
Ostojić: Hrvatskoj ne bi trebao biti cilj da bude najjeftinija destinacija na Mediteranu!
"Mi se moramo natjecati s razvijenim turističkim zemljama i razinom kvalitete nastojati da i cijene budu više!"
18:31Prije 67 d17.06.2025
Direktor HUT-a Veljko Ostojić: "Negdje oko 2/3 naših gostiju boravi što u privatnom smještaju i oni su na dnevnoj osnovi prisutni u maloprodajnim lancima i u restoranima i sigurno da ta razina cijena koja je danas kod nas odvraća goste od razmišljanja za odabir Hrvatske za sljedeću godinu."
Bližimo se kraju glavnog dijela turističke sezone. Podaci za prvu polovicu godine bili su pozitivni, ostvaren je rast od 4 posto u dolascima i noćenjima u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Kakav nam je bio vrhunac sezone tek ćemo saznati, no podaci komaparativne analize Hrvatske udruge turizma za prvih šest mjeseci pokazuju da su. osim broja noćenja i dolazaka, u hotelskom sektoru rasli i troškovi.
Direktor HUT-a Veljko Ostojić za Media servis je rekao da podaci pokazuju da cijene hotelskog smještaja u Hrvatskoj prate kretanje cijena hotelskog smještaja mediteranske konkurencije iz EU, no dodaje: "Istovremeno su ključni troškovi, rada na primjer rasli 11,7%, dok je prosjek EU mediteranske konkurencije 4,2%. Cijena hrane, kod nas je cijena hrane rasla 5%, a prosjek mediterana, tih zemalja s kojima smo se uspoređivali, je 2,6%."
"Mi se moramo natjecati s razvijenim turističkim zemljama i razinom kvalitete nastojati da i cijene budu više!"
18:31Prije 67 d17.06.2025
U špici sezone i ove godine kažu bilježe popunjenost preko 90%, ali ističe treba napomenuti da prihodi i cijene nisu sve, već da postoji i troškovna strana koja raste značajnije od prihodovne.
"Utjecaj je takav da se smanjuje investicijski potencijal, a znamo da bez investicija nema kvalitete, nema konkurentnosti. S druge strane nužno je izdvojiti i rezervirati određena sredstva za investicije i s treće strane naravno da i vlasnici očekuju određeni povrat uloženih sredstava jer bez toga nema investicijske atraktivnosti pojedine zemlje, odnosno destinacije."
Iz Hrvatske udruge turizma već duže vrijeme upozoravaju i na premali broj hotelskog smještaja u odnosnu na objekte za kratkoročni turistički najam. Već godinama se, kaže nam Ostojić, vrtimo oko 181 tisuće hotelskih kreveta, dok smo istovremeno značajno povećali broj u obiteljskom i nekomercijalnom smještaju.
"Tako da smo mi u Hrvatskoj gledajući ukupno smještajne kapacitete koji su nešto manje od 2 milijuna kreveta, došli na oko 9,5% učešća hotelskih kreveta, što naravno ima značajne reperkusije, generira prosječno manju dnevnu potrošnju u odnosu na naše konkurente i u odnosu na ono što bismo mi htjeli."
Ističe da bi u sljedećih 5 do 7 godina, trebali najmanje dvostruko povećati udio hotela u odnosu na trenutno stanje. Dodaje i kako je činjenica da smo u restauraterstvu i maloprodaji sa cijenama došli do vrha u odnosu na prosječnu sturkturu naših gostiju.
"Negdje oko 2/3 naših gostiju boravi što u privatnom smještaju što u nekomercijalnom smještaju, odnosno vikendicama i oni su na dnevnoj osnovi prisutni u maloprodajnim lancima i u restoranima i sigurno da ta razina cijena koja je danas kod nas odvraća goste od razmišljanja ili barem dijela gostiju od razmišljanja za odabir Hrvatske za sljedeću godinu."
Stoga je za Media servis Ostojić poručio: "Mislim da se svi skupa moramo zaista zapitati da li se mi tu s turizmom bavimo na kratki, odnosno jednogodišnji rok ili turizam promišljamo kao nešto o čemu bi trebalo razmišljati i pozicionirati se na srednji, odnosno dugi rok s obzirom da veliki dio zemlje što direktno što indirektno živi od turizma. Razvoja mora biti, investicija mora biti, samo u one oblike smještajnih kapaciteta koji pružaju višu dodanu vrijednost."
Od početka godine do 20. kolovoza Hrvatsku je posjetilo 15,5 milijuna turista koji su ostvarili 79,2 milijuna noćenja, što je porast od jedan posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
07:15Prije 1 d23.08.2025