Ovog četvrtka u Puli Aljoša Pužar o "dobrim i lošim dječacima": od junaka dječje književnosti do serije "Adolescencija"
Sudionici će se prisjetiti nekih “dobrih dječaka” dječje književnosti i osvijetliti sudbinu onih drugih koji kanaliziraju energiju patrijarhalnog nasilja i novih-starih autoritarizama.
U četvrtak, 29. svibnja u 19:00 sati u čitateljskom kružoku Kluba-knjižare Giardini 2 gostovat će Aljoša Pužar, kulturolog, antropolog, pisac i voditelj Doručka s autorom na Sa(n)jam knjige u Istri.
U programu naslovljenom „Dobri i loši dječaci“, koji čini prvo filmsko-književno izdanje Kluba u klubu, Pužar će na temelju klasika dječje književnosti, knjiga Emil i detektivi Ericha Kästnera i Družba Pere Kvržice Mate Lovraka, te nove Netflixove serije Adolescencija povesti razgovor o modernim i suvremenim modelima dječaštva i muškosti, te recentnim društvenim debatama i "kulturalnim ratovima" oko sudbine suvremenog dječaštva koje istodobno živi na pozadini feminističkih postignuća, ali i sveopće neokonzervativne regresije.
Sudionici će se prisjetiti nekih “dobrih dječaka” dječje književnosti i osvijetliti sudbinu onih drugih koji kanaliziraju energiju patrijarhalnog nasilja i novih-starih autoritarizama.
Aljoša Pužar je kulturolog, antropolog i pisac rođen u Rijeci. Studirao je kroatistiku u Rijeci i komparativnu književnost u Zagrebu. Doktorirao je 2006. godine u Rijeci s temom iz antropološke i kulturalne teorije međustanja, te 2015. godine u Cardiffu s temom iz korejskih rodnih studija i studija mladih. Od 2002. godine bio je predavač Sveučilišta u Trstu, od 2003. u Rijeci.
Foto: Tanja Draškić Savić
Od 2006. do 2016. godine predavao je kulturologiju, kulturnu antropologiju, kulturalnu geografiju, ženske studije i drugo na sveučilištima u Seulu (Južna Koreja). Od 2017. godine predaje kulturalne teorije i kulturnu antropologiju na Katedri za kulturologiju Fakulteta za društvena istraživanja u Ljubljani. Objavio je pet knjiga i oko 90 znanstvenih i stručnih radova o povijesti književnosti, pograničnim studijima, korejskoj kulturi i drugim temama.
Bio je kolumnist dnevnih novina, urednik, književni prevoditelj s talijanskog, engleskog i slovenskog, te objavljivao eseje, kratke priče i pjesme. Potpredsjednik je Svjetske kulturološke organizacije, član Kraljevskog antropološkog instituta u Londonu i hrvatskog P.E.N. centra. Živi u Ljubljani.
Klub&knjižara Giardini 2, čiji postav čine antikvarni naslovi i djela pulskih umjetnika, nalazi se na prvom katu, na adresi Giardini 2. Otvorena je od ponedjeljka do petka od 9:00 do 17:00 sati, a na dan događanja tijekom cijelog dana. U okviru Giardini 2 nalazi se prostor Male sale u kojem članovi/ice mogu čitati, raditi, igrati društvene igre uz šalicu kave ili čaja.
Prema informacijama Sportskih novosti, splitski Hajduk privodi kraju dogovor s Gonzalom Garcíom, aktualnim trenerom Istre 1961, koji bi tako ponovno napustio Pulu – i to u ključnom trenutku za klub
Klasični balet u Umagu prisutan je već dva desetljeća, no nikada do sada nije izvedena predstava u potpunosti prema originalnoj koreografiji. Dolaskom Mirne Sporiš prije tri godine, Plesni centar se sve više približava profesionalnoj razini plesne umjetnosti.
Dobitnik je prve nagrade na Međunarodnom pijanističkom natjecanju Cleveland 2001., nagrada na natjecanjima Honens, Dublin, Sendai, Geza Anda i Valencia a, između ostalog, bio je i finalist 12. međunarodnog pijanističkog natjecanja Van Cliburn 2005.
Svaki štand donosi svoju priču - od nježnih specijaliteta bijele ribe, preko intenzivnih okusa plave ribe, do školjki i popularne miješane pržene ribe i plodova mora.
Posebna je pažnja posvećena kvalitetnom provođenju vremena i razvijanju socijalnih vještina. Kamp posebnim čine i odlična atmosfera, druženje i stvaranje novih prijateljstava.
Treći Istarski lutkarski festival „Abracadabra“, koji se uz više od 30 programa održava u Rovinju, te Kanfanaru i Žminju od 26. do 28. svibnja, proglasio je otvorenim novoizabrani rovinjski gradonačelnik Emil Nimčević.
Inspirirana iskustvom tijela kao neprekidno promjenjive, ranjive i fluidne kategorije, predstava istražuje stanja i bivanja kroz koreografski jezik koji afirmira nestabilnost i kompleksnost tjelesnog postojanja.
U znaku lutkara, lutkarskih kazališta, predstava i radionica za djecu i odrasle, zaživjet će rovinjski trgovi, ulice, Kazalište „Antonio Gandusio“ i Multimedijalni centar.