod zapravo različit za izgradnju:“
Tehnomont je na ovom specifičnom tržištu u zadnjih desetak godina izradio puno prototipova, sada su već ipak došli do toga da za jednog norveškog naručioca grade seriju od osam brodova, što znatno olakšava gradnju.
“Mi nemamo svoj projektni ured, niti tehnički ured koji izrađuje radioničku dokumentaciju, tako da te poslove podugovaramo s drugim tvrtkama u Hrvatskoj ili svijetu.“ objasnio je Smirčić. „Ostalo je naše, od nabave materijala, svih radova, opremanja do porinuća i predaje gotovog broda.“
Privatnih naručitelja brodova u Hrvatskoj nema puno, najčešće su narudžbe od ministarstava, državnih tvrtki, a i to je rijetko.
Trenutno se gradi i putnički brod koji će povezivati kopno i Brijune.
Tehnomont ima sreću što je prošlih godina potpisao dosta ugovora tako da i ovo krizno razdoblje rade punom parom: Na tržištu sjeverne Europe za koje Tehnomont najviše i radi trenutno je ribogojstvo i ribolov u maloj stagnaciji, čekaju se posljedice krize, no za nadati se je da će i tu uskoro doći do pomaka tako da kontinuitet izgradnji ne dođe u pitanje.
Rast od 1,7 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine!
12:12Prije 5 h02.01.2025
Od danas, 1. siječnja 2025. godine na snagu stupaju značajne porezne promjene u Hrvatskoj koje će utjecati na građane i poduzetnike.
06:20Prije 1 d01.01.2025
Ostavite komentar