Paus: Istrijani i dalje plaćaju najskuplju cijenu povezanosti s ostatkom Hrvatske
Saborski zastupnik IDS-a Dalibor Paus povodom Dana Istarske županije i otvaranja druge cijevi tunela Učka podsjetio je na povijesnu simboliku 25. rujna, ali i upozorio da Istrijani još uvijek plaćaju najskuplju cijenu prometne povezanosti u Hrvatskoj.
Saborski zastupnik IDS-a Dalibor Paus povodom Dana Istarske županije i otvaranja druge cijevi tunela Učka podsjetio je na simboliku 25. rujna.
„Na taj dan 1943. donesene su odluke o sjedinjenju Istre s Hrvatskom. Možda je upravo zato odabran današnji datum za svečano otvaranje obnovljene stare cijevi tunela Učka, koji i fizički povezuje Istru s ostatkom RH.”
Naveo je primjer radnika iz Pazina koji svakodnevno putuje na posao u Rijeku. Unatoč popustima, taj radnik godišnje izdvoji oko 2.000 eura samo za cestarinu – što je, kako kaže Paus, više od jedne prosječne plaće.
13:09Prije 68 d21.10.2025
Dodao je kako se istoga dana 1995. potpisao koncesijski ugovor za Istarski ipsilon – „za građane i državu jedan od najnepovoljnijih, dok je za koncesionara bio iznimno dobar”.
Paus je naglasio da su otvaranje nove cijevi i gradnja punog profila do Matulja pozitivni iskoraci za prometnu povezanost, ali da „cijena koju građani plaćaju i dalje ostaje visoka, diskriminirajuća i bolna”.
Podsjetio je da se pritom nitko neće sjetiti generacija koje su iz svojih plaća izdvajale za izgradnju, niti činjenice da su Istrijani desetljećima plaćali skupu vožnju po ipsilonu s dvije trake.
„Prolaz kroz Učku višestruko je skuplji od bilo koje dionice autoceste u Hrvatskoj.”
Posebno je istaknuo usporedbe s drugim dijelovima zemlje, gdje su Krčki most, tunel Sveti Ilija ili autocesta Zagreb–Zaprešić besplatni, dok Istra i dalje plaća najviše cestarine.
„Najviše boli što se sve predstavlja kao da nam je nešto poklonjeno, iako svi znaju koliko Istra i njezini građani izdašno pune državni proračun. Istra nikada nije bila na prodaju, uvijek je bila svoja – i za takvu se borim.”
Rekonstrukcijom koju je pokrenula Općina Pićan u suradnji s Hrvatskim vodama osigurana je njegova dugoročna stabilnost, sigurnost i krajobrazna usklađenost.
U vremenu kad se često žurimo i zaboravljamo na male radosti, dvorište obitelji Rigo podsjetnik je da je ponekad dovoljno upaliti svjetlo – i sebi i drugima.
Rad u takvom okruženju znači rad s najboljim brendovima i liderima gastronomije, kao i mogućnost brzog profesionalnog rasta za sve ugostiteljske profile.
"Možemo Pula izražava ozbiljnu zabrinutost zbog načina na koji je smijenjena članica Kazališnog vijeća INK-a, Sanela Pliško. Takva praksa otvara ozbiljna pitanja o poštivanju propisa i transparentnosti upravljanja javnim institucijama te dovodi u pitanje regularnost procesa izbora ravnatelja INK."
Velika ulaganja u škole i vrtiće, novi autobusni kolodvor, sportska i zelena infrastruktura te jačanje socijalnih programa obilježit će Rovinj u 2026. godini, najavio je gradonačelnik Emil Nimčević uoči završetka ove godine.