„Silvo Šarić, od samih početaka svog autorskog puta njeguje misaono - procesualnu komponentu likovnog izraza, sličnu onoj začetom još u vremenima protokonceptualne i konceptualne umjetnosti kada se sama ideja o umjetničkom radu, odnosno njena intelektualna manifestacija, izdiže iznad njegovih estetskih i narativnih vrijednosti.
Na tome tragu su i autorovi novi radovi, točnije rečeno ova izložba postavljena u MMC-u Rovinj koja se može sagledati i kao svojevrstan site specific object, dakle kao jedan jedinstveni rad“, piše povjesničar umjetnosti Mladen Lučić uz izložbu „Na licu mjesta“ Silva Šarića.
Izložbu, u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Grada Rovinja-Rovigno, prati i katalog za kojeg je tekst o autorici i njezinom djelu napisala kuratorica izložbe, ugledna talijanska povjesničarka umjetnosti i kustosica iz Sienne Isabella Mura.
Izložbu koja donosi novi ciklus slika Tee Bičić nastao ove godine otvorila je kuratorica, ugledna talijanska povjesničarka umjetnosti i kustosica iz Sienne Isabella Mura, a postav se u rovinjskom MMC-u može razgledati do 20. rujna.
09:54Prije 41 d08.09.2025
Samostalna izložba „Na licu mjesta“ Silva Šarića, jednog od najznačajnijih suvremenih likovnih umjetnika u Hrvatskoj, do 9. srpnja otvorena je u Multimedijalnom centru Grada Rovinja, u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Grada Rovinja – Rovigno.
Na ovoj se izložbi Šarić, višestruko nagrađivani umjetnik koji živi i stvara u Vinkuranu i Vodnjanu, predstavlja radovima koji su pretežito nastajali tijekom zadnjih godinu dana upravo za ovu izložbu i prostor rovinjskog MMC-a.
Naziv “Na licu mjesta” odnosi se na nastanak radova prilagođenih ovom prostoru, uključujući i impresivan pogled na stari grad Rovinj i more. Središnji rad, “Kompozicija”, prostorna je instalacija nastala kombiniranjem recikliranih materijala i klavira zatečenog u prostoru.
Izložbu možete u rovinjskom Multimedijalnom centru obići još u ponedjeljak, 10. veljače, i utorak, 11. veljače, i to od 10 do 12 te od 18 do 20 sati.
11:20Prije 252 d09.02.2025
„Naziv moje izložbe „Na licu mjesta“ vezan je uz sam njen nastanak i specifičan prostor rovinjskog Multimedijalnog centra za koji sam je oblikovao. To nije klasičan izložbeni prostor, već je riječ o multifunkcionalnom prostoru koji se koristi i kao galerija, te je u odnosu na klasične galerije na neki način predizajniran i zbog toga može biti „težak“ , ali bio mi je izazovan i inspirativan i odlučio sam raditi „na licu mjesta“.
Tu je i taj jedinstven pogled na stari grad Rovinj i more, koji je sam po sebi dovoljan da bude zaseban rad. I grad je mjesto, a mjesto čine i ljudi, a s rad postavljen ispred prozora pod nazivom „Polarizirani pogled“ je pokušaj aktiviranja i vanjskog prostora, odnosno pogleda na vanjski prostor. Za taj sam rad koristio dvije polarizacijske folije postavljene pod kutom koji maksimalno polarizira svjetlost.
Središnji rad pod nazivom „Kompozicija“ prostorna je instalacija nastala kombinacijom više starih recikliranih radova, zapravo materijala od kojih su bili izvedeni ili izrađeni, i novih radova te klavira koji je zatečen u prostoru MMC-a“, kaže uz izložbu Silvo Šarić te kao rad koji možda odskače s izložbe izdvaja crtež koji prikazuje prošle godine preminulog prijatelja, kolegu Aleksandra Garbina, a nastao je nakon zajedničkog boravka u SAD-u.
Gordan Ukić
„Ono što povezuje sve radove s ove izložbe su dualiteti: vidljivo- nevidljivo, unutra – vani, svjetlo – tama, stvarnost – iluzija... Iako to nije bio koncept ove izložbe, na kraju se pokazalo da je to izgleda neko moje unutarnje razmišljanje koje je prisutno i kroz ove moje nove radove“, kaže Silvo Šarić.
Povjesničar umjetnosti Mladen Lučić u tekstu koji prati izložbu piše: „Silvo Šarić, od samih početaka svog autorskog puta njeguje misaono - procesualnu komponentu likovnog izraza, sličnu onoj začetom još u vremenima protokonceptualne i konceptualne umjetnosti kada se sama ideja o umjetničkom radu, odnosno njena intelektualna manifestacija, izdiže iznad njegovih estetskih i narativnih vrijednosti.
Na tome tragu su i autorovi novi radovi, točnije rečeno ova izložba postavljena u MMC-u Rovinj koja se može sagledati i kao svojevrstan site specific object, dakle kao jedan jedinstveni rad.
Bitna karakteristika Silvovog umjetničkog djelovanja je da njegova djela nužno kolaboriraju s prostorom u kojem su izložena, a sada je to realizirao polazeći od svojevrsnih minimalističkih principa vodeći se mišlju da je mali broj eksponata znatno pogodniji kako bi se interakcija (prostor – rad) što jasnije naglasila.
Šarićev minimalizam može se očitati i kao autorova potreba za zazivom tog modernističkog pravca, koji je ogolio umjetničko djelo od svega suvišnog koncentrirajući se na njegovu bit, te se Silvo, držeći se načela manje je više, nužno približuje samoj esenciji umjetničkog djela što je od samih početaka bila intencija njegova djelovanja.
Evidentno je da u autoru tinja zaziv visokog modernizma što će se u njegovu radu permanentno osjeća i od kojega ne bježi, premda ga zaodijeva ruhom današnjih temata i umjetničkih postupaka.
Gordan Ukić
Stoga je na izložbi prisutan mali broj radova, a gotovo svi su u funkciji izložbenog prostora, točnije njegovog inventara, kojeg autor shvaća kao na licu mjesta zadani format. To je polazište koje je i ranije definiralo većinu Šarićevih radova koji nikad nisu isti već variraju od izložbe do izložbe.
Suodnos s izložbenim prostorom autorova je nadgradnja umjetničkog objekta čime on zadobiva nova očitavanja i poziva na interakciju s gledateljem, odnosno nudi mu višeslojna polazišta kojima ga uvodi u mentalno stanje svojega, a potom i njegova duha. Zato je posjetiteljevo mentalno sudjelovanje nužno za pravilnu kontekstualizaciju rada pošto Šarićev konačni umjetnički proizvod posjeduje svojstva i materičnosti i metafizičnosti.“
Ističući da je neizostavan i prepoznatljiv čimbenik u Šarićevoj umjetnosti svjetlo, Lučić naglašava da je ono kreativni i pokretački faktor te integralni dio velikog broja autorovih radova. „Pozicionirajući svoj rad u odnosu na izvor i odraze svjetla, Silvo između ostalog problematizira pitanje naše percepcije.
Što je stvarno, a što fiktivno, što uopće gledamo, a što od toga vidimo? Šarić postavlja takva pitanja dovodeći neke, našom vizualnom i duhovnom inercijom ustaljene činjenice često do apsurda, koji je također bitan čimbenik, a ponekad i smisao njegovih radova.
Obje karakteristike ovdje ćemo prepoznati u radu 'Dva sljubljena zrcala' gdje su dva ogledala položena na postament, a njihove reflektirajuće strane međusobno su slijepljene tako da odraz, kao i svjetlo što ga pokreće, ne vidimo. Sličnu apsurdnu situaciju nalazimo u radovima s reflektorima. Silvo ih smješta na pod galerije a na njihovo frontalno staklo, smješteno između dva sjenila, lijepi prozirnu plastičnu foliju.
Gordan Ukić
Zbog difuznog svijetla kojeg folija propušta postignut je dojam emitiranja svijetla premda je ono faktički izostalo. Prostor MMC -a Rovinj karakterističan je po svojim maštovito razigranim i bogatim rasvjetnim tijelima što krase otvoreno krovište dvorane. Svjestan da svojim radovima koji sadrže svjetlo ne može konkurirati brojnim i sugestivno oblikovanim lusterima, Silvo ih se odlučuje integrirati u svoje radove.“
Lučić ukazuje i na radove iz bogatog arsenala Šarićevih problemsko - prostornih promišljanja koje je na izložbi „Na licu mjesta“ Šarić u MMC-u ujedinio s galerijskim inventarom te, uz ostalo, napominje da „dva rada izuzetno malih formata pomalo odstupaju od dosadašnje konsekventno provedene ideje Šarićevih radova.
Prvi je svojevrsna skica portreta nedavno preminulog rovinjskog umjetnika Aleksandra Garbina nastalog za njihova zajedničkog boravka u New Yorku davne 2005. godine. Šarić je sada postavlja kao diskretni hommage velikom umjetniku s kojim je imao mnogo toga zajedničko i s kojim je probijao puteve k drugačijim polazištima i razmišljanjima prvenstveno u istarskoj suvremenoj umjetničkoj praksi.
Drugi, još manji rad, slika je na dasci gdje Silvo upotrebljava dio boje koju je prethodno restauratorskim zahvatom odstranio s kipa baroknog anđela iz fažanske crkve. Taj i neki drugi radovi koji nisu izloženi na ovoj izložbi daju naslutiti da Silvo postupno u svoj autorski rad integrira iskustva svog svakodnevnog restauratorskog posla te se upušta u novu epizodu svog bogatog stvaralaštva ne odustajući od svojih davno ustanovljenih umjetničkih principa“.
Gordan Ukić
„Šarić je i ovom izložbom potvrdio da intenzivno misli umjetnost i ustanovljuje je kao jedinstvo mentalnog i fizičkog što se ovdje očituje u dualizmu svakog izloženog rada, problematiziranju prostora i međuprostora te na pomacima koji realitet svode na relativitet.
U svom radu permanentno pobija Heideggerovu tezu o regresiji mišljenja koja eksplicitno razdvaja umjetnost i mišljenje kao dva različita ponašanja, jer su kod njega to ekvivalenti a vizualni mediji sredstvo su njihove provedbe“, zaključuje Mladen Lučić, koji je govorio i na otvaranju izložbe uz Dubravku Svetličić, ravnateljicu Pučkog otvorenog učilišta Grada Rovinja – Rovigno te autora.
Silvo Šarić rođen je 1965. godine u Puli. Diplomirao je skulpturu na Odsjeku za likovnu kulturu Pedagoškog fakulteta u Rijeci 1990. godine u klasi profesora Josipa Diminića. Od 1998. zaposlen je u Hrvatskom restauratorskom zavodu, a od 2008. do 2012. godine radio je kao vanjski suradnik na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Član je HDLU-a Istra.
Samostalno je izlagao u različitim prostorima kao što su: Francuski paviljon (U četiri oka, s G. Petercolom), Zagreb (2024.); Projekcije, Apoteka, Vodnjan (2020.); Prolaz 4“, galerija Žitnjak, Zagreb (2018.); Crna slika, Muzej suvremene umjetnosti Istre, Pula (2015.); U sjeni, NO galerija, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb (2014.); Crna slika/rozeta, Istarska sabornica, Poreč (2013); Prolaz, MMC Luka, Pula (2012); Paučina Zagreb, MSU, Zagreb (2005.); Private, Gradska galerija Labin, (2004); Slike koje nastaju / slike koje nestaju, Mali salon, Rijeka, (2003.); Kuhanje štumiga, Galerija Rigo, Novigrad (1999.); Gallery 5th North, Boston, (1998.); Il Monopolio, Laboratorio Incontri d'Arte, Rim, (1997.); Galerija Arteria, Zagreb, (1997.); Krug, Galerija Forum, Zagreb (1995.)...
Sudjelovao je na brojnim nacionalnim i međunarodnim izložbama poput Suvremena istarska umjetnost, Centar savremene umjetnosti Crne Gore (2021.); DIAMONDS, Kunstraum am Schauplatz, Beč (2017.); Projekcije, Antun Motika i naslijeđe eksperimenta, MMSU, Rijeka (2017.); Istra Beograd, Etnografski muzej Beograd (2014.); TH-T nagrada, MSU, Zagreb (2014.); Parallel Vienna, Altes Zollamt, Beč (2014.); Tihi radovi, Gallery Michaela Stock, Beč (2013.); Kriza, MSUI, Pula (2013.); Tu smo 3 , Pula (2012.); Vrijeme je stalo, Multimeridijan, MMC Luka, Pula (2012.); 11. Trienale hrvatskog kiparstva, Gliptoteka HAZU, Zagreb (2012.); Tržište, 45. Zagrebački salon, Dom HDLU-a, Zagreb (2010.); Kriza, Bivša tiskara, Pula (2019); Un Bel Posto per Dimenticare, Permeabilita, SPAC, Buttrio (2008); Contemporary Croatian Art, Lalit Kala Akademi - National Academy of Art, New Delhi (2007); Postskulptura, Dom HDLU-a, Zagreb (2005); Apunti sull'arte contemporanea croata, Museo dell'aredo contemporaneo, Russi, (2002); Artisti all'esedra, Coldroipo, Villa Manin (2001)...
Dobitnik je više nagrada i priznanja: Tu smo 3, prva nagrada, Pula (2012.); 43. Zagrebački salon, druga nagrada (2010.); 40. Zagrebački salon (2007.); Rovinjska likovna kolonija, druga otkupna nagrada (2007.); Multimeridijan, prva nagrada (2004.); Rovinjska likovna kolonija, prva nagrada (2001.); Pollock-Krasner Foundation Grant, New York (2000.); ArtsLink Award, New York (1998.); 6. trienale hrvatskog kiparstva (1997.); Bienale mladih europskog Mediterana, posebna nagrada, Rijeka (1995.)...
Izložba „Na licu mjesta“ Silva Šarića u rovinjskom MMC-u može se razgledati do 9. srpnja radnim danima od 10 do 12 sati te subotom od 20 do 23 sata. Nedjeljom je galerija zatvorena.
Svjetska proizvodnja jabuka iznosi oko 70 milijuna tona. Najveći proizvođači jabuka u svijetu su Kina s 44 milijuna tona, zatim zemlje EU s oko 10,7 milijuna tona, SAD s 4,7 milijuna tona, Turska s 2,8 i Indija s 2,3 milijuna tona.
U rovinjskoj luci danas dominiraju plastične brodice i moderne jedrilice, no nekada je more ovdje disalo drvetom. Što je dovelo do te promjene, objasnio nam je Rudolf Marić, ravnatelj Lučke uprave Rovinj.
Gradonačelnik Labina Donald Blašković oštro je reagirao na pokušaj napastovanja djevojčice u Rapcu, poručivši da za seksualne predatore traži – izgon iz Hrvatske.
Publika će imati priliku čuti narodne priče iz Rumunjske, Grčke, Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Albanije i Srbije, u kojima žive vile, junaci, mudraci i šaljivdžije – likovi koji, iako potječu iz različitih kultura, dijele slične motive i poruke.
U ponedjeljak, 20. listopada 2025., u Središnjoj knjižnici u Puli gostovat će književnik Zoran Ferić, koji će ovom prigodom predstaviti svoju novu knjigu Spiderman. Susret počinje u 19 sati, a moderirat će ga Iva Ciceran.
Izložba radnog naslova “Probni studio” sugerira eksperiment i procesualnost umjetničkog rada te manualnu i performativnu izvedbu izložaka porozne i osjetljive materijalnosti papira i tekstila.
Djelo Elvisa Bertona odabrano za izložbu je slika u kombiniranoj tehnici na platnu „Money, Money, Money“ iz ciklusa „Modern Life“ koje zapravo problematizira potrošačko društvo i materijalizam, no u okviru teme bijenala također se može povezati sa snovima (umjetnika) o financijskoj sigurnosti...
Istovremeno plovilo i putopis, brod i dnevnički zapis, Besa i danas ostaje sinonim za otkrivanje drugih kultura kao i suočavanje s teškoćama i opasnostima jedrenja na otvorenim morima.
Zoran Ferić je književnik, esejist i predsjednik Hrvatskog društva pisaca. Njegova proza poznata je po crnom humoru, groteski i bizarnim slučajnostima, ali i po suptilnosti i nježnosti kojom gradi složene svjetove svojih likova.
Predstava “O životu radnice krajem dvadesetog stoljeća” kazališno je prekrajanje istoimenog romana Gorana Ferčeca. Kako smjestiti cijeli život u roman? Ili pola života? Ili cijeli roman na scenu?
Kruno Sudec fotografirao je u Istri svima poznate motive tražeći nove slojeve i spontane trenutke u magičnoj svakodnevici poluotoka, pa se tako magičnost provlači ovim polaroidima. Izložba se može razgledati od 18. listopada do 16. studenog 2025. godine.