Trgovci su dužni preuzimati povratnu ambalažu: Platforma Halo, inspektore ponovno upozorava na kršenje propisa!

Građani diljem Hrvatske javljaju kako u velikom broju trgovina ne mogu predati plastičnu, aluminijsku ili staklenu ambalažu s povratnom naknadom.

Ena Piglić
Ena Piglić

25 Lipanj 2025 I 19:15

Trgovci su dužni preuzimati povratnu ambalažu: Platforma Halo, inspektore ponovno upozorava na kršenje propisa!
Foto: FB / Halo, inspektore

Nakon brojnih prijava građana i upozorenja koja su već ranije uputili javnosti, iz platforme Halo, inspektore ponovno se oglašavaju zbog sve učestalije prakse trgovačkih lanaca i poslovnica da odbijaju preuzimati jednokratnu ambalažu od potrošača – unatoč tome što su na toj ambalaži prethodno uredno naplatili povratnu naknadu.

Građani diljem Hrvatske javljaju kako u velikom broju trgovina ne mogu predati plastičnu, aluminijsku ili staklenu ambalažu s povratnom naknadom.

Mnogi se pitaju: kome prijaviti trgovce koji krše pravila i tko je za to nadležan?, a odgovor je jasan – Državni inspektorat.

„Sukladno odredbama Zakona o gospodarenju otpadom (NN br. 84/21 i 14/23 – Odluke Ustavnog suda RH), inspekcija zaštite okoliša obavlja nadzore nad radom prodavatelja/trgovaca koji prodaju pića, a koji su sukladno članku 32. Pravilnika o ambalaži i otpadnoj ambalaži, plastičnim proizvodima za jednokratnu uporabu i ribolovnom alatu koji sadrži plastiku, dužni preuzimati jednokratnu ambalažu od pića u sustavu povratne naknade od krajnjih korisnika – potrošača“, poručuju iz Državnog inspektorata.

Što to znači za potrošače?

Jednostavno rečeno – trgovci nemaju pravo odbiti zaprimanje ambalaže koja ima pravo na povratnu naknadu, ako se radi o ambalaži pića kupljenih u toj trgovini ili ako trgovina sudjeluje u sustavu povratne ambalaže.

Ako naiđete na trgovinu koja vam odbija uzeti ambalažu, imate pravo to prijaviti.

Platforma Halo, inspektore već duže vrijeme apelira na građane da ne prešute ovakve slučajeve jer se radi o direktnom kršenju prava potrošača i propisa o gospodarenju otpadom.

Kako prijaviti nepravilnosti?

Građani nepravilnosti mogu prijaviti putem web stranice Državnog inspektorata, na info-telefon 01/2375-100ili osobno u nadležnim podružnicama.

Za prijavu je dovoljno navesti naziv i adresu poslovnice te opis situacije.

Poželjno je, ako je moguće, priložiti fotografije ili račun koji potvrđuje kupnju proizvoda s povratnom ambalažom.

Povratna naknada nije opcija, već zakonska obveza. Trgovci koji sudjeluju u prodaji pića dužni su osigurati i sustav povrata ambalaže, bilo putem automatiziranih uređaja ili ručno na blagajnama.

Iz platforme Halo, inspektore su poručili: „Ne dozvolite da vam zakonsko pravo bude uskraćeno. Ako vam trgovina odbije primiti ambalažu – prijavite. Ne samo zbog vas, već i zbog svih drugih potrošača i zbog okoliša.“

 

Potrošače ne zanimaju opravdanja ni izgovori! 

Oni su tu naknadu već platili – avansno – i žele je natrag. Pa makar se radilo i o simboličnih 0,10 eura, a o većim iznosima da i ne govorimo.

Foto: FB / Halo, inspektore