U ponedjeljak ne propustite predavanje i radionicu Petre Krpan: 'Moda i film. - Zašto vrag nosi Pradu?'

''Moda na filmu tako postaje vizualni jezik epohe – spoj umjetnosti, društva i osobnog izraza – te trajni zapis o tome kako su se mijenjali ideali ljepote, moći i identiteta“, ističe dr. sc. Petra Krpan

Ena Piglić
Ena Piglić

27 Studeni 2025 I 19:04

U ponedjeljak ne propustite predavanje i radionicu Petre Krpan: 'Moda i film. - Zašto vrag nosi Pradu?'
Pučko otvoreno učilište Grada Rovinja

„Moda i film. Zašto vrag nosi Pradu?“ - naslov je predavanja i radionice koje će u ponedjeljak, 1. prosinca s početkom u 18 sati, uz slobodan ulaz, održati dr. sc. Petra Krpan u Velikoj dvorani rovinjskog Doma kulture.

„Film i moda tijekom 20. stoljeća razvili su snažnu povezanost – film je postao ogledalo društva i važan pokretač različitih modnih trendova.

Kostim na filmu ne služi samo estetici, već otkriva identitet, društveni status i psihologiju likova.

Kroz filmsku odjeću prepoznajemo duh vremena, društvene promjene i ideale ljepote svakog razdoblja. Jedan od najprepoznatljivijih simbola tog spoja svakako je “mala crna haljina”, koju je Audrey Hepburn nosila u filmu Doručak kod Tiffanyja (1961.).

Film je time zauvijek povezao modnu eleganciju s idejom slobode i profinjenosti.

Primjeri poput Annie Hall (1977.) s Diane Keaton donijeli su revoluciju u ženskoj modi, prepoznatljiv stil s prslukom, kravatom i šeširom postao je simbol slobode, neovisnosti i individualnosti moderne žene.

U filmu Zgodna žena (Pretty Woman, 1990.) moda postaje sredstvo osobne transformacije i društvenog uspona, dok film u cjelini prikazuje odjeću kao prostor samopouzdanja i novog identiteta.

Muška moda također prolazi velike promjene, od buntovnog Jamesa Deana i elegantnog Jamesa Bonda do opuštenog intelektualnog stila Roberta Redforda u Tri Kondorova dana (1975.) koji će utjecati na cijelo desetljeće muške mode.

Moda na filmu tako postaje vizualni jezik epohe – spoj umjetnosti, društva i osobnog izraza – te trajni zapis o tome kako su se mijenjali ideali ljepote, moći i identiteta“, ističe dr. sc. Petra Krpan, docentica je teorije mode i kulturnih studija na Zavodu za dizajn tekstila i odjeće Tekstilno-tehnološkom fakulteta u Zagrebu.