Ivošević: Istra više ne raste samo u špici – turizam se uspješno širi na cijelu godinu!

Sve navedeno potvrđuje da Istra u 2025. godini ne bilježi samo rast brojki, već i zrelost destinacije koja uspješno balansira između kvalitete, održivosti i autentičnog doživljaja.

Ena Piglić
Ena Piglić

21 Prosinac 2025 I 06:20

Ivošević: Istra više ne raste samo u špici – turizam se uspješno širi na cijelu godinu!
Foto: Dusko Marusic/Pixsell

Istarski turizam u 2025. godini bilježi stabilan i kvalitetan rast, s naglaskom na zimske mjesece, predsezonu i posezonu.

Direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević ističe kako su dugogodišnja strategija održivog razvoja, snažni adventski programi i integracija unutrašnjosti s obalom donijeli konkretne rezultate.

Kako se 2025. godina bliži kraju, turistički pokazatelji za Istru potvrđuju nastavak pozitivnih trendova, ali i jasnu promjenu strukture turističkog prometa.

''U 2024. godini Uskrs i drugi blagdani pali su u ožujak i svibanj, dok su u 2025. bili raspoređeni u travnju i lipnju. Zbog toga možemo reći da smo ove godine imali izvrsne zimske mjesece i vrlo dobru predsezonu“, pojašnjava direktor TZ-a Istarske županije Denis Ivošević.

Iako srpanj i kolovoz, kako kaže, više nemaju prostora za rast – a kolovoz je čak zabilježio blagi pad – rujan i listopad ponovno su donijeli vrlo dobre rezultate. Ukupno se do kraja godine očekuje oko 350.000 noćenja više nego lani.

''Posebno je važno naglasiti da je taj višak ostvaren izvan glavne sezone – u travnju, lipnju, rujnu i listopadu. To pokazuje da više ne govorimo o rastu koji dolazi isključivo iz špice, nego o ravnomjernijem turizmu kroz cijelu godinu. To je cilj koji smo si zacrtali prije više od dvadeset godina“, ističe Ivošević.

Advent kao snažan motiv dolaska

Kraj godine u Istri sve je snažnije obilježen bogatim adventskim programima koji privlače ne samo lokalno stanovništvo, nego i velik broj domaćih i stranih gostiju.

Prema riječima Ivoševića, upravo su takva događanja često presudna u odabiru destinacije.

''Svi žele kraj godine provesti u veselju, ali nije isto hoćete li to učiniti u prosječnoj ili u dobro organiziranoj destinaciji – onoj koja vodi računa o svakom detalju boravka. Upravo su takvi eventi često ključni u odluci hoće li se otići u destinaciju A ili B“, kaže.

Podsjeća kako je prošlogodišnji advent u Poreču proglašen najboljim, dok je rovinjski advent ove godine uvršten među deset najboljih na svijetu prema izboru New York Timesa. Istodobno, i Pula je ove godine napravila vidljiv iskorak.

''Iz godine u godinu osjeća se sve jača, ali zdrava konkurencija, a od nje najviše profitiraju gosti koji dolaze u Istru“, dodaje.

Istra ispred zakona

Uoči donošenja novog Zakona o turizmu, koji naglasak stavlja na održivost, digitalizaciju i razvoj kontinentalnih područja, Ivošević smatra da je Istra već odavno na tom putu.

''Rekao bih da je Istra to predvidjela još prije više od 25 godina. Unutrašnja Istra je dragulj koji se mora razvijati i izravno povezati s priobaljem, jer zajedno čine jedinstveno i logično turističko tijelo koje gosti prepoznaju“, naglašava.

Biciklističke i pješačke staze, vinske ceste, maslinova ulja, autentične konobe i vidikovci dio su integriranog sustava doživljaja koji gostima nudi više od klasičnog odmora.

''Kada posjetite konobu u unutrašnjosti, kušate lokalna vina, kupite maslinovo ulje i snimite fotografije na obližnjem vidikovcu, vi ste dio tog živog tkiva koje se stalno gradi i nadograđuje. Uz kvalitetu i dobar storytelling, gosti ne samo da dolaze, nego se vraćaju i preporučuju destinaciju drugima – u različitim godišnjim dobima“, zaključuje Ivošević.

Sve navedeno potvrđuje da Istra u 2025. godini ne bilježi samo rast brojki, već i zrelost destinacije koja uspješno balansira između kvalitete, održivosti i autentičnog doživljaja.