U pulskom Tehnomontu porinut hibridni motorni brod koji ide u Norvešku

"Ovaj brod još je jedan dokaz sposobnosti hrvatske brodogradnje da odgovori na specifične zahtjeve tržišta sjeverne Europe. Ponosni smo što smo ponovno uspješno porinuli projekt koji objedinjuje visoku tehnologiju, preciznu izvedbu i održivost", naveli su iz Uprave Tehnomonta.

Hina

16 Srpanj 2025 I 10:28

U pulskom Tehnomontu porinut hibridni motorni brod koji ide u Norvešku
Foto: Tehnomont

U brodogradilištu Tehnomont u Puli jučer je uspješno porinuta gradnja 125, odnosno hibridni motorni brod jednotrupne konstrukcije namijenjen opskrbi ribljih farmi, građen za norveškog naručitelja i pod nadzorom Norwegian Maritime Directorate.

Porinuće je bilo radno, unutar kruga brodogradilišta uz nazočnost predstavnika naručitelja, brodogradilišta i ključnog tehničkog osoblja.

Kako se tom prigodom čulo, ovo je još jedno u nizu uspješnih bočnih porinuća u Tehnomontu, ostvareno u tehničkoj suradnji s Fakultetom strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu (FSB), čija je stručnost značajno pridonijela sigurnosti i preciznosti cijele operacije.

"Još jedan dokaz sposobnosti hrvatske brodogradnje"

Kako navode iz brodogradilišta Tehnomont, gradnja 125 izrađena je prema najvišim standardima suvremene brodogradnje, s naglaskom na ekološku učinkovitost, pouzdanost i radnu dugovječnost.

Brod pokreću dva visoko učinkovita elektromotora Danfoss EM-PM/540-T4000, ukupne snage 2 x 716 kW, što omogućuje maksimalnu brzinu od 12 čvorova, a kombinacija čeličnog trupa i aluminijske kormilarnice osigurava optimalnu čvrstoću uz smanjenu masu nadgrađa, ključnu za stabilnost i učinkovitost plovila. brod je dugačak 26, širok 12,40 metara. 

Foto: Tehnomont

"Ovaj brod još je jedan dokaz sposobnosti hrvatske brodogradnje da odgovori na specifične zahtjeve tržišta sjeverne Europe. Ponosni smo što smo ponovno uspješno porinuli projekt koji objedinjuje visoku tehnologiju, preciznu izvedbu i održivost", naveli su iz Uprave Tehnomonta. 

Nakon porinuća, brod ulazi u završnu fazu opremanja, tehničkih ispitivanja i pripreme za primopredaju, a brod će tada započeti svoju operativnu ulogu na ribljim farmama u norveškim obalnim vodama, u uvjetima koji zahtijevaju visoku pouzdanost, snagu i održivost.