U Istri nedostaje sportskog padobranstva! Evo što radi Aeroklub Istra

Nina Topić skočila je impresivnih 1790 puta! Otrkila je sve o situaciji s ovim sportom u Istri.

Iris Foriš
Iris Foriš

25 Siječanj 2025 I 06:20

U Istri nedostaje sportskog padobranstva! Evo što radi Aeroklub Istra
Foto: FB / Aeroklub Istra Padobranstvo

Padobranstvo, sportsko zrakoplovstvo, paraglajding... Koliko znate o ovim sportovima i njihovom razvoju u Istri?

Nina Topić iz Aerokluba Istra, gostujući na Rovinj FM-u, predstavila je rad kluba, ali i podijelila s nama impresivne fotografije u zraku.

Aeroklub Istra osnovan je 2022. godine s ciljem revitalizacije školskog i sportskog padobranstva u Istri. Nadalje, njihovi su ciljevi razvoj profesionalnog padobranstva i revitalizacija sportskog zrakoplovstva u cjelini u Istri.

U sklopu ovih projekata, provode aktivnosti promocije padobranstva i drugih zrakoplovnih sportova, te upoznavanje javnosti s istima. U suradnji s poduzetnicima i Sportskom zajednicom Grada Pule, već su organizirali posjete zračnom tunelu, te nastavljaju s ovim aktivnostima.

"Konkretno što se tiče Aerokluba Istra, naš prvi cilj je da tamo pokrenemo školu padobranstva i profesionalno padobranstvo, odnosno tandeme, tandem skokove koji su izrazito profitabilna aktivnost koji u susjednoj nam Sloveniji rade vrlo aktivno.

Čak i avion Flycom kompanije koji leti na letilištu Poreč i baca tandeme za tamošnji klub koji nam gostuje iz Opatije. Ta Flycom firma ima dva takva zrakoplova, dva helikoptera i oni u Sloveniji redovno na raznim lokacijama budu iznajmljeni da služe za padobranske aktivnosti.

Priča je apsolutno financijski održiva i ja sam i u Kanadi radila u jednoj firmi koja je sada već napunila skoro 50 godina života baveći se isključivo profesionalnim padobranstvom tijekom cijelog svog postojanja", rekla nam je Nina Topić iz Aerokluba Istra.

Foto: Aeroklub Istra

Inače, Nina Topić bivša je profesionalna padobranka koja je svoju karijeru ostvarila u Kanadi kao padobranska kamermanka, trenerica, instruktorica, tandem instruktorica i trenerica u zračnom tunelu.

U padobranstvu je provela 35 godina s impresivnih 1790 skokova u karijeri. Nositeljica je najviših padobranskih dozvola u Kanadi, SAD-u i Hrvatskoj.

Što je to profesionalno padobranstvo i koja je razlika između neprofesionalnog i profesionalnog padobranstva?

Imamo sportsko padobranstvo. Jedan aeroklub mora postojati da bi se bavio sportskim aktivnostima u toj definiciji jer ne može trgovačko društvo biti član zrakoplovnog saveza, sportskih saveza i tako dalje. Za to postoje aeroklubovi i članovi aeroklubova se natječu na natjecanjima i donose rezultate. Postoje kategorizirani sportaši i tako dalje. To je sport.

A profesionalno padobranstvo je upravo ona grana gdje klub više ne može raditi komercijalnu aktivnost zato što počinje ostvarivati profit ili dobit. Tako da tu nastupa komercijalno padobranstvo.

Ja ću se recimo referirati na paragliding školu Nubigena u Zagrebu koja je jedina profesionalna škola padobranstva gdje se vlasnik i osoblje bavi isključivo time u svom životu. Oni su jedini u Hrvatskoj. Nemamo nikakvo padobranstvo trenutno u Istri osim gostujućeg kluba u Poreču, na jednom malom letilištu, ali u Istri vam ne postoji škola padobranstva.

Imamo školu paraglidinga koja je registrirana i odobrena, ali još je u fazi početnih organiziranja, to je u Puli. Imate jedinu školu motornog letenja u Puli koja isto radi u skromnim jednim okvirima iz svojih organizacijskih razloga.

Mi se sad deklariramo da organiziramo osposobljavanje u svim zrakoplovnim granama u suradnji s obučnim centrima koji su odobreni od strane Hrvatske zrakoplovne agencije.

Što to znači? To znači naprimjer javio nam se polaznik koji bi želio završiti školu letenja motornoga i mi smo ga spojili sa Zmajevima Istre. Zatim su nam se javili neki koji bi se voljeli baviti paraglidingom, odnosno parajedriličarstvom. S obzirom na to da trenutno u aeroklubu u Puli ne primaju nove polaznike, mi ih preusmjeravamo u Rijeku i u tom kontekstu smo spremni zajedno sa njima putovati.

Znači i što se tiče padobranstva i paraglidinga, mi to organiziramo, iskomuniciramo i putujemo zajedno.

Foto: Aeroklub Istra

Istra ima bogatu zrakoplovnu tradiciju. U vrijeme Austro-Ugarske monarhije u Puli i okolici postojalo je pet zrakoplovnih baza, uključujući i hidro baze. 
27. rujna 1912. godine iz Pulske luke izveden je prvi uzlet zrakoplova s mora u Monarhiji, a izveo ga je Viktor Klobučar, prvi licencirani hrvatski pilot, na hidroavionu domaće proizvodnje.

Više o aktivnostima Aerokluba Istra možete saznati s profila na društvenim mrežama, odnosno ovdje.