Paus: Stanovnici Istre jedini u Hrvatskoj moraju plaćati vlak do Zagreba

Učenici, studenti, umirovljenici i svi putnici iz Istre jedini u Hrvatskoj i dalje moraju plaćati željezničku kartu za putovanje prema Zagrebu, čak 12 do 18 eura u jednom smjeru, istaknuo je zastupnik IDS-a Dalibor Paus u Hrvatskom saboru.

IstraIN

26 Studeni 2025 I 13:57

Paus: Stanovnici Istre jedini u Hrvatskoj moraju plaćati vlak do Zagreba
Foto: IDS

„Učenici, studenti – od kojih velik broj studira upravo u Zagrebu – te umirovljenici iz Istre, ali i putnici iz ostatka Hrvatske koji žele putovati u Istru, za kartu željezničkom linijom Pula–Ljubljana–Zagreb moraju izdvojiti 12, odnosno 18 eura u jednom smjeru.

Za razliku od njih svi drugi građan Republike Hrvatske kojima je osiguran besplatan željeznički prijevoz te se potpuno besplatno voze vlakovima bilo gdje u zemlji“, poručio je zastupnik IDS-a Dalibor Paus u Hrvatskom saboru, upozorivši na nejednak tretman temeljen na mjestu prebivališta i na prometnoj izoliranosti jedne čitave hrvatske regije.

Pohvalio je činjenicu da Hrvatska potiče ekološki prijevoz i omogućuje besplatno putovanje vlakom učenicima, studentima, umirovljenicima i osobama starijima od 65 godina uz simboličnu godišnju naknadu od 2,65 eura, no upozorio je da ta pogodnost – za razliku od ostatka države – ne vrijedi za građane Istre koji putuju linijom Pula–Ljubljana–Zagreb.

Posebno je istaknuo da umjesto besplatnog prijevoza, učenici, studenti i umirovljenici iz Istre, ali i oni koji putuju u Istru, moraju plaćati 12 ili 18 eura u jednom smjeru, iako im je ta linija jedina željeznička veza s ostatkom Hrvatske.

„Time je Istra, nakon što je nakon 30 godina ponovno spojena s hrvatskom željezničkom mrežom, stavljena u nepravedan i nepovoljan položaj“, rekao je Paus.

Naglasio je da Istra nije kriva što je jedina hrvatska regija čiji željeznički put prema Zagrebu ili bilo kojoj drugoj destinaciji u zemlji nužno vodi preko Slovenije te podsjetio da jedini normalni cestovni put prema ostatku Hrvatske vodi preko besramno skupog tunela Učka, koji se i dalje plaća višestruko više nego bilo koja druga dionica autoceste u državi.

„Dakle, govorimo o istim državljanima, s istim osobnim iskaznicama i istim pravima – barem bi trebala biti ista – ali očito nisu.“

Paus je zaključio da je nužno ispraviti nepravdu prema građanima Istre i svima koji putuju u Istru te je pozvao Vladu da prihvati amandman IDS-a na Prijedlog državnog proračuna kojim bi se subvencije odnosile i na putnike na liniji Pula–Ljubljana–Zagreb.