S približavanjem turističke sezone, Istarska županija se priprema za još jedan ljetni val gostiju koji će, osim što pune smještajne kapacitete i prometnice, dodatno opteretiti i zdravstveni sustav, osobito hitnu medicinsku službu.
Upravo zato, ključno je pitanje – je li sve spremno za ljeto?
O pripremama, očekivanjima i kapacitetima hitne medicinske pomoći, razgovarali smo s Tatjanom Čemerikić, ravnateljicom Nastavnog zavoda za hitnu medicinu Istarske županije, koja nam je otkrila što građani i turisti mogu očekivati te hoće li i ove sezone moći računati na brzu i učinkovitu pomoć, kako iz zraka, tako i sa zemlje.
''Već sada pripremamo sve za turističku sezonu. Svake godine to predstavlja izazov, a ove godine je možda još i veći jer je iznimno teško pronaći deficitarnu zdravstvenu radnu snagu, uglavnom liječnike.
Mjere Istarske županije za privlačenje i zadržavanje kadra stvarno nam pomažu, ali unatoč svim naporima, nadamo se da ćemo uspjeti organizirati službu kao i do sada.
Planiramo povećati broj timova, a hitna helikopterska medicinska služba bit će nam od velike pomoći.
Ako spomenem primjer iz prošle godine, imali smo jedan dan u kojem smo imali tri puta aktiviranu hitnu helikoptersku službu u samo nekoliko sati, što dovoljno govori koliko je to važno.
Rezultati rada mjere se spašenim ljudskim životima, a da bi to bilo moguće, svi dionici u lancu zbrinjavanja životno ugroženog pacijenta moraju biti koordinirani.
Brzi dispečer koji prima poziv i brzo ocjenjuje da je situacija kritična, zatim šalje zemaljski tim na mjesto intervencije koji zbrine pacijenta i aktivira hitnu helikoptersku službu koja ga preuzima i prevozi u odgovarajuću ustanovu, odnosno bolnicu.
Dakle, da bi ovaj lanac zbrinjavanja bio jak, on je jak koliko i njegova najslabija karika. I sve dok hitni medicinski timovi, zemaljski i helikopterski, rade zajednički, činimo jedan veliki tim i lanac, i tada se naši rezultati mjere spašenim ljudskim životima, što je neprocjenjivo.
Vjerujem da ćemo i ove godine uspjeti, kao i do sljedeće godine. Međutim, godina je izazovna, to zaista jest'', rekla je Čemerikić.
Odgovorno korištenje hitne pomoći ključno je za učinkovit sustav!
''Verujem da će naši građani, koji su prošle godine, zapravo, zvali hitnu više od 80 tisuća puta, znači da je svaki drugi, odnosno treći stanovnik Istarske županije zvao hitnu medicinsku službu, to činiti odgovorno – zaista kada je najpotrebnije.
Linije su nam jako opterećene, a sustav je pod velikim brojem intervencija'', zaključila je Čemerikić.