GONG potvrdio sumnje: Miletić koristi županijski proračun za svoju kampanju?

Iz GONG-a su potvrdili sumnje da nezavisni kandidat za istarskog župana Boris Miletić u izbornoj kampanji koristi sredstva iz županijskog proračuna, čime, kako navode, dovodi u pitanje poštenje izborne utrke.

Istra24

26 Travanj 2025 I 11:07

GONG potvrdio sumnje: Miletić koristi županijski proračun za svoju kampanju?
Foto: IstraIN

Iz GONG-a su potvrdili sumnje da nezavisni kandidat za istarskog župana Boris Miletić u izbornoj kampanji koristi sredstva iz županijskog proračuna, čime, kako navode, dovodi u pitanje poštenje izborne utrke.

„Zaprimili smo četiri prijave koje su ukazivale na neuobičajeno veliku medijsku i oglašivačku prisutnost župana Miletića, i to još prije nego što je službeno najavio kandidaturu“, potvrdila je za Istru24 Josipa Brajković Dika, koordinatorica GONG-a.

Nakon zaprimljenih prijava, GONG je uputio službeni upit Istarskoj županiji, zatraživši informacije o narudžbama promotivnih usluga, posebno s naglaskom na portale Gradonačelnik.hr / Župan.hr (u vlasništvu CIUDAD d.o.o.) i dnevnik Glas Istre, gdje je, prema njihovim navodima, u posljednjih mjesec dana gotovo svako izdanje na naslovnici donosilo župana Miletića.

Iz Županije su, u odgovoru GONG-u, negirali bilo kakvu ciljanju promociju župana. Istovremeno su dostavili financijske podatke prema kojima je tvrtki CIUDAD d.o.o. za izradu "komparativne tromjesečne analize o politikama, projektima i proračunima JLS u RH" isplaćeno 662,50 eura.

Glas Istre je u veljači s Županijom potpisao ugovor o izradi, tisku i distribuciji priloga o radu Županije u iznosu od 26.000 eura, na razdoblje od pet mjeseci. GONG je zatražio uvid u taj ugovor te dodatno obrazloženje zašto su promotivne aktivnosti pojačane upravo sada, no odgovore još nisu primili.

Uz to, GONG je zaprimio i prijavu koja se odnosi na oglašavanje na Googleu. Od otprilike pedeset oglasa, samo jedan je pravilno označen kao politički, što znači da je za ostale javna kontrola potrošnje otežana. Prema dostupnim podacima s oglasnih galerija Googlea i Mete, oglase navodno osobno plaća Miletić, no tek će se kroz financijsko izvješće kampanje vidjeti jesu li svi izdaci pravilno prijavljeni.

Što se tiče plakata koji su postavljeni diljem Istre, GONG zasad nema precizne brojke niti podatke o troškovima, ali na temelju iskaza drugih kandidata upozoravaju na visoke cijene oglasnog prostora, napominjući da je zakonom dopušteni limit troškova županijske kampanje 63.700 eura.

„Korištenje dužnosničkih pozicija za vlastitu promociju, tzv. dužnosnička kampanja, nažalost je široko rasprostranjena praksa u Hrvatskoj, kako na nacionalnoj, tako i na lokalnoj razini“, upozoravaju iz GONG-a. Premda zakon ne propisuje povlačenje dužnosnika s funkcije tijekom izborne kampanje, očekuje se jasno odvajanje službenih obaveza od aktivnosti koje služe isključivo političkoj promociji.

„U slučaju župana Miletića smatramo da postoji osnovana sumnja u korištenje javnih sredstava za osobnu političku promociju kroz pojačano medijsko praćenje i oglašavanje. O svemu ćemo obavijestiti i Državno izborno povjerenstvo“, zaključila je Josipa Brajković Dika.