Ove jeseni kurikularna reforma ulazi u sve hrvatske škole i to u 1. i 5. razrede osnovnih škola u svim predmetima, a u 7. razredima po novim kurikulumima predavat će se biologija, kemija i fizika, piše Hina.
Reformom će biti zahvaćeni i prvi razredi srednjih škola pa će gimnazijalci po novim kurikulumima pratiti sve predmete, a strukovnjaci hrvatski, matematiku i strani jezik.
Učenike, ističu iz MZO, očekuju novi udžbenici, nove metode poučavanja, nove metode vrednovanja, naglasak na učiti kako učiti, kako rješavati probleme i kako kritički razmišljati.
Za sve učenike osnovnih škola udžbenike će financirati Ministarstvo, a što se tiče srednjih škola, kao i do sada, osigurana su sredstva za udžbenike za učenike slabijeg socioekonomskog statusa, odnosno one čiji roditelji primaju zajamčenu minimalnu naknadu.
"Svi udžbenici za osnovne škole već su u školama ili su na putu u škole gdje će biti prvoga dana nastave, a druge obrazovne materijale učitelji mogu odabrati i kada nastava počne", rekla je za Hinu ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
Osim toga, Ministarstvo je u postupku nabave 91.641 tableta, a postupak vodi Središnji državni ured za javnu nabavu.
Tableti su osigurani za učenike 5. i 7. razreda osnovne škole po načelu - jedan učenik jedan tablet. U nižim razredima osnovne škole učenici će tablete dobiti za rad u školi, a nastavnik ih može koristiti po svojoj prosudbi.
Oprema, koja je vlasništvo škola, trebala bi se koristiti sljedeće četiri godine, a učenici je dobivaju na korištenje. Iduće će godine, najavljuje ministrica, ponovno krenuti nabava za one koji ulaze u reformu, kao i za udžbenike.
ODZVONILO ŠTREBANJU NA PAMET?
Glavna promjena koju roditelji i učenici mogu očekivati u novoj školskoj godini svakako je manje učenja činjenica, s obzirom na to da se fokus stavlja na sam proces učenja i razvoj kompetencija poput rješavanja problema.
Kako ističu iz ministarstva, učenici će učiti aktivno uz vodstvo nastavnika, a primjenjivat će se različiti stilovi učenja. Osim toga, učenici bi trebali u puno većem opsegu usvajati i razvijati više razine znanja kao što su proceduralna i konceptualna znanja. Shodno tome kod provjere znanja više bi se trebalo provjeravati razumijevanje procesa i koncepata od znanja samih činjenica.
Jedna od konkretnih promjena za osnovnoškolce je i prebacivanje svladavanja pisanih slova u 2. razred pa će prvašići odsad učiti pisati samo tiskana slova.
Ključna promjena u nastavi geografije uvođenje je poučavanja od bližeg prema daljem, za razliku od dosadašnjega obrnutog sustava. Tako će učenici petih razreda od sada učiti o zavičaju i Hrvatskoj, a osmaše čeka gradivo o svijetu i svemiru.
Promjene će se osjetiti i u obrađivanju lektirnih naslova pa tako učenici više neće učiti napamet činjenice o književnom djelu, nego će debatirati, raditi u grupama ili stvarati igrokaz na temu pročitanog djela, piše Hina.
Osim toga, na informatici učenici više neće učiti o razvoju računala nego će programirati i učiti o sigurnosti na internetu, na glazbenom će stvarati vlastite kratke glazbene brojeve, a na likovnom ih kao novost očekuju suvremeni digitalni alati za stvaranje animacije.
UVODI SE KRITERIJSKO OCJENJIVANJE
Odgojno-obrazovni ishodi navedeni u predmetnim kurikulumima osnova su za kriterijsko vrednovanje te se i na taj način učiteljima, učenicima, ali i roditeljima daje jasnija slika što se očekuje da učenici ostvare u određenom nastavnome predmetu.
Kriterijsko ocjenjivanje, ističe ministrica, omogućit će i bolju poveznicu prema državnoj maturi, koja će isto tako imati kriterije po kojima treba ocjenjivati. "Takvo ocjenjivanje do sada nije bilo moguće jer se temeljilo na sadržajima, a sada se temelji na ishodima učenje što je jako velika razlika", ističe Divjak.
Ostavite komentar