Hrvatska turistička zajednica i ove godine nastupa na vodećem svjetskom turističkom sajmu ITB Berlin koji se održava od 4. do 6. ožujka, a sve s ciljem predstavljanja ukupne hrvatske turističke ponude.
Na sajmu je prisutna hrvatska turistička delegacija predvođena Tončijem Glavinom, ministrom turizma i sporta, Kristjanom Staničićem, direktorom HTZ-a, Romeom Draghicchijem, direktorom Predstavništva HTZ-a u Frankfurtu te Nerom Miličić, direktoricom Predstavništva HTZ-a u Münchenu.
Samo tijekom prošle godine s ovog je tržišta u Hrvatskoj ostvareno više od 776 tisuća dolazaka i 2,2 milijuna noćenja, što u odnosu na 2023. godinu predstavlja rast od 9% u dolascima i 8% u noćenjima.
12:41Prije 118 d02.03.2025
Ovogodišnji nastup okrunjen je dodjelom prestižnog priznanja portala European Best Destinations (EBD) koji je Hrvatsku proglasio najboljom europskom destinacijom za putovanja u 2025. godini, a nagradu je uručio predstavnik portala EBD Maximilien Lejeune.
„Njemačka je za nas najvažnije emitivno tržište, i zato i na ovom jednom od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova u Berlinu šaljemo poruku da je Hrvatska destinacija koja Nijemcima nudi vrijednost za novac, koja 365 dana u godini nudi kvalitetu i bogatstvo sadržaja. Prema ReiseAnalyse za 2024. godinu, Nijemci će u ovoj godini putovati više nego prije pandemije i tu imamo prostora za rast dolazaka i noćenja, posebice kada govorimo o razdobljima pred i posezone.
Ponosni smo i što je Hrvatska proglašena najboljom zemljom za posjetiti u 2025. godini prema European Best Destinations i to po izboru više od milijun putnika, koji su glasali za najljepše europske destinacije, a Hrvatska je zauzela prvo mjesto. To je još jedna potvrda našoj kvaliteti turističke ponude, kontinuiranom podizanju standarda i najljepša pohvala svim našim turističkim djelatnicima.
ITB sajam u Berlinu iskoristit ćemo i kao priliku da na međunarodnoj razini pokažemo kojim aktivnostima smo se čvrsto pozicionirali kao predvodnici razvoja održivog turizma“, izjavio je ministar Tonči Glavina.
Foto: HTZ
Tijekom sajma, hrvatska delegacija održala je sastanke s važnim partnerima kao što su Njemačko udruženje putničkih agencija (DRV), ADAC, Novasol, Eurowings, TUI, Ameropa, Alltours, Olimar i Jet2, a glavne teme bile su daljnji razvoj suradnje, poslovna očekivanja, trenutno stanje bookinga na njemačkom tržištu te prognoze vezane uz ovogodišnji turistički rezultat. Hrvatski štand obišao je i veleposlanik RH u SR Njemačkoj Gordan Bakota.
„Interes za našom zemljom iskazan na ITB-u, baš kao i dobiveno priznanje koje nam je uručio EBD, pokazatelj je da Hrvatska ima status kvalitetne i sadržajne turističke destinacije, i to na globalnoj razini. Posebno nas to obvezuje s obzirom na to da je riječ o nagradi baziranoj na glasovima putnika iz cijelog svijeta, uključujući i onih s platformi priznatih medijskih partnera poput Forbesa i Condé Nasta.
Uz to, zahvaljujući EBD izboru, tj. pretraživanju sadržaja i stranica posvećenih Hrvatskoj, naša zemlja dobiva dodatnu promotivnu vidljivost pred publikom od čak 220 milijuna potencijalnih putnika.
Također, prema povratnim informacijama brojnih partnera i u 2025. godini s njemačkog tržišta očekujemo stabilnu razinu potražnje, rast turističkog prometa u razdobljima pred i posezone, veći naglasak na istraživanju naših kontinentalnih autentičnih destinacija te ono što nam brojni partneri posebno naglašavaju, razumne cijene i dobivenu vrijednost za novac“, rekao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.
Hrvatska je na ITB-u predstavljena kao destinacija koja mijenja svoje trendove u smjeru održivog turizma te kao odredište koje pruža visoku kvalitetu svojih usluga.
„Ovogodišnji sajam odvija se u kontekstu složene ekonomske i političke situacije u Njemačkoj, međutim, ona ne utječe negativno na turistička kretanja niti na raspoloženje Nijemaca prema putovanjima u inozemstvo. Jako me veseli što je nastup HTZ-a na ovom značajnom turističkom događanju obilježen velikim brojem sastanaka s našim partnerima, kao i s institucionalnim subjektima iz Njemačke, ali i iz drugih zemalja.
ITB i ove godine ostaje važna točka u realizaciji turističke godine te sam siguran da će pružiti odličan orijentir za nadolazeću sezonu u kojoj se očekuje dodatno povećanje konkurentnosti Hrvatske na turističkom tržištu, kao jedne od glavnih destinacija za njemačke putnike“, komentirao je Romeo Draghicchio.
Foto: HTZ
Dodajmo kako su Nijemci najvažniji i najbrojniji gosti koji čine preko 20 posto ukupnih turističkih noćenja koja se tijekom godine realiziraju u Hrvatskoj.
Tako je bilo i lani kada su Nijemci u našoj zemlji ostvarili više od 22 milijuna noćenja. Pritom su najviše noćenja ostvarili u Istri (preko 10 milijuna noćenja), na Kvarneru (preko 4,5 milijuna noćenja) te u Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji (preko 2,4 milijuna noćenja), a gledano prema destinacijama u Rovinju, Poreču i Medulinu.
Osim Hrvatske turističke zajednice kao glavnog izlagača, u sklopu hrvatskog štanda na ITB-u svoju ponudu predstavlja i 25 suizlagača, među kojima su i turističke zajednice grada Zagreba, Splitsko-dalmatinske županije, grada Splita, Dubrovačko-neretvanske županije, grada Dubrovnika, Šibensko-kninske županije, Ličko-senjske županije i grada Rovinja.
Također, u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, na hrvatskom su štandu održane prezentacija i degustacija vrhunskih hrvatskih vina i sireva.
Iz udruge Prijatelji životinja nedavno su upozorili da svake godine, s početkom sezone godišnjih odmora, u Hrvatskoj počinje i sezona napuštanja pasa i mačaka, čiji broj premašuje 10 000 godišnje.
Naziv “Na licu mjesta” odnosi se na nastanak radova prilagođenih ovom prostoru, uključujući i impresivan pogled na stari grad Rovinj i more. Središnji rad, “Kompozicija”, prostorna je instalacija nastala kombiniranjem recikliranih materijala i klavira zatečenog u prostoru.
Koktel od pjenušavog vina ili prosecca, sirupa od bazge i mineralne s dodatkom limuna ili limete te listićima mente, zbog sličnih sastojaka podsjeća na kubanski klasik Mojito, koji je jedan od najpopularnijih ljetnih koktela, ili pak na kakav cider.
Grb Grada Rovinja dodjeljuje se kao nagrada za životno djelo, Plaketa se dodjeljuje trgovačkim društvima, obrtima, ustanovama i drugim pravnim osobama za postignute izvanredne rezultate i osobite uspjehe u radu, a Medalja se dodjeljuje pojedincima za izvanredne osobne rezultate i osobite uspjehe.
Sjećanje na Antona Bulića Nina i danas živi među njegovim kolegama i sugrađanima kao trajni podsjetnik na odgovornost i opasnosti koje vatrogasci svakodnevno preuzimaju u službi zaštite života drugih.
Vatrogasci su odmah po dojavi izašli na teren, ogradili područje i u suradnji s djelatnicima kampa dogovorili uklanjanje stabla za jutarnje sate, kada su uvjeti za rad sigurniji.
"Ove je godine onemogućen pristup sa stijena na betonirani dio plaže s ležaljkama, jer je hotel povukao ogradu skroz do mora. Također su na dio plaže ispod svojih ležaljki dovukli veliko kamenje i postavili iznad njega betonske vaze sa cvijećem."
Ispunjavanje ankete traje otprilike 5 minuta i iznimno je značajno za oblikovanje smjernica za budući razvoj sporta u Puli. Anketu koja se nalazi na stranicama Grada možete ispuniti do ponedjeljka, 30. lipnja 2025. godine.