Vijećnici Kluba vijećnika SDP-a KOMENTIRALI ROVINJSKI GRADSKI PRORAČUN: Planirani razvojni programi se u planskom razdoblju ne realiziraju

IstraIN

28 Studeni 2019 I 11:09

Vijećnici Kluba vijećnika SDP-a KOMENTIRALI ROVINJSKI GRADSKI PRORAČUN: Planirani razvojni programi se u planskom razdoblju ne realiziraju

U prostorijama rovinjskog SDP-a danas je održana tiskovna konferencija sa osvrtom na sedmu sjednicu Gradskog vijeća, na kojoj su govorili predsjednik Kluba Petar Radetić, Goran Subotić i Klaudio Poropat a priopćenje prenosimo u cijelosti.

''Vijećnici Kluba vijećnika SDP-a u Gradskom vijeću Grada Rovinja-Rovigno  ovim putem žele informirati sugrađane i ostalu javnost o najbitnijoj  temi koja je bila predmet rasprave na  sjednici Rovinjskog Gradskog vijeća održanoj 26. ovog mjeseca, a to je; Nacrt Proračuna grada Rovinja-Rovigno za 2020. i projekcija za 2021. i 2022. godinu i Nacrt Programa rada Gradonačelnika i gradske uprave Grada Rovinja-Rovigno za 2020. godinu.

Ovo priopćenje dajemo i zato što želimo da naši sugrađani budu bolje i točnije informirani o sadržaju , veličini i načinu donošenja najvažnijeg dokumenta kojeg Gradsko vijeće donosi , a to je Gradski Proračun.

Prilikom rasprave o Nacrtu Proračuna i Programa rada  rekli smo, a prethodno i dostavili u pismenom obliku naše primjedbe i prijedloge na koje su pročelnica za financije i Gradonačelnik odgovarali na samoj sjednici, umjesto da to bude dostavljeno prije sjednice u pismenom obliku svim vijećnicima. 

Iz Nacrta Proračuna proizlazi da su planirani  prihodi i primici u iznosu od 197.095.929,00 kuna, a kad se tome pribroji dio raspoloživih sredstva iz prethodnih godina u iznosu od  32.143.067,00 kuna, onda su ukupni proračunski prihodi za 2020. godinu planirani u iznosu od 229.238.997,00 kuna.

Kada zbrojimo samo tri stavke koje ulaze u prihod Proračuna, a nisu izvorni prihodi, a to su: pomoći proračunskim korisnicima iz nadležnog proračuna u iznosu od 23.365.173,00 kune, prihodi donacija 32.105.840 kuna i prijenos  dijela raspoloživih sredstva iz prethodnih godina u iznosu od 32.143.067,00 kuna, što ukupno iznosi preko 87.600.000,00 kuna, onda vidimo da u samoj 2020. godini možemo očekivati 140-tak milijuna kuna prihoda.

U istom  iznosu od 229.238.997,00 kuna planirani su i rashodi i izdaci. Najveći pojedinačni rashodi planirani su rashodi za nabavu nefinancijske imovine u visini od 79.140.732,00 kune.

Na osnovu planiranih rashoda za nabavu nefinancijske imovine koji čine više od trećine (34,5%) proračunskih rashoda, moglo bi se reći da je nacrt Proračuna razvojan, ali  znajući da se plan nabave nefinancijske imovine već godinama ostvaruje sa 30-tak % onda to sigurno nije.

To demantiraju i izvješća o izvršenju Proračuna, kao i projekcije za 2021. i 2022. godinu. To se najbolje može vidjeti u Računu prihoda i rashoda u članku 2. nacrta Proračuna u tabelama za razdoblje 2018.-2022., a unijeli smo i za 2016. i 2017. (u tisućama) 

 

Opis                                2016.                   2017.         2018.          2019.         2020.      2021.         2022.

Prihodi od poslovnih akt. 133.464     151.519     133.083     175.882     190.131      161.646      144.514

Rashodi poslovanja         105.650     114.937      110.308     134.195    149.788      147.522      136.983

Rashodi za nabavu

nefinancijske imovine      8.530        13.462        18.306       95.304      79.141       26.064        17.851

Svega rashodi i izdaci     114.180     128.399       128.614     229.489    228.929     173.586     154.834

Razlika       /višak              41.922       61.655        76.500        

Preneseni višak               26.600       42.436        44.557         47.197       32.243         0                0

Iz brojki je vidljivo da su rashodi za nabavu nefinancijske imovine od 2016. do 2018. i u projekciji za  2021. i 2022. godinu između 8.530.000,00 kuna i 26.064.000,00 kuna, dok je za tekuću i 2020. godinu planirano prosječno skoro pet puta više.

Znači, planirani razvojni programi se u planskom razdoblju ne realiziraju, prenose se u sljedeće plansko razdoblje ponovo kao plan sa pripadajućim sredstvima i tako najmanje dvije do tri godine, pa su ti iznosi u proračunu tekuće godine i narednoj godini visoki, a stvarno realizirani programi i utrošena sredstva, kao što je vidljivo iz prethodnog prikaza su višestruko niži.
Što se tiče nacrta  Programa rada Gradonačelnika i gradske uprave Grada Rovinja-Rovigno za 2020. g. u prvom čitanju, generalna primjedba i  na ovaj nacrt Programa rada odnosi se na to što nije navedeno na pojedinim  stavkama da se prenose iz 2019. godine i zašto nisu realizirane u skladu s Programom i u kojoj je fazi  realizacije pojedini dio programa.

Kao što smo na početku naveli, naše smo primjedbe i prijedloge dostavili predlagaču pravovremeno u pisanom obliku, nije nam datodato pismeno očitovanje što je uobičajeno, već su se pročelnica za financije i gradonačelnik očitovali usmeno sa govornice, s obećanjem da će nam ista dostaviti u pisanom obliku, kako bi mi mogli u danom roku dati eventualne amandmane.
Iznosimo samo neke primjedbe i prijedloge koje smo dostavili predlagaču:
 
- Ni za 2020. godinu, kao ni u projekciju za 2021. i 2022. nije stavljeno u financijski plan i program rada osnivanje mjesnih odbora na području Rovinja,
 
- Za protokol i promidžbu  gradonačelnika planirano je - 908.000,00 kuna, a kao što je navedeno u općem cilju ova su sredstva namijenjena za protokol i promidžbu gradonačelnika i kontinuirano praćenje njegovog rada, ali i praćenje rada Gradskog vijeća. Smatramo da u aktivnostima koje se financiraju iz dijela ovih sredstava, nešto prostora trebaju dobiti i gradski vijećnici u skladu sa zastupljenošću u Gradskom vijeću,
 
- U odjelu za financije i proračun planirano je za otplatu kredita 1.290.000,00 kuna, što je veliko smanjenje u odnosu na ovu godinu jer su neki krediti otplaćeni, ali je iz Programa vidljivo da se radi o otplati prvih rata kredita za bazenski kompleks u bolnici Dr. M. Horvat, kojeg će prema informacijama koje smo čuli preko sredstava javnog informiranja u cijelosti platiti građani Grada Rovinja kroz Proračun, a iznos prema sadašnjim projekcijama po izjavi gradonačelnika trebao bi biti 57.000.000,00 kuna. U Studiji gospodarske opravdanosti koja je sačinjena pred dvije godine taj je iznos bio 31.863.181,00 kunu. Naravno, o projektu bazena, kreditnom zaduženju kao i o načinu funkcioniranja na Gradskom vijeću još nije bilo govora.

- Spasilačka služba na plažama u turističkoj sezoni 196.000,00 kuna, trebala bi biti bolje organizirana i pokrivati sve gradske plaža,

- Za projekt K 104701: geoISTRA – planirano 6.359.500,00 kuna, s obzirom na visinu planiranog iznosa ovaj je projekt vrlo skromno prezentiran,

- Imamo prigovor i na sporost pripreme dokumentacije i potrebnih podloga za početak uređenja Trga maršala Tita i okolnih trgova.

Počelo je na osnovu naših amandmana sa pozivnim natječajem za izradu idejnog rješenja još 2015., a pitanje je da li se projektna dokumentacija za ishođenje građevinske dozvole može očekivati do kraja 2020. godine.

Smatramo da se te aktivnosti odvijaju previše sporo. Kada se može očekivati        realizacija projekta, s obzirom da nije u planu za 2020. niti u projekcijama za 2021. i 2022. godinu?

- Predložili smo da se poveća stavka za obavljanje  Geodetskih i katastarskih poslova za iznos potreban za izradu geodetskog snimka terena za područje UPU Valbruna- istok. Naime  UPU Valbruna – istok donijet je u svibnju prošle godine, a ne mogu se započeti nikakve aktivnosti, jer je za to prvi preduvjet izrada geodetske podloge i najmanje projektiranje glavne prometnice. Na postavljeno pitanje u vezi s time, gradonačelnik je odgovorio da dok ima slobodnih parcela na Šalteriji na UPU Valbruna – Istok neće se stvoriti preduvjeti za gradnju.

Pitamo se, zašto je onda na ovoj sjednici Gradskog vijeća donijeta Odluka o izradi Urbanističkog plana uređenja Montepozzo – Laconovo, i to kako je rekao gradonačelnik - kako bi se stvorili preduvjeti za početak realizacije gradnje na neizgrađenom dijelu naselja Montepozzo – Laconovo, na način da se predmetna zona transformira putem planskih rješenja u prostor visokog  urbanog standarda.

Na dio programa koji se odnosi na komunalno gospodarstvo i izgradnju, gdje je planirano najviše – čak 95.178.223,00 kune, primjedbe se uglavnom odnose na nedefiniranost sadržaja pojedinih programa, a obzirom da je veliki broj aktivnosti koje su u prijedlogu Programa rada za 2020. godinu bilo i u  Programu rada za 2019. godinu, a neki i u 2018. godini, smatramo da bi to trebalo navesti sa kratkim obrazloženjem razloga radi kojeg se prenose u narednu godinu.

Na kraju ima i nešto pozitivno. Već smo nekoliko godina davali amandman da se povećaju  jednokratne pomoći za novorođenčad –  za koje se izdvaja iznos od 190.000,00 kn godišnje ili 1.500,00 kuna po rođenom djetetu.'' poručili su na danas održanoj tiskovnoj konferenciji, vijećni SDP Rovinja Klaudio Poropat, Petar Radetić, Goran Subotić.  

Ostavite komentar