Čak 80 posto hrvatskih građana odvaja i reciklira otpad, a kad idu u kupovinu, njih gotovo polovina uvijek nosi svoju torbu ili vrećicu.
Oko četiri petine građana koriste štedne žarulje te racionalno troše resurse u svojem kućanstvu pa tako ostvaruju financijsku uštedu.
Pokazalo je to najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard provela agencija Improve u studenom prošle godine.
Kao i prošle godine, rezultati pokazuju da je gotovo četvrtina građana dobro upoznata s konceptom održivosti.
Iznadprosječno su upoznati muškarci (26%) u odnosu na žene (21%), kao i oni višeg socioekonomskog statusa, odnosno visokoobrazovani (28%) i građani s prihodima iznad 1.600 eura mjesečno (34%).
Hrvati spremni platiti više za eko proizvode, a cijene i društveno odgovorne brendove
Podaci pokazuju i da su Hrvati spremni platiti više za proizvode iz ekološkog uzgoja (43%), kao i za proizvode i usluge brendova koji su društveno odgovorni (42%). Štoviše, čak 40% ispitanika navodi da bi ih kompanije koje nisu posvećene očuvanju klime i okoliša mogle izgubiti kao klijente.
Nešto je manje građana (37%) koji su spremni platiti više za korištenje obnovljivih izvora energije, kao i onih koji bi pri kupnji novog automobila sigurno odabrali hibridno ili električno vozilo (33%), što predstavlja pad od osam postotnih poena u odnosu na rezultate istraživanja od prošle godine.
Osjetljivost na temu održivosti dočarava i podatak da bi 45% građana prestalo kupovati proizvode branda koji nisu proizvedeni na društveno odgovoran način.
Da održivo poslovanje – briga o okolišu, društvenom i gospodarskom razvoju – pozitivno utječe na percepciju brenda ili kompanije smatra čak 85% ispitanika, i to češće oni koji su dobro upoznati s konceptom održivosti.