Radojčić: Pula parking je simbol političkog konformizma i netransparentnosti

"Dok su drugi kalkulirali, mi smo govorili. Dok su šutjeli, mi smo tražili odgovore"

Iris Foriš
Iris Foriš

7 Travanj 2025 I 09:24

Radojčić: Pula parking je simbol političkog konformizma i netransparentnosti
Foto: Možemo! Pula

"Predizborna briga o aktualnim gradskim problemima nakon četverogodišnje šutnje u Gradskom vijeću učestala je pojava. Odjednom svi obećavaju rješenje, o kojemu su bezbrižno šutjeli cijeli mandat. Primjera je više, a ovaj se osvrt odnosi na problem načina rada Pula parkinga i organizacije parkiranja u gradu", započinje pulski Možemo! u svom priopćenju za medije kojeg u cijelosti prenosimo u nastavku.

"U Gradskom vijeću smo i po ovoj temi jedini ukazivali na loše odluke vezane uz parkiranje - dok su drugi šutjeli ili ih podržavali. Otvoreno, argumentirano i učestalo smo upozoravali na netransparentan i neodgovoran rad tadašnjeg direktora Pula Parkinga, na sumnjive postupke javne nabave, na previsoke cijene parkiranja, na loš način organizacije parkiranja, na debakl park&ride sustava, na preskupo plaćenu i nefunkcionalnu rolo garažu.

Zbog javnih nastupa u vezi s rolo garažom me Bojanić i tužio, te se čak i žalio na odbijenicu suda. Da direktor komunalnog poduzeća javnim novcem tuži vijećnicu zbog obavljanja vijećničkog posla potez je bez presedana u povijesti Gradskog vijeća, ali to nikoga nije uzrujalo, ni gradonačelnika, ni njegove partnere u Vijeću ni ostatak opozicije.

Unatoč našim brojnim upozorenjima na nepravilnosti i moguće nezakonitosti, Bojanić je ostao do samog kraja Zoričićev, SDP-ov i HDZ-ov pouzdanik, dok je IDS šutio, svjestan da su ga upravo oni instalirali i na toj poziciji držali dva desetljeća uz potpuno isti način rada. Dva desetljeća bez ijedne garaže. Putar na glavi ima veliku specifičnu težinu. 

Pravovremeno smo upozorili i na neprikladnu lokaciju za novu garažnu kuću koja se planira graditi na prostoru predviđenom za rekreacijski sadržaj u zoni Pragrande. Iako to nije u skladu s prostornim planom i unatoč našim upozorenjima, kao i na ona o postupku nabave bez javnog arhitektonskog natječaja, projekt se razvija  Nitko osim nas nije propitivao te postupke.

Sad odjednom nitko nije ni za predloženu garažnu kuću na toj lokaciji. Sad odjednom svi kritiziraju rolo garažu. Svi nude rješenja, pa i oni koji su za svaku Zoričićevu lošu odluku digli ruku. Svi oni koji su imali priliku utjecati na donošenje rješenja koja sada predlažu. Računaju, valjda, na loše pamćenje građana.

Foto: Možemo! Pula

Treba dodati i novi biser u poslovanju Pula parkinga. Zatražila  sam ugovor i račune za kupovinu 14 parkomata. Zahtjev mi je novi direktor Rupenović odbio jer je, kaže, posao kupovine parkomata proglašen poslovnom tajnom još 2023. godine. To je način da se od javnosti i vijećnika sakrije zloupotreba javnog novca.

Zatražila sam ga odluku s obrazloženjem o proglašenju kupovine parkomata poslovnom tajnom, no i to je odbio. Sve se to, naravno, događalo i događa uz Zoričićevu suglasnost. Stvar se ponavlja - nikoga opet nije briga što je preveliki trošak od 250.000 eura za samo 14 parkomata proglašen poslovnom tajnom, što parkomati do danas nisu postavljeni i ne obavljaju funkcije koje su bile najavljene. 

Naša je uloga bila i ostala biti glas razuma u moru političkog konformizma. Dok su drugi kalkulirali, mi smo govorili. Dok su šutjeli, mi smo tražili odgovore.

I sada, kada tik pred izbore naglo mijenjaju mišljenje, mi ostajemo dosljedni onome na što smo cijelo vrijeme upozoravali - 1) da se lokacija garaže/a mora potražiti na drugim mjestima; 2) da se problem gužvi u gradu mora rješavati i boljim javnim prijevozom i osiguranjem većeg broja parkirnih površina za rezidente i građane Pule npr. postavljanjem daleko ekonomičnije čelične konstrukcije s jednom ili više etaža (vidi fotografiju), bez potrebe zapošljavanja  već samo s funkcionalnim parkirnim automatom.

U operativnim troškovima rolo garaže, naime, najveći trošak su upravo zaposlene osobe. Takvim garažnim konstrukcijama broj parternih površina za parkiranje mogu se višestruko povećati; 3) strateškim lociranjem par&ride parkirališta za sezonske goste na ulazima u grad i osiguranjem javnog prijevoza do centra; 4) da cijena parkiranja mora biti niža,; 5) da se izvan sezone mora ukinuti naplata u popodnevnim satima kako bi se potakli ljudi na dolazak u opustjeli centar; 6) da se i parkirnom politikom može poticati bolje posjećivanje i povijesne jezgre i gradske tržnice; 7) da se mora revidirati način organizacije parkiranja i dostave u povijesnoj jezgri i da se to ne može učiniti bez uključivanja zainteresiranih dionika u donošenje odluka; 8)  te da poslovanje Pula parkinga mora konačno postati potpuno transparentno i učinkovito. 

O ovom posljednjem nitko ni riječi nije rekao, čak ni u ovom sveopćem predizbornom dodvoravanju biračima", poručuje Dušica Radojčić, saborska zastupnica Možemo! i kandidatkinja za gradonačelnicu Pule.