U galeriji Adris u Rovinju otvara se izložba Anabel Zanze

IstraIN

29 Kolovoz 2024 I 08:52

U galeriji Adris u Rovinju otvara se izložba Anabel Zanze

Izložbom slika akademske slikarice-grafičarke Anabel Zanze, Galerija Adris, nakon nekoliko godina stanke, započinje novi ciklus izložbi suvremenih hrvatskih umjetnika. Uz nastup mlade pulske violončelistice Anamarije Bukovnik, izložbu će u četvrtak, 29. kolovoza s početkom u 20 sati, otvoriti autor postava Igor Zidić.

U katalogu izložbe, uvodeći nas u likovni opus umjetnice, Zidić je, uz ostalo, zapisao: „Ikonika slovâ, kojoj se nije posvetila prva, ali jest među prvima, utoliko prije što su prethodeći više razmatrali riječ ili rečenicu, koji su nositelji sadržaja, tj. značenja, dakle i: poruke.

U međuvremenu je slovo pokušala u istoj ponavljačkoj (n, n, n...) disfunkciji zamijeniti znakom (djelomice prevodivim, djelomice neprevodivim), onda povezivati slovo i slikovnu predodžbu (nečega) u slovosliku ili slovocrtež i ostvarivati svojstven, vrlo osobit izrazni kompakt ili spoj u kojemu je (iskonski preporučljiva) suradnja znakocrteža i jezika“, te  nastavlja: „Kad je to usvojio duh, kad se tome prilagodila ruka počele su nastajati najprovokativnije Anabeline slike, zapravo: slikocrteži, slovoslike pune jasnih, polu prikrivenih, ali i nejasnih (nesvjesnih) manje poruka (što bi trebalo), a više evidencija (kakvo je što; npr. „skladno, a neskladno” i slično).

Zidić naglašava kako se Zanze u drugom svom prepoznatljivom ciklusu: „oglasila  punim intenzitetom, boja. Traži li ona neki put u kolorizam? Gutenbergovoj crnoj i bijeloj (tu je temu hrvatska kritika višekratno spominjala pa neću duljiti) – bojama tiska i papira – dodala je (Gutenbergovu) crvenu boju inicijala kao da iskušava postulate tiskarstva i knjižne grafike.

Nije, dakako, odoljela ni iskušenjima modernizma: nije poricala temeljne elemente, ali je zamijenila mjesta detaljima: sve isto i sve različito. Sada je ukrasna crvena postala temeljno crvena, kratki su tekstovi ispisivani u sve tri boje; bijela i crna dinamizirale su svoje osnovne funkcije i pretvorene su u boje likova.“, da bi na kraju zaključio kako: „(…) ona još širi dijapazon svojih tema/ciklusa, formalnih i sadržajnih, sa sve većom dojmljivošću i sa sve većom vjerodostojnošću kako u tehničkom – tako i u artistički inventivnom i socijalno odgovornom smislu.“

Izložba Anabel Zanze ostaje otvorena do 15. listopada, a može se pogledati svakodnevno od 19 do 23 sata, uz slobodan ulaz.

Podsjetimo, od otvaranja 2001. godine, u Galeriji Adris održano je više od pedeset izložbi klasika hrvatskog modernog slikarstva (Bukovac, Medović, Crnčić, Vidović, Meštrović, Murtić, Džamonja, Vaništa, Knifer, Ujević Galetović, Bakić...). Riječ je o više od 1.500 antologijskih djela koje je pogledalo više od 250 tisuća posjetitelja.

Više o izložbama u Galeriji Adris pogledajte ovdje.

O Anabel Zanze  

Anabel Zanze diplomirala je na Grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, u klasi prof. Ante Kuduza. Od sredine 1990-ih radi kolaže i slike na koje ispisuje nizove slova, riječi i rečenica, iznalazeći vlastita tipografska rješenja, nove likovne sadržaje i poruke, referirajući se na povijesnu avangardu, postavangardne autore i suvremenike.

U novije vrijeme u njezinu se radu jače očituje socijalna empatija i pozitivan društveni angažman.

Na skupnim izložbama sudjeluje od 1993., a samostalno nastupa od 1994. godine. Djela joj se nalaze u fundusima ili stalnim postavama hrvatskih muzejskih i galerijskih zbirki te privatnim zbirkama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Izbor tekstova o vlastitom djelu, popraćenih slikovnim reprodukcijama, objavila je u knjizi Pogled iznutra. Čitati s razumijevanjem / View from Inside. Close Reading (Art studio Azinović, Zagreb 2017). 

Ostavite komentar