Kocijančić: 'Kvalitetna komunalna infrastruktura temelj je dostojanstvenog života u Puli!'

Ključna točka njegovog prijedloga odnosi se na hitnu izmjenu važećeg pravilnika o tehničkim i drugim uvjetima za izvođenje radova na nerazvrstanim cestama i drugim javnim površinama.

IstraIN

7 Svibanj 2025 I 15:19

Kocijančić: 'Kvalitetna komunalna infrastruktura temelj je dostojanstvenog života u Puli!'
Foto: IDS

IDS-ov kandidat za zamjenika gradonačelnika Pule Dean Kocijančić predstavio je konkretan i provediv smjer upravljanja komunalnom infrastrukturom u Puli, istaknuvši kako je upravo dobra komunalna infrastruktura preduvjet dobrog životnog standarda svih građana.

„Naša je poruka jednostavna – loša infrastruktura znači loš životni standard, a to si Pula više ne može priuštiti. Vrijeme je za potpuni zaokret u upravljanju komunalnim resursima i odgovorno korištenje sredstava koja su za to namijenjena“, poručio je Kocijančić.

Pojašnjavajući razliku između komunalnog doprinosa i komunalne naknade, Kocijančić je naglasio da je riječ o namjenskim prihodima koji se moraju koristiti strogo za ono za što su i namijenjeni – izgradnju, odnosno održavanje komunalne infrastrukture. „To nije dodatni prihod grada za zakrpati proračun, već alat kojim direktno gradimo kvalitetu života“, naglasio je.

Ključna točka njegovog prijedloga odnosi se na hitnu izmjenu važećeg pravilnika o tehničkim i drugim uvjetima za izvođenje radova na nerazvrstanim cestama i drugim javnim površinama.

„Danas se prekopi asfaltiraju samo u širini kanala, što dovodi do ulegnuća, pukotina i opetovanih sanacija već unutar nekoliko mjeseci. 

Novi pravilnik predviđao bi minimalnu širinu asfaltnog sloja od 2,5 metra s obje strane prekopa. 

Foto: IDS

''Ako se planira rekonstrukcija prometnice, svi – od HEP-a i Vodovoda do telekom operatera – moraju biti pozvani da istovremeno rade na svojoj mreži. U suprotnom, slijedi zabrana radova u toj ulici na najmanje pet godina ili sanacija kompletnog asfaltnog zastora“, najavio je.

„Ulica Ljudevita Posavskog je najbolji primjer – rekonstruirana i asfaltirana nedavno, a već danas zakrpana. Takav pristup je nedopustiv“, istaknuo je Kocijančić i najavio obveznu koordinaciju svih infrastrukturnih poduzeća jednom tjedno.

Osim promjene pravilnika, planira se i nova sistematizacija gradske uprave – uvođenjem funkcije savjetnika za komunalno redarstvo. „To mora biti stručna osoba, s VŠS ili VSS građevinske struke, koja će voditi provedbu pravilnika i koordinirati sve dionike na terenu“, pojasnio je Kocijančić.

Uređene prometnice, međutim, ne znače ništa bez sigurnosti. Stoga je Kocijančić najavio i ciljane mjere za smirivanje prometa, koje uključuju postavljanje kamera za nadzor brzine na rizičnim lokacijama poput Jeretove ulice, gdje se nalazi nepregledan pješački prijelaz, te na Premanturskoj cesti – ulazu u gusto naseljeno gradsko naselje iz pravca otvorene ceste.

„Umjesto rupa i zakrpa – kvalitetna infrastruktura. Umjesto neodgovorne vožnje – konkretne mjere za sigurnost građana. Znamo što treba učiniti i znamo kako. Vrijeme je za ozbiljno, stručno i sustavno upravljanje pulskom komunalnom infrastrukturom“, zaključio je Kocijančić.