BOLJA POVEZANOST S KOPNOM: Građani traže uspostavu trajektne linije Pula – Unije – Susak – Lošinj!

Pomorske veze između juga Istre i kvarnerskih otoka imaju dugu tradiciju i stoljećima su služile za razmjenu dobara. Danas je jedini oblik redovite pomorske veze između Pule, otoka i Zadra upravo katamaranska linija.

HRT

25 Srpanj 2025 I 17:58

BOLJA POVEZANOST S KOPNOM: Građani traže uspostavu trajektne linije Pula – Unije – Susak – Lošinj!
Foto: Visit Lošin Katamaran

Dok su stanovnici srednjeg i južnog Jadrana, naročito tijekom turističke sezone, dobro povezani brodskim i katamaranskim linijama, situacija na sjevernom dijelu Jadrana znatno je lošija.

Naime, jedina katamaranska linija koja povezuje Pulu, Zadar i nekoliko manjih otoka nije dovoljna za potrebe tamošnjeg stanovništva.

Posebno su nezadovoljni mještani otoka Unije, koji zajedno sa Suskom predstavljaju jedine naseljene otoke bez trajektne veze.

Pomorske veze između juga Istre i kvarnerskih otoka imaju dugu tradiciju i stoljećima su služile za razmjenu dobara. Danas je jedini oblik redovite pomorske veze između Pule, otoka i Zadra upravo katamaranska linija.

„Ova linija je dobra i brod kvalitetan, ali ne zadovoljava u potpunosti potrebe otočana“, ističe Ivan iz Pule, redovni korisnik katamarana za HRT.

Karla iz Buzeta dodaje da je za put do Suska praktičnije i brže ići preko Pule nego iz Rijeke jer katamaran prelazi kraću i direktniju rutu.

Katamaran plovi brzinom od 26 čvorova i ima kapacitet od 428 putnika. Tijekom posljednje dvije godine broj putnika porastao je za 40 posto, a najviše ih putuje prema otoku Silbi, navodi Josip Čupić, zapovjednik broda.

Unije i Susak – jedini naseljeni otoci bez trajektne veze

Ipak, stanovnici Unije naglašavaju da im katamaranska veza nije dovoljna. Zajedno sa Suskom i Srakanama, Unije su jedini naseljeni otok koji nema trajektnu liniju s kopnom.

Nekada je postojala i zrakoplovna linija, no pista na otoku više nije u funkciji. Zbog toga zahtijevaju uvođenje trajektne linije koja bi povezivala Pulu, Unije, Susak i Lošinj.

''Tražimo uspostavu linije Pula – Unije – Susak – Lošinj, barem nekoliko puta tjedno tijekom ljeta, a zimi svakih desetak dana, kako bismo mogli prevoziti materijal i smanjiti troškove života na otoku'', poručuje Robert Nikolić, predsjednik mjesnog odbora Unija.

Unije su nekada bile poznate po uzgoju vinove loze, pšenice i kukuruza, no danas je proizvodnja otežana zbog problema s plasmanom proizvoda.

Robert Nikolić, koji uzgaja istarsko govedo, mora unajmiti privatni trajekt za prijevoz životinja, što je vrlo skupo.

„Za prijevoz goveda između Brestove i Unija plaćamo oko 9.200 eura Jadroliniji,“ kaže Nikolić.

Pad broja stanovnika i apel za bolju povezanost

Na Unijama danas živi oko 40 stanovnika, a njihov broj iz godine u godinu opada.

Otočani zato apeliraju na nadležne institucije da pronađu rješenja koja će omogućiti bolju povezanost i olakšati život na ovim otocima te pomoći u njihovom opstanku.