Paus: Novi zakon o cestarini produbljuje nepravdu prema Istri!
Paus je u Saboru upozorio da će Istra ostati jedina regija u kojoj se, prema prijedlogu, u cijeni cestarine ne mijenja ništa. Zakon, ističe, formalno uvodi jedinstveni sustav naplate, ali ga ruši izuzećima kojima se koncesionare oslobađa primjene jasnih kriterija.
IstraIN
9 Prosinac 2025 I 13:57
Foto: IDS
Pred nama je zakon o naplati cestarine koji, prema saborskom zastupniku IDS-a Daliboru Pausu, ne donosi rješenja nego produbljuje dugogodišnju nepravdu prema Istri.
Paus je u Saboru upozorio da će Istra ostati jedina regija u kojoj se, prema prijedlogu, u cijeni cestarine ne mijenja ništa. Zakon, ističe, formalno uvodi jedinstveni sustav naplate, ali ga ruši izuzećima kojima se koncesionare oslobađa primjene jasnih kriterija.
Učenici, studenti, umirovljenici i svi putnici iz Istre jedini u Hrvatskoj i dalje moraju plaćati željezničku kartu za putovanje prema Zagrebu, čak 12 do 18 eura u jednom smjeru, istaknuo je zastupnik IDS-a Dalibor Paus u Hrvatskom saboru.
Dodao je kako je očito da ovakvo zakonodavno rješenje nije usmjereno na jačanje sustava civilne zaštite, već ima za cilj obeshrabriti građane da koriste svoje ustavno pravo na priziv savjesti.
12:17Prije 48 d22.10.2025
„Tako dobivamo dvije Hrvatske: jednu u kojoj vrijede pravila i drugu u kojoj pravila ne vrijede jer se država boji dirati u stare koncesijske ugovore. A građani Istre nisu krivi za loše koncesije“, rekao je.
Naveo je drastične razlike između usporedivih dionica, ističući primjer Sveti Rok – Rovanjska, dugačke 37 kilometara s tunelom većim od Učke, koja stoji 2,30 eura, dok dionica Tunel Učka – Matulji, duga 17 kilometara, košta 4,10 eura. „Duplo kraća dionica, duplo skuplja – gotovo 400 posto razlike.
Naveo je primjer radnika iz Pazina koji svakodnevno putuje na posao u Rijeku. Unatoč popustima, taj radnik godišnje izdvoji oko 2.000 eura samo za cestarinu – što je, kako kaže Paus, više od jedne prosječne plaće.
Dodatni problem je i to što općine i gradovi određuju visinu primanja djelatnika u predškolskim ustanovama, što dovodi do velikih razlika u plaćama među susjednim općinama.
15:16Prije 67 d01.10.2025
To nema veze ni s troškovima ni s prometnom logikom. To je čista nepravda“, poručio je. Podsjetio je da građani Istre 44 godine plaćaju Učku, iako puni profil još uvijek nije dovršen. „Plaćamo kao da je izgrađeno, a vožnja je desetljećima najskuplja u državi“, rekao je Paus.
Osvrnuo se i na odredbu koja Vladi omogućava izuzimanje pojedinih dionica od naplate bez propisanih kriterija. „To je netransparentno i opasno. U Austriji, Sloveniji, Italiji i Njemačkoj izuzeće se odobrava samo kad su ispunjeni jasni uvjeti – primjerice, kada ne postoji sigurna alternativa ili kad bi naplata previše opteretila lokalne ceste“, istaknuo je.
'Istra ne traži ništa što drugi već nemaju'
„Kod nas Vlada može izuzeti dionicu od naplate prema nahođenju, bez ikakvog kriterija. Takav model nije moderan sustav, nego poziv na arbitrarnost.“
Naglasio je da u Istri ne postoji sigurna i protočna državna cesta koja može zamijeniti autocestu; jedina ozbiljnija veza, državna cesta D66, prolazi kroz naselja, turističke zone i infrastrukturno je neadekvatna.
„Kada država zna da alternativa ne postoji, ali svejedno dopušta najviše cijene u državi, onda to više nije prometna politika – to je diskriminacija“, poručio je.
Zaključno je istaknuo da sustav može biti pravedan samo ako ista pravila vrijede za sve upravitelje, ako razlike u cijeni imaju razumnu granicu i ako se odluke o izuzeću temelje na jasnim kriterijima.
„Istra ne traži ništa što drugi već nemaju. Traži samo pravedan sustav, jasna pravila i prestanak prakse zbog koje je godinama najskuplje mjesto za vožnju u Hrvatskoj. Vrijeme je da se to ispravi“, rekao je Paus.
Iako je klimatološka zima počela, u Istri se i dalje bilježe natprosječno visoke temperature do 16 °C, a slično toplo i stabilno vrijeme očekuje se i u danima koji slijede.
Siniša Škaberna: „Laste su prevažan prostor da bismo odluke o njima donosili iza zatvorenih vrata ili po mjeri investitora. Ovaj kvart mora služiti građanima Rovinja — mladim obiteljima, starijima, radnicima, svima koji žele ostati živjeti u svom gradu."
Paus je u Saboru upozorio da će Istra ostati jedina regija u kojoj se, prema prijedlogu, u cijeni cestarine ne mijenja ništa. Zakon, ističe, formalno uvodi jedinstveni sustav naplate, ali ga ruši izuzećima kojima se koncesionare oslobađa primjene jasnih kriterija.
Iako je automobil odvezen vučnom službom na nepoznatu lokaciju, 23-godišnjakinja nije dobila novac koji joj je obećan, a 31-godišnjak joj je odbio dati podatke gdje se automobil nalazi.
Na Međunarodni dan borbe protiv korupcije ministrica zdravstva Irena Hrstić suočila se s pitanjima o korupciji u resoru opterećenom optužnicom protiv bivšeg ministra Vilija Beroša, poručivši kako inzistira na “nultoj toleranciji” i odbacuje da je cijeli sustav obilježen korupcijom.
Uoči donošenja proračuna za 2026., predsjednik IDS-a Buzeta Edi Draščić poručio je da se grad treba vratiti na razvojne teme, odbaciti neutemeljene glasine i nastaviti stabilnu suradnju koja, kaže, donosi konkretne projekte za Buzet.
Na konferenciji je rečeno da cijeli projekt vodi SDP-ovac Stevan Muidža, donator SDP-a i IDS-a, te da je Visoki upravni sud Republike Hrvatske poništio navedeni urbanistički plan zbog pogodovanja investitoru, moćnom i sumnjivom srpskom kapitalu.
Ja ne znam kome je takva suluda ideja mogla pasti napamet samim tim što se u djelatnosti knjižnice apsolutno ništa ne mijenja?! I pitam se da li je to tek prvi korak, slijedi li i drugi?! Možda Matija Vlačić Ilirik jednostavno više nije u modi i ne uklapa se u 21. stoljeće.