Počinje dogradnja čvora Matulji, spoja Ipsilona na ostatak mreže autocesta
Kako je rekao ministar Butković, radi se o vrlo važnom projektu budući se događa u Općini Matulji, ali i na ulazu u Opatiju te predstavlja spoj Istarskog ipsilona, čija je izgradnja u završnoj fazi, sa ostatkom autocestovne infrastrukture u Hrvatskoj.
IstraIN
29 Travanj 2025 I 11:20
Foto: MMPI
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković danas je sudjelovao na uvođenju izvođača u posao na projektu Dogradnja čvora Matulji na dionici A8, čvor Učka - BINA Istra.
Riječ je o radovima vrijednim 17,7 milijuna eura koje će izvoditi GP Krk d.d., a obuhvatit će: 1. dogradnju sjevernog kolnika čvorišta „Matulji - Opatija“ - izgradnju sjevernog vijadukta Živice, duljine oko 200 metara te izvedbu novih rampi 1 i 2, zatim 2. rekonstrukciju postojećeg vijadukta Živice, izvedbu rampe 3 i rekonstrukciju rampe 4 kojom se spaja A8 sa rotorom na DC8 te 3. uklanjanje i izgradnju novog putnog prijelaza preko punog profila autoceste (Jankovićeva cesta) uz organizaciju privremenih regulacija lokalnog prometa u fazi izgradnje.
Kako je rekao ministar Butković, radi se o vrlo važnom projektu budući se događa u Općini Matulji, ali i na ulazu u Opatiju te predstavlja spoj Istarskog ipsilona, čija je izgradnja u završnoj fazi, sa ostatkom autocestovne infrastrukture u Hrvatskoj.
"Ovdje će se, slikovito rečeno, spojiti A8 i A7 te će se realizacijom ovog projekta u cijelosti rasteretiti prsten oko Rijeke i više nećemo imati nikakvih zapreka i zaustavljanja. Time će se ublažiti prometna zagušenost, posebno tijekom ljetnih mjeseci.“, rekao je ministar Butković naglasivši da će ulaz u Opatiju i Matulje biti riješen na adekvatan način.
„Dobili smo respektabilnog izvođača, a radovi će biti gotovi negdje početkom 2027. godine, kada bi trebao i Istarski ipsilon u cijelosti biti gotov do čvora Matulji, a kojeg uspješno provodi Bina Istra.“, izjavio je Butković dodavši da je Istarski ipsilon ujedno i najveći cestovni infrastrukturni projekt trenutno u Hrvatskoj.
Zahvalio je Općini Matulji koja je odigrala značajnu ulogu u rješavanju imovinsko-pravnih odnosa, ali i Hrvatskim autocestama te podsjetio na nedavnu izgradnju čvora Trinajstići, koji je otvoren prošle godine i čvora Orehovica, koji je gotov te će kroz mjesec dana biti u funkciji.
Zaključio je kako se svime navedenim nastavlja s kontinuiranim ulaganjima u cestovnu infrastrukturu oko Rijeke.
Foto: MMPI
Načelnik Općine Matulji Vedran Kinkela rekao je kako je riječ o ozbiljnom projektu koji će donijeti suvremena prometa rješenja i riješiti prometna zagušenja u Matuljima.
„Drago mi je da se suradnja uključenih institucija nastavlja te da zajedno radimo i na izgradnji autocestovnog čvora na Miklaviji, gdje će naša najveća radna zona konačno dobiti izravan ulaz s autoceste.
Također, istovremeno radimo na nekim drugim prometnim rješenjima koja će smanjiti gužve kroz Matulje, primjerice izgradnja rotora u centru Matulja.“, rekao je načelnik Kinkela te naglasio kako je infrastruktura glavni čimbenik učinkovitog prometa, protoka roba, ali i turizma.
Boris Huzjan, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta izrazio je zadovoljstvo ovim projektom te je rekao kako je riječ o vrlo značajnoj investiciji za ovo područje, kojim će se bitno podiči protočnost za lokalni promet, a postojeće autoceste A8 i A7 spojiti.
Grad Pula – Pola započinje s radovima sanacije nogostupa u Vitezićevoj ulici od kućnog broja 36 do 52 koji su predviđeni Programom održavanja komunalne infrastrukture za 2025. godinu kroz Male komunalne akcije, a na prijedlog Mjesnog odbora Gregovica.
''Na ovaj način Grad Umag svake godine izražava zahvalnost osobama starije životne dobi, a koja stiže upravo u doba blagdana, kako bi našim sugrađanima barem donekle uljepšali ovaj period krajem godine'', istaknuo je Bassanese.
Zoran Ferić je književnik, esejist i predsjednik Hrvatskog društva pisaca. Njegova proza poznata je po crnom humoru, groteski i bizarnim slučajnostima, ali i po suptilnosti i nježnosti kojom gradi složene svjetove svojih likova.
Predstava “O životu radnice krajem dvadesetog stoljeća” kazališno je prekrajanje istoimenog romana Gorana Ferčeca. Kako smjestiti cijeli život u roman? Ili pola života? Ili cijeli roman na scenu?
Ukupno raspoloživa sredstva u okviru natječaja iznose 294.472,13 € uz napomenu da FLAG zadržava pravo povećanja raspoloživih sredstava u slučaju potrebe. Najviši iznos javne potpore po projektu iznosi 80.000,00 €, a intenzitet potpore je od 50% do 100% ovisno o vrsti projekta.
Država je, kao većinski vlasnik odlučila da će se u Uljaniku moći obavljati poslovi za potrebe vojne industrije, posebno se to odnosi na projekt gradnje vojnih brodova, dok je isključena mogućnost da Uljanik postaje tvornica oružja, kako se to u javnosti spominjalo.
Porast cijena na godišnjoj razini ublažio je pad cijena u skupinama Obrazovanje, za 1,0% (doprinos padu od -0,01 postotnog boda) te Prijevoz, za 0,8% (-0,11 postotnih bodova).
Konferencija Izazov promjene, u organizaciji Udruge društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava (UMFO) i Zagrebačke burze, okupila je gotovo 600 sudionika iz domaće i međunarodne financijske zajednice.