Paus: Istrijani i dalje plaćaju najskuplju cijenu povezanosti s ostatkom Hrvatske

Saborski zastupnik IDS-a Dalibor Paus povodom Dana Istarske županije i otvaranja druge cijevi tunela Učka podsjetio je na povijesnu simboliku 25. rujna, ali i upozorio da Istrijani još uvijek plaćaju najskuplju cijenu prometne povezanosti u Hrvatskoj.

Igor Franković
Igor Franković

25 Rujan 2025 I 10:19

Paus: Istrijani i dalje plaćaju najskuplju cijenu povezanosti s ostatkom Hrvatske
Foto: IDS

Saborski zastupnik IDS-a Dalibor Paus povodom Dana Istarske županije i otvaranja druge cijevi tunela Učka podsjetio je na simboliku 25. rujna.

„Na taj dan 1943. donesene su odluke o sjedinjenju Istre s Hrvatskom. Možda je upravo zato odabran današnji datum za svečano otvaranje obnovljene stare cijevi tunela Učka, koji i fizički povezuje Istru s ostatkom RH.”

Dodao je kako se istoga dana 1995. potpisao koncesijski ugovor za Istarski ipsilon – „za građane i državu jedan od najnepovoljnijih, dok je za koncesionara bio iznimno dobar”.

Paus je naglasio da su otvaranje nove cijevi i gradnja punog profila do Matulja pozitivni iskoraci za prometnu povezanost, ali da „cijena koju građani plaćaju i dalje ostaje visoka, diskriminirajuća i bolna”.

Podsjetio je da se pritom nitko neće sjetiti generacija koje su iz svojih plaća izdvajale za izgradnju, niti činjenice da su Istrijani desetljećima plaćali skupu vožnju po ipsilonu s dvije trake.

„Prolaz kroz Učku višestruko je skuplji od bilo koje dionice autoceste u Hrvatskoj.”

Posebno je istaknuo usporedbe s drugim dijelovima zemlje, gdje su Krčki most, tunel Sveti Ilija ili autocesta Zagreb–Zaprešić besplatni, dok Istra i dalje plaća najviše cestarine.

„Najviše boli što se sve predstavlja kao da nam je nešto poklonjeno, iako svi znaju koliko Istra i njezini građani izdašno pune državni proračun. Istra nikada nije bila na prodaju, uvijek je bila svoja – i za takvu se borim.”