
Istra 1961 s mukom do pobjede u Metkoviću
Nogometaši Istre 1961 uz dosta muke svladali su Neretvu u Metkoviću rezultatom 2:1 te se plasirali u osminu finala Hrvatskog kupa.
18:35Prije 11 min16.09.2025
"U Zračnoj luci Pula jučer je potpisan jedan NEPRAVEDAN i za većinu radnika DUGOROČNO NEPOVOLJAN Kolektivni ugovor", javljaju iz Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije.
Potpisali su ga u ime Zračne luke Pula direktorica Nina Vojnić Žagar, a u ime Nezavisnog sindikata Zračne luke Pula Zvonimir Lokmer. Predsjednica Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije navodi kako ga ona neće potpisati uz sljedeće objašnjenje: "Takav akt kojim se najranjivijim, po plaćama u ZL Pula najsiromašnijim radnicima, plaća umanjuje do gotovo 200 kuna neto, da bi se onima s većim plaćama digla za preko 1.500,00 kuna NE želim i neću potpisati.
Danas se sramim da se takvi ljudi, koji tako nešto potpisuju nazivaju sindikalcima. Ovo je sumrak sindikalizma", poručila je Cvitić.
Međutim, Nezavisni sindikat Zračne luke Pula je većinski sindikat u Zračnoj luci Pula pa oni mogu potpisati Kolektivni ugovor i takav ugovor bit će važeći. Kolektivni ugovor je sklopljen na 5 godina i ukoliko ga potpišu, u sljedećih pet godina SIKD neće moći pregovarati.
"Nećemo biti smokvin list i suučesnici obmane radnika Zračne luke Pula. Odgovornost snosi isključivo NSZL Pula i nadam se da će znati objasniti radnicima zašto se takav akt potpisuje. U ovom trenutku, kada je inflacija dosegla nivo od 12,1%, kada ona nezaustavljivo galopira i ne zna se kada će stati, smanjivanje plaće onim najranjivijima smatramo nedopustivim i neprihvatljivim.
Ukoliko ima prostora za povećanje plaće (a obzirom na promet nisam sigurna da ima), onda bi povećanje u postotku bilo najpoštenije. Međutim, poslodavac nije prihvatio ni tu, ali niti jednu sugestiju SIKD-a, kao npr. da se korigiraju najniži koeficijenti; niti da se KU utvrdi da se postojeća primanja radnika, potpisom KU neće umanjivati. I upravo zbog toga SIKD je odbio potpisivanje ovog nakaradnog Kolektivnog ugovora.
Naime, da bude jasno, cijelo ovo vrijeme, direktorica uopće nije sudjelovala u pregovorima, već na pregovore šalje odvjetnika, kojeg naravno plaća. Iako je malo nejasno, otkud Društvo ima toliko sredstava da se mogu plaćati vanjske odvjetnike za obične kolektive pregovore, otkud ima sredstava za kontinuirano dizanje plaća, kada aviona gotovo da i nema. Odnosno, do kada će se plaće uopće moći isplaćivati.
Zračna luka Pula je samo na papiru Odlukom Vlade svrstana u pravne osobe od posebnog državnog interesa. Ali, ova Zračna luka nije od nikakvog interesa ni za RH, niti za jedinice lokalne samouprave, niti je bitna za turizam. Jer da je od posebnog interesa za bilo koga, Zračna luka Pula ne bi već 8 mjeseci bila bez Nadzornog odbora, a na čelu joj sigurno ne bi bila Nina Vojnić Žagar. I nitko se ne može praviti da ne zna što se dešava u Zračnoj luci.
O svemu što se dešava Ministarstvo mora prometa i infrastrukture, kao većinski vlasnik ZL Pula redovito je obavještavano: o otkazima koje je davala iskusnim radnicima pod krinkom izmjene organizacije i sistematizacije; o fluktuaciji sezonskih radnika; o otkazima iskusnih stalnih radnika koji nisu mogli gledati što se dešava; kako studenti nakon nekoliko sati edukacije odrađuju smjene po 12 sati, o prometu putnika je katastrofalan.
U prvih pet mjeseci ove godine ZL Pula imala je tek 34,63% prometa putnika u odnosu na 2019.g, dok Zadar s kim se ZL Pula uvijek uspoređivala je na 91,19%, Split na 77,7%, Rijeka na 66,82, pa čak i Dubrovnik na 58,42%. I za 2021. godinu Pula je na začelju sa 34,63% u odnosu na 2019. godinu. Ako netko ne želi to razumjeti i ne vidi problem u vođenju kompanije, onda zaista imamo problem.
A rješavanje problema ne da ne potencira Ministar Butković, ne potenciraju ni jedinice lokalne samouprave, koji su suvlasnici ove Zračne luke: Grad Pula sa 8%, Grad Poreč s 15%, Istarska Županija s 15%, Grad Rovinj s 2 % ….
Jer, ako neće Ministarstvo, svaki suvlasnik može pokrenuti postupak sazivanja Skupštine i predlaganja Nadzornog odbora, ali to ne čine. Ili ih Zračna luka Pula ne zanima, ili kalkuliraju da se ne zamjere ili Nini Vojnić Žagar ili Ministru Butkoviću. Nešto mora biti u pitanju.
A do tada, radnici će biti taoci direktorice i Nezavisnog sindikata ZL Pula. A kako je izgledala Zračna luka Pula danas – 02.08.2022. godine u 12,00 sati u špici sezone, jasan je pokazatelj stanja u tom Društvu", stoji u priopćenju koje potpisuje Marin Cvitić, predsjednica Istre, Kvarnera i Dalmacije.
IDS-ovi zastupnici Dalibor Paus i Loris Peršurić istaknuli su u Hrvatskom saboru kako turizam mora biti dugoročno održiv i konkurentan samo ako se ulaže u znanje, standarde i zaštitu domaćih ljudi.
13:09Prije 5 h16.09.2025
Na sjednici Vlade danas bi trebao biti usvojen novi paket mjera u kontekstu postupnog izlaska iz mjera potpore građanima, gospodarstvu i institucijama kada je riječ o energetskoj krizi, vrijedan 175 milijuna eura.
09:36Prije 9 h16.09.2025
Ministar demografije i useljeništva Ivan Šipić poručio je da mjere Vlade, uvedene početkom ožujka, polučuju pozitivne pomake.
06:45Prije 12 h16.09.2025
Porast cijena na godišnjoj razini ublažio je pad cijena u skupinama Prijevoz, Odjeća i obuća te Komunikacija.
17:36Prije 1 d15.09.2025
"I dalje će biti subvencije i potpora iz državnog proračuna za cijenu struje i plina na način da će doći do ublažavanja tih subvencija."
16:08Prije 1 d15.09.2025
Općina Svetvinčenat potpisala je ugovor vrijedan više od 300 tisuća eura za proširenje mjesnog groblja, a radovi bi trebali biti dovršeni u roku od 180 dana.
15:30Prije 1 d15.09.2025
Zaključak sastanka je da će se protiv predmetnog rješenja uložiti žalba, obzirom da u istome nedostaju konkretni razlozi određivanja tako kratkog roka, tijekom kojeg je doslovno nemoguće ukloniti navedeno gorivo iz otpada.
11:02Prije 1 d15.09.2025
Ministar Glavina: "Jako sam zadovoljan što definitivno ispunjavamo svoje strateške ciljeve, a to je da smanjimo visoku sezonalnost, da Hrvatsku pretvaramo u cjelogodišnju turističku destinaciju..."
09:04Prije 1 d15.09.2025
Ostavite komentar