U večeri 11. srpnja, velika dvorana Zajednice Talijana Pimo Budicin u Rovinju bila je ispunjena do posljednjeg mjesta i to s posebnim razlogom, naime održan je vrhunski klavirski recital.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
Pijanist Vedran Janjanin, nedavno je stipendirani i diplomirani specijalizant ,,Advanced Diploma; studija klavira na Kraljevskoj akademiji za glazbu u Londonu, gdje je ove godine održao svoj solistički debi u Wigmore Hall-u - jednoj od najprestižnijih dvorana na svijetu.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                                            
                                                
                                            
                    
                    
                                                                                                        
U Rovinju je predstavio bogat program koncipiran od rijetko izvođenih te zahtjevnih djela, kulminirajući u noći glazbene izvrsnosti.  Janjanin je recital započeo nježnom i tečnom izvedbom poznate obrade Bach/Siloti preludija u h-molu, pružajući publici uvid u svoj suptilan, a ipak stilski doslijedan glazbeni izričaj.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                                            
            
            
                        
            
            
                                            
                    
                                                                                                        Slijedio je izbor rijetko i nedovoljno izvođenih mazurki Aleksandra Skrjabina. Ove skladbe, često zasjenjene Skrjabinovim poznatijim djelima, dobile su svjež glas kroz Janjaninov osjetljiv dodir i nijansiranu interpretaciju.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                                                                                                                
                                                                                                        
Kontrolom kroz kompleksne harmonije i veoma suptilnim promjenama u dinamici, Janjanin je omogućio publici da cijene te uživaju u jedinstvenoj ljepoti i složenosti ovih manje poznatih dragulja, kojima je Skrjabin dokazao da je genijalnost skladanja mazurki mjerljiva sa Chopinovom.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
Janjaninova je izvedba pokazala duboko razumijevanje skladateljeve intencije, istovremeno zadržavajući osobni pečat u svakoj frazi.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
Nakon Mazurki, okušao se sa pijanistički izazovnom transkripcijom Bachove violinske partite u E-duru, Sergeja Rahmanjinova. Ova skladba, poznata po svojim tehničkim i virtuoznim bravurama, izvedena je s izvanrednom preciznošću i fluidnošću što je zapravo najveći izazov za svakog pijanista, naročito u preludiju.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
Janjaninova artikulacija i fraziranje uhvatili su bit Bachove originalne skladbe pisane za violinu, dok mu je karakter kojeg donose bogate ideje Rahmanjinova pružalo mogućnost da na klaviru zasja u cjelosti ove trostavačne obrade.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
Njegova izvedba bila je vrhunska lekcija o kontroli i izražajnosti, pokazujući sposobnost navigiranja kroz sve teme, gdje se pritom strogo ispoštovao barokni karakter što je čini se i bila Rahmanjinovljeva poruka.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
Program je zaključen Chopinovom trećom sonatom u h-molu, op. 58, koja se svrstava među najkapitalnija djela sveopće bogate klavirske literature. Janjaninova interpretacija bila je dojmljivo promišljena te plasirana kroz značajan dinamički raspon te izražajnost, uvlačeći publiku u dramatičnu naraciju sonate.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
Oduševljeni pljesak zahtijevao je ne jedan, već tri bisa! Prvi je bio neočekivano zadovoljstvo: ''Nobody Folklor'' skladba posvećena Vedranu, koju je napisala njegova sestra, skladateljica i jazz glazbenica - Lana Janjanin.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
Ova skladba, nalik jazz folklorno plesnoj kompoziciji, ispunjena je različitim modulacijama, promjenama ritma, kromatikom i suptilnim promjenama karaktera, što je omogućilo Vedranu da pokaže svoje sposobnosti kada su u pitanju brzina i skokovi, ali i razumijevanje te shvaćanje suštine jazz-a i ritmova folklora.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
Posljednji bis bila je jazz etida Nikolaja Kapustina, djelo ekstatične virtuoznosti koje je ostavilo publiku u čudu. Kapustinova kombinacija klasične tehnike i jazz idioma pružila je spektakularan završetak ovom recitalu.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
Tijekom ove izvanredne večeri, Janjanin je također na najbolji mogući način inaugurirao novi klavir Yamaha i time već opravdao ulog u sada još bogatiji kulturni život Rovinja Zaključno, recital Vedrana Janjanina u Rovinju bio je svjedočanstvo njegovog iznimnog talenta i svestranosti.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
Od neobične elegancije Skrjabinovih mazurki do veličanstvenosti Chopinove sonate i očaravajućih biseva, Janjanin je pružao izvedbu koju će pamtiti svi koji su imali sreću prisustvovati.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                                                                        
Zajednica Talijana bila je svjedokom noći uzvišenog muziciranja, potvrđujući Janjaninovo mjesto kao pijanista izvanredne umjetnosti i distinkcije te prošlogodišnjeg dobitnika nagrade Eufemije festivala Rovinj Art&More.
                    
                    
                    
                    
                                            
                                                                                
                                                                                    
                    
                    
                    
                    
                                                
            
                    
                
                            
        
                
            
            
             
                
Ostavite komentar