Direktor HTZ-a odgovorio na pitanje: 'Jesmo li postali preskupa destinacija?'

IstraIN

10 Rujan 2024 I 09:54

Direktor HTZ-a odgovorio na pitanje: 'Jesmo li postali preskupa destinacija?'

Turizam u Hrvatskoj i dalje cvjeta. U prvih osam mjeseci turističke 2024. godine zabilježeno je 16,9 milijuna dolazaka i 89,4 milijuna noćenja, što je rast od 4%, odnosno 1%. Resorni ministar Tonči Glavina poručuje da za rastom u glavnom dijelu turističke godine - nema potrebe.

"Što se tiče prvih šest mjeseci imali smo izvanrednu predsezonu, rast od 8% dolazaka, a u srpnju i kolovozu imali smo povećanje od 1%.U kolovozu smo imali 265 tisuća gostiju više u odnosu na kolovoz prošle godine. U srpnju smo imali 155 tisuća gostiju manje. U periodu glavne turističke sezone, u srpnju i kolovozu imamo 110 tisuća gostiju više."

Potrošnja turista porasla je za 11,55% i iznosi 5,444 milijardi eura, a u osam mjeseci izdano je 5,5% više računa u odnosu na isto razdoblje 2023. godine.

Kada su u pitanju najznačajnija emitivna tržišta - promjene nema. Njemačka je, unatoč blagom padu, i dalje - broj jedan. Slijede Hrvatska, Slovenija, Austrija i Poljska. Najveći pad u dolascima bilježimo kada su u pitanju turisti iz Češke i Italije i to je kontinuirano još od predpandemije.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić: "Kada govorimo o dalekim tržištima i dalje bilježimo jako dobre rezultate na nekim najvažnijim dalekim tržištima kao što je SAD gdje smo imali brojne promotivne i marketinške aktivnosti. Ono što posebno veseli je povratak južnokorejskog tržišta koje je važno za cjelogodišnji turizam, koje je važno za neke naše destinacije koje imaju turistički promet cijele godine, poput Zagreba."

Top destinacije turista nisu se mijenjale - i dalje su u vrhu Rovinj, Dubrovnik, Poreč, Split i Umag. 'Trebamo se fokusirati na pred i posezonu', istaknuo je Staničić.

A neizostavno pitanje je - jesmo li postali preskupa destinacija?

"Interne analize i prošle i ove godine, kada govorimo generalno, utvrdile su da je Hrvatska još uvijek percipirana kao destinacija koja nudi vrijednost za novac. Međutim, moramo biti pametni i oprezni oko kreiranja cjenovne politike za sljedeću godinu", zaključio je Kristjan Staničić.

Ostavite komentar