Radojčić: “Otvaranje stare cijevi tunela Učka – još jedna predstava za politički marketing”

Radojčić podsjeća da je tunel Učka izgrađen novcem građana kroz samodoprinos, a naknadno praktički predan privatnom koncesionaru. Kritizira i činjenicu da Istarski ipsilon, unatoč višedesetljetnoj gradnji, nema puni profil autoceste te da nisu izgrađeni prijelazi za divlje životinje.

IstraIN

29 Rujan 2025 I 14:49

Radojčić: “Otvaranje stare cijevi tunela Učka – još jedna predstava za politički marketing”
Foto: Možemo! Pula

Predsjednica pulskog Možemo! Dušica Radojčić oštro je prokomentirala nedavno svečano otvaranje obnovljene stare cijevi tunela Učka, istaknuvši da se radi o još jednom događaju organiziranom isključivo radi političkog marketinga.

Radojčić podsjeća da su prošle godine u rujnu građani svjedočili proboju nove cijevi, vjerujući da je dvosmjerni promet jednom cijevi konačno prošlost.

“Samo nekoliko tjedana kasnije stara je cijev zatvorena, a sada ponovno imamo svečanost, iako je obnova trebala biti završena prije turističke sezone”, navodi u priopćenju.

Posebno se osvrnula na koncesijski ugovor s tvrtkom Bina Istra, ocjenjujući ga štetnim za državu i građane. Prema njezinim riječima, za razdoblje od 2023. do 2027. Hrvatska će Bini Istri isplatiti 174 milijuna eura, umjesto da koncesionar plaća državi.

“Od 1995. do danas koncesionar prima pozamašne godišnje uplate iz proračuna, a do isteka ugovora 2041. Bina Istra dobit će još oko 500 milijuna eura”, upozorila je.

Radojčić podsjeća da je tunel Učka izgrađen novcem građana kroz samodoprinos, a naknadno praktički predan privatnom koncesionaru. Kritizira i činjenicu da Istarski ipsilon, unatoč višedesetljetnoj gradnji, nema puni profil autoceste te da nisu izgrađeni prijelazi za divlje životinje, što utječe na sigurnost i zaštitu okoliša.

“Gradnja Istarskog ipsilona traje više od 40 godina – u prosjeku četiri kilometra godišnje – dok je Dalmatina dužine 380 kilometara sagrađena za šest godina.

Istovremeno mi Istrijani plaćamo najskuplju autocestu u državi i subvencioniramo privatnog koncesionara”, zaključila je Radojčić, dodavši da je koncesijski ugovor “gotovo kolonijalan” i bez jasne logike zašto je država godinama pristajala na tako velikodušne uvjete.