U lipnju zabilježen rast prometa od trgovine na malo za 7,5% na godišnjoj razini!

Promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima zabilježio je mjesečni rast od 3,3 posto, dok je promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima porastao za 1,8 posto.

Ena Piglić
Ena Piglić

30 Srpanj 2025 I 18:31

U lipnju zabilježen rast prometa od trgovine na malo za 7,5% na godišnjoj razini!
Pexels

Sezonski i kalendarski prilagođeni podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju da je u lipnju 2025. realni promet od trgovine na malo porastao za 3,5 posto u odnosu na svibanj iste godine.

Time se nastavlja pozitivan trend domaće maloprodaje, koja je zabilježila i značajan rast u međugodišnjoj usporedbi.

U odnosu na lipanj 2024., kalendarski prilagođeni realni promet porastao je za 7,5 posto, a u prvih šest mjeseci ove godine u usporedbi s istim razdobljem lani, zabilježen je kumulativni rast od 4,4 posto.

Pritom je promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima zabilježio mjesečni rast od 3,3 posto, dok je promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (bez motornog goriva i maziva) porastao za 1,8 posto.

U usporedbi s lipnjem prošle godine, promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao je za 3,6 posto, a neprehrambenim proizvodima za impresivnih 11,5 posto, što ukazuje na snažnu potrošnju kućanstava u segmentu robe široke potrošnje.

Najveći doprinos rastu dale nespecijalizirane trgovine

Nominalno, ukupan izvorni promet od trgovine na malo u lipnju 2025. bio je 9,6 posto veći nego u istom mjesecu prethodne godine.

Najveći doprinos rastu dali su sljedeći sektori:

Nespecijalizirana trgovina na malo pretežno hranom, pićem i duhanskim proizvodima – rast prometa od 9,8 posto, s doprinosom od 3,6 postotna boda ukupnom indeksu.

Motorna goriva i maziva – rast prometa od 8,5 posto, uz doprinos od 1,6 postotna boda.

Ljekarne, medicinski i ortopedski proizvodi, optičarski, kozmetički i toaletni proizvodi – rast od 11,9 posto, uz doprinos od 1,0 postotni bod.

Ovi pokazatelji potvrđuju da domaće tržište bilježi snažan potrošački impuls, osobito u segmentima svakodnevne i specijalizirane potrošnje.