Amir Alagić: Dobra književnost nikada ne može biti plagijat
U Klubu-knjižari Giardini 2 sinoć je održano treće izdanje Kluba u klubu – čitateljskog kružoka u kojem sudionici pod vodstvom teoretičara, filozofa i književnika promišljaju književno djelo.
U Klubu-knjižari Giardini 2 sinoć je održano treće izdanje Kluba u klubu – čitateljskog kružoka u kojem sudionici pod vodstvom teoretičara, filozofa i književnika promišljaju književno djelo.
Uz gostovanje Amira Alagića, pulskog pisca rodom iz Banjaluke, čitatelji i čitateljice su razgovarali o romanu Kronika najavljene smrti kolumbijskog nobelovca Gabriela Garcie Marqueza, s osvrtom na Alagićeva djela, posebice najnovije književno ostvarenje Ogledalo za krletku (Durieux).
Nadovezujući se na tezu Leonide Kovač, prve gošće čitateljskog kružoka, o „citiranju bez navodnih znakova“ u djelima svjetonazorski, emotivno i duhovno bliskih književnika i umjetnika, Alagić je poveo razgovor o djelima koja su ga inspirirala za spisateljski rad, odnosno nadopisivanju, oživljavanju i odjekivanju djela književnih uzora u radovima onih koji ih baštine.
„Dobra književnost nikada ne može biti plagijat, no u spisateljskom radu uvijek odjekuju djela naših prethodnika. Kao što je Marquez u mislima imao Kafku, tako je i on kroz mene progovarao. Nakon što sam napisao svoju prvu zbirku priča Pod istim nebom shvatio sam da je to moj pokušaj da uvijek iznova ispišem Kroniku“, pojasnio je Amir Alagić značaj Kronike najavljene smrti za njegov spisateljski rad, pruživši sudionicima čitateljskog kružoka rijetku priliku da steknu uvid u sam proces pisanja i rada na tekstu.
Foto: Borna Černe
Na taj je način otvorio i temu nestalnosti i višestrukosti sjećanja te načina njegova prikaza u književnom djelu, koja čini jednu od centralnih tema Marquezove Kronike, ali i njegovih djela, neraskidivo vezanih uz kolektivnu odgovornost društva za počinjene zločine.
O značaju ove teme za naše prostore, ali i „stvarnosnosti“ Alagićeve proze, unatoč (ili upravo zahvaljujući) njegovim izletima u magijski realizam na tragu Marqueza, posvjedočila je i jedna od sudionica čitateljskog kružoka: „Nitko nije kriv, a svi znaju tko je i peru ruke.“
„Do samog kraja sam se nadala da se ubojstvo neće dogoditi iako je najavljeno na prvim stranicama knjige“, izrazila je jedna od sudionica kluba opće osjećanje pri čitanju Marquezove Kronike i uputila na značaj književnosti za formiranje etike koja nije temeljena na neupitnim tradicijama, već na suosjećanju: „Kao što su Marquez i Alagić pokazali, književnost nam ne nudi jednostavne odgovore. Ona nas kroz apsurd, parodiju, humor, izmicanje pouzdanog pripovjedača izaziva da preispitamo ustaljene obrasce“.
U samo 48 sati na istarskom su području zabilježena čak tri požara automobila – u Svetvinčentu, Bujama i Pomeru – pri čemu je više vozila u potpunosti uništeno, a uzroci požara tek se utvrđuju.
Sting, dobitnik 17 Grammy nagrada, dodao je još jedan koncert u Hrvatskoj na popis svoje hvaljene „Sting 3.0“ World Tour koji će se održati 1. kolovoza 2026. u Areni u Puli u sklopu Adria Summer Festivala.
U političkom prostoru, na društvenim mrežama, pa i na ulicama, sve češće vidimo retoriku koja ljude dijeli, stvara nepovjerenje i potiče sukobe. Govori isključivosti, uvrede u javnosti te rastuća polarizacija udaljavaju društvo od temeljnih vrijednosti slobode i jednakosti“, ističe župan.
Voditeljica projekta, prvostupnica sestrinstva bacc.med.tech. Suzana Forlani, na umjetnoj dojci demonstrira pravilnu tehniku samopregleda, pokazuje kako prepoznati eventualne promjene te potiče odgovornost prema vlastitom zdravlju već u ranoj dobi.
Mreža bi trebala olakšati integraciju stranih radnika i njihovih obitelji kroz različite programe, jačanje veza s lokalnom zajednicom i gospodarstvom te doprinos razvoju inkluzivnog društva.
Adaptacija i preuređenje čitaonice realizirani su uz financijsku podršku Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i Grada Pule. Novi prostor namijenjen je aktivnostima i potrebama umirovljenika te nastavku programa koji Klub provodi u suradnji s Gradskom knjižnicom i čitaonicom Pula.
Na repertoaru koncerta naći će se prigodne skladbe domaćih i stranih skladatelja, a studente će za nastup pripremiti predavači s Akademije, odnosno njihovi mentori.
Kristijan Petrović ispričao genezu europskih vampirskih mitova i podsjetio na Juru Granda te „vampirske epidemije“ u Srbiji na prvom programu pulskog pododbora „Prosvjete“.