Počinje dogradnja čvora Matulji, spoja Ipsilona na ostatak mreže autocesta

Kako je rekao ministar Butković, radi se o vrlo važnom projektu budući se događa u Općini Matulji, ali i na ulazu u Opatiju te predstavlja spoj Istarskog ipsilona, čija je izgradnja u završnoj fazi, sa ostatkom autocestovne infrastrukture u Hrvatskoj.

IstraIN

29 Travanj 2025 I 11:20

Počinje dogradnja čvora Matulji,  spoja Ipsilona na ostatak mreže autocesta
Foto: MMPI

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković danas je sudjelovao na uvođenju izvođača u posao na projektu Dogradnja čvora Matulji na dionici A8, čvor Učka - BINA Istra. 

Riječ je o radovima vrijednim 17,7 milijuna eura koje će izvoditi GP Krk d.d., a obuhvatit će: 1. dogradnju sjevernog kolnika čvorišta „Matulji - Opatija“ - izgradnju sjevernog vijadukta Živice, duljine oko 200 metara te izvedbu novih rampi 1 i 2, zatim 2. rekonstrukciju postojećeg vijadukta Živice, izvedbu rampe 3 i rekonstrukciju rampe 4 kojom se spaja A8 sa rotorom na DC8 te 3. uklanjanje i izgradnju novog putnog prijelaza preko punog profila autoceste (Jankovićeva cesta) uz organizaciju privremenih regulacija lokalnog prometa u fazi izgradnje.

Kako je rekao ministar Butković, radi se o vrlo važnom projektu budući se događa u Općini Matulji, ali i na ulazu u Opatiju te predstavlja spoj Istarskog ipsilona, čija je izgradnja u završnoj fazi, sa ostatkom autocestovne infrastrukture u Hrvatskoj.

"Ovdje će se, slikovito rečeno, spojiti A8 i A7 te će se realizacijom ovog projekta u cijelosti rasteretiti prsten oko Rijeke i više nećemo imati nikakvih zapreka i zaustavljanja. Time će se ublažiti prometna zagušenost, posebno tijekom ljetnih mjeseci.“, rekao je ministar Butković naglasivši da će ulaz u Opatiju i Matulje biti riješen na adekvatan način.

„Dobili smo respektabilnog izvođača, a radovi će biti gotovi negdje početkom 2027. godine, kada bi trebao i Istarski ipsilon u cijelosti biti gotov do čvora Matulji, a kojeg uspješno provodi Bina Istra.“, izjavio je Butković dodavši da je Istarski ipsilon ujedno i najveći cestovni infrastrukturni projekt trenutno u Hrvatskoj. 

Zahvalio je Općini Matulji koja je odigrala značajnu ulogu u rješavanju imovinsko-pravnih odnosa, ali i Hrvatskim autocestama te podsjetio na nedavnu izgradnju čvora Trinajstići, koji je otvoren prošle godine i čvora Orehovica, koji je gotov te će kroz mjesec dana biti u funkciji.

Zaključio je kako se svime navedenim nastavlja s kontinuiranim ulaganjima u cestovnu infrastrukturu oko Rijeke.

 

Foto: MMPI

Načelnik Općine Matulji Vedran Kinkela rekao je kako je riječ o ozbiljnom projektu koji će donijeti suvremena prometa rješenja i riješiti prometna zagušenja u Matuljima.

„Drago mi je da se suradnja uključenih institucija nastavlja te da zajedno radimo i na izgradnji autocestovnog čvora na Miklaviji, gdje će naša najveća radna zona konačno dobiti izravan ulaz s autoceste.

Također, istovremeno radimo na nekim drugim prometnim rješenjima koja će smanjiti gužve kroz Matulje, primjerice izgradnja rotora u centru Matulja.“, rekao je načelnik Kinkela te naglasio kako je infrastruktura glavni čimbenik učinkovitog prometa, protoka roba, ali i turizma.

Boris Huzjan, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta izrazio je zadovoljstvo ovim projektom te je rekao kako je riječ o vrlo značajnoj investiciji za ovo područje, kojim će se bitno podiči protočnost za lokalni promet, a postojeće autoceste A8 i A7 spojiti.