Hrvatska turistička zajednica i ove godine nastupa na vodećem svjetskom turističkom sajmu ITB Berlin koji se održava od 4. do 6. ožujka, a sve s ciljem predstavljanja ukupne hrvatske turističke ponude.
Na sajmu je prisutna hrvatska turistička delegacija predvođena Tončijem Glavinom, ministrom turizma i sporta, Kristjanom Staničićem, direktorom HTZ-a, Romeom Draghicchijem, direktorom Predstavništva HTZ-a u Frankfurtu te Nerom Miličić, direktoricom Predstavništva HTZ-a u Münchenu.
Ovom simboličnom akcijom nastojimo osigurati dodatnu brigu i osvježenje svima onima koji će srce kolovoza provesti u hrvatskim destinacijama“, izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice
Za potrebe kampanje kreirani su i posebni vizuali te video materijali koji se odnose na hrvatske otoke, Šibenik, Gorski kotar, Slavoniju, Zagorje itd.
18:31Prije 154 d13.03.2025
Ovogodišnji nastup okrunjen je dodjelom prestižnog priznanja portala European Best Destinations (EBD) koji je Hrvatsku proglasio najboljom europskom destinacijom za putovanja u 2025. godini, a nagradu je uručio predstavnik portala EBD Maximilien Lejeune.
„Njemačka je za nas najvažnije emitivno tržište, i zato i na ovom jednom od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova u Berlinu šaljemo poruku da je Hrvatska destinacija koja Nijemcima nudi vrijednost za novac, koja 365 dana u godini nudi kvalitetu i bogatstvo sadržaja. Prema ReiseAnalyse za 2024. godinu, Nijemci će u ovoj godini putovati više nego prije pandemije i tu imamo prostora za rast dolazaka i noćenja, posebice kada govorimo o razdobljima pred i posezone.
Samo tijekom prošle godine s ovog je tržišta u Hrvatskoj ostvareno više od 776 tisuća dolazaka i 2,2 milijuna noćenja, što u odnosu na 2023. godinu predstavlja rast od 9% u dolascima i 8% u noćenjima.
Hrvatska je u segmentu kampinga jedna od vodećih destinacija na Mediteranu.
08:56Prije 177 d19.02.2025
Ponosni smo i što je Hrvatska proglašena najboljom zemljom za posjetiti u 2025. godini prema European Best Destinations i to po izboru više od milijun putnika, koji su glasali za najljepše europske destinacije, a Hrvatska je zauzela prvo mjesto. To je još jedna potvrda našoj kvaliteti turističke ponude, kontinuiranom podizanju standarda i najljepša pohvala svim našim turističkim djelatnicima.
ITB sajam u Berlinu iskoristit ćemo i kao priliku da na međunarodnoj razini pokažemo kojim aktivnostima smo se čvrsto pozicionirali kao predvodnici razvoja održivog turizma“, izjavio je ministar Tonči Glavina.
Foto: HTZ
Tijekom sajma, hrvatska delegacija održala je sastanke s važnim partnerima kao što su Njemačko udruženje putničkih agencija (DRV), ADAC, Novasol, Eurowings, TUI, Ameropa, Alltours, Olimar i Jet2, a glavne teme bile su daljnji razvoj suradnje, poslovna očekivanja, trenutno stanje bookinga na njemačkom tržištu te prognoze vezane uz ovogodišnji turistički rezultat. Hrvatski štand obišao je i veleposlanik RH u SR Njemačkoj Gordan Bakota.
„Interes za našom zemljom iskazan na ITB-u, baš kao i dobiveno priznanje koje nam je uručio EBD, pokazatelj je da Hrvatska ima status kvalitetne i sadržajne turističke destinacije, i to na globalnoj razini. Posebno nas to obvezuje s obzirom na to da je riječ o nagradi baziranoj na glasovima putnika iz cijelog svijeta, uključujući i onih s platformi priznatih medijskih partnera poput Forbesa i Condé Nasta.
Uz to, zahvaljujući EBD izboru, tj. pretraživanju sadržaja i stranica posvećenih Hrvatskoj, naša zemlja dobiva dodatnu promotivnu vidljivost pred publikom od čak 220 milijuna potencijalnih putnika.
Također, prema povratnim informacijama brojnih partnera i u 2025. godini s njemačkog tržišta očekujemo stabilnu razinu potražnje, rast turističkog prometa u razdobljima pred i posezone, veći naglasak na istraživanju naših kontinentalnih autentičnih destinacija te ono što nam brojni partneri posebno naglašavaju, razumne cijene i dobivenu vrijednost za novac“, rekao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.
Hrvatska je na ITB-u predstavljena kao destinacija koja mijenja svoje trendove u smjeru održivog turizma te kao odredište koje pruža visoku kvalitetu svojih usluga.
„Ovogodišnji sajam odvija se u kontekstu složene ekonomske i političke situacije u Njemačkoj, međutim, ona ne utječe negativno na turistička kretanja niti na raspoloženje Nijemaca prema putovanjima u inozemstvo. Jako me veseli što je nastup HTZ-a na ovom značajnom turističkom događanju obilježen velikim brojem sastanaka s našim partnerima, kao i s institucionalnim subjektima iz Njemačke, ali i iz drugih zemalja.
ITB i ove godine ostaje važna točka u realizaciji turističke godine te sam siguran da će pružiti odličan orijentir za nadolazeću sezonu u kojoj se očekuje dodatno povećanje konkurentnosti Hrvatske na turističkom tržištu, kao jedne od glavnih destinacija za njemačke putnike“, komentirao je Romeo Draghicchio.
Foto: HTZ
Dodajmo kako su Nijemci najvažniji i najbrojniji gosti koji čine preko 20 posto ukupnih turističkih noćenja koja se tijekom godine realiziraju u Hrvatskoj.
Tako je bilo i lani kada su Nijemci u našoj zemlji ostvarili više od 22 milijuna noćenja. Pritom su najviše noćenja ostvarili u Istri (preko 10 milijuna noćenja), na Kvarneru (preko 4,5 milijuna noćenja) te u Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji (preko 2,4 milijuna noćenja), a gledano prema destinacijama u Rovinju, Poreču i Medulinu.
Osim Hrvatske turističke zajednice kao glavnog izlagača, u sklopu hrvatskog štanda na ITB-u svoju ponudu predstavlja i 25 suizlagača, među kojima su i turističke zajednice grada Zagreba, Splitsko-dalmatinske županije, grada Splita, Dubrovačko-neretvanske županije, grada Dubrovnika, Šibensko-kninske županije, Ličko-senjske županije i grada Rovinja.
Također, u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, na hrvatskom su štandu održane prezentacija i degustacija vrhunskih hrvatskih vina i sireva.
U ovogodišnjoj Slatkoj Istri sudjelovalo je 143 sudionika, od najmlađih do najstarijih, a okupili su se brojni posjetitelji iz cijele Istre i šire, koji su uživali u bogatom programu i šarenilu događanja po kojima je ova manifestacija poznata.
Do požara je došlo zbog samozapaljenja otpada te je Općina Piran uputila savjete za očuvanje zdravlja svim građanima okolnih područja, a koje su ozbiljno shvatili i stanovnici sjeverne Istre.
"Podsjećamo vozače da izuzetno oprezno voze uz kolone hodočasnika, osobito na nepreglednimdijelovima cesta, izbjegavaju pretjecanje i maksimalno prilagode brzinu. Hodočasnike podsjećamo da hodaju uz desni rub kolnika te nose svjetliju odjeću, s reflektirajućim detaljima."
Besplatno korištenje usluge imaju i fizičke osobe koji su vlasnici- posjednici nekretnina na području općine Bale, koji su obveznici plaćanja javne usluge.
Ovom simboličnom akcijom nastojimo osigurati dodatnu brigu i osvježenje svima onima koji će srce kolovoza provesti u hrvatskim destinacijama“, izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice
1. studenoga 1950. godine papa Pio XII. ustanovio je taj blagdan, ali su i prije toga mnogi veliki i važni ljudi, poput svetog Antuna Padovanskog ili svetog Tome Akvinskog, svjedočili da doista vjeruju kako je Bog Blaženu Djevicu Mariju uznio dušom i tijelom na nebo.
Istra je i ovog produženog vikenda među najpoželjnijim turističkim destinacijama u zemlji, a s blagdanom Velike Gospe i smjenom gostiju očekuju se velike gužve na cestama i kolone prema obali.