Paus traži trajektnu liniju za Unije i Susak, no odluka nije samo na Butkoviću već i na lokalnim vlastima
Paus je pitanje uputio ministru Butkoviću, no zanimljivo, koncesiju za takvu trajektnu liniju ne dodjeljuje direktno Ministarstvo – već je za to odgovorna nadležna županijska skupština ili gradsko vijeće, u suradnji s Ministarstvom.
Saborski zastupnik Dalibor Paus (IDS) traži uspostavu redovne trajektne linije koja bi povezala Pulu sa Suskom i Unijama, ističući kako su ti otoci trenutno jedini naseljeni na Jadranu bez trajektnog prijevoza.
Smatra da je to pitanje opstanka njihovih zajednica. Predložio je minimalno tjednu, ali redovitu rotu – tzv. plavu magistralu – od Pule, preko Suska i Unija, sve do Lošinja.
Smatra da bi optimalno rješenje bilo uvođenje linije koja bi povezivala Pulu, Susak, Unije i Lošinj, čime bi se stvorila svojevrsna „Plava magistrala“ od Pule do Zadra.
IDS već godinama upozorava na katastrofalno stanje željezničkog prometa u Istri!
13:28Prije 117 d20.03.2025
Paus je uputio ministu Butkoviću pitanje o ovoj liniji, podsjetivši da mu je prilikom ranijeg razgovora u saborskom Odboru za pomorstvo rečeno da je ta linija već uspostavljena – misleći na brod “Unije”.
No, taj brod nije pravi trajekt: može prevesti tek dvadesetak paleta i jedno vozilo, nema hladnjaču, a sam ga brodar opisuje kao “klasični putnički brod”, što ga čini nedovoljnim za prave trajektne potrebe, kaže predsjednik IDS-ovog Kluba zastupnika.
Paus je pitanje uputio ministru Butkoviću, no zanimljivo, koncesiju za takvu trajektnu liniju ne dodjeljuje direktno Ministarstvo – već je za to odgovorna nadležna županijska skupština ili gradsko vijeće, u suradnji s Ministarstvom. Primorsko-goranska županija pokrenula je to pitanje još 2022. godine, no pitanje je gdje je zapelo na toj relaciji.
Naime, Zakon o obalnom linijskom pomorskom prometu propisuje da koncesiju za državne linije daje Vlada RH, dok koncesije za županijske i lokalne linije daju županije ili gradovi (ovisno o nadležnosti), uz suglasnost Ministarstva, no očito da je negdje zapelo po putu.
Robert Momić zahvalio je Školi koja se redovito odaziva pozivu za nastupanje na FSZ te surađuje s obrtničkim asocijacijama na različitim projektima. Izrazio je nadu da će hladnjak (koji je odabrala sama škola) poslužiti za podizanje kvalitete nastave i kreiranja kvalitetnog kadra.
Istarski župan Boris Miletić sudjelovao je danas, u Zagrebu, na sastanku predsjednika Vlade Andreja Plenkovića sa županima, predstavnicima Udruge gradova i Hrvatske zajednice općina, na kojem se razgovaralo o unaprjeđenju zakonodavnog okvira za ravnomjerni regionalni razvoj Hrvatske.
Ovaj događaj svake godine okuplja brojne posjetitelje, nudeći im ono najbolje što Vižinada ima za ponuditi – izvrsna vina, autentične okuse i glazbene užitke na jednoj od najljepših ljetnih pozornica u Istri.
"Stotine tisuća turista dolaze kod nas i toče gorivo na našim benzinskim postajama. Isto tako, već duži period, državljani zemalja u okruženju praktički prelaze granicu i toče gorivo na našim benzinskim postavama upravo zato jer je jeftinije od svih zemalja u okruženju"
Radolović se kritički osvrnula i na odluku Vlade da prestane regulirati cijene goriva. "Nažalost, naši građani imaju jednu od najnižih kupovnih moći u EU", upozorila je zastupnica SDP-a.
"Ne smijemo dopustiti da ovo postane zakon u kojem se savjest kažnjava umjesto da se poštuje“, poručio je saborski zastupnik IDS-a Dalibor Paus u raspravi o Zakonu o obrani.
Smatra da bi optimalno rješenje bilo uvođenje linije koja bi povezivala Pulu, Susak, Unije i Lošinj, čime bi se stvorila svojevrsna „Plava magistrala“ od Pule do Zadra.
"Dok vlada Andreja Plenkovića pokušava veličanje fašizma ukalkulirati u vlastitu jednadžbu zadržavanja vlasti, na velika vrata su pustili povijesni revizionizam i mržnju prema drugačijem u mainstream pod lažnim plaštom domoljublja", poručili su iz pulskog Možemo!.
Premijer Plenković: "Neću reći da uvodimo klasičnu vojnu službu, nego omogućavamo novim naraštajima da steknu osnovne vještine koje su mladim Hrvatima potrebne u današnjem svijetu".