Kako piše Vodnjanski đir, u posljednje vrijeme javnost je uzburkana zbog odluke Opće bolnice Pula da počne naplaćivati parkiranje na parkiralištu koje je izgrađeno sredstvima EU i hrvatskih poreznih obveznika.
Ova odluka nije ostala bez kontroverzi, a mnogi se pitaju je li bolnica prekoračila svoje ovlasti i može li se tumačiti kao zlouporaba položaja i statusa u društvu.
Problemi su počeli odmah nakon uvođenja naplate, s brojnim izazovima za pacijente i njihove pratitelje. Od nefunkcionalnosti sistema za naplatu, prepreka na ulazu ili izlazu, do redova koje pacijenti moraju proći nakon medicinskih usluga kako bi validirali parkirnu kartu.
Posebno su pogođene osobe koje su bolesne ili slabo pokretne te njihovi pratitelji.
Jedan od slučajeva koji je izazvao veliku pažnju javnosti dogodio se 1. prosinca 2023. godine kada je Udruga službenim vozilom hitno dovezla dehidrirano dijete koje nije jelo ni pilo nekoliko dana zbog problema sa grlom.
Da olakšaju situaciju, parkirali su se na neobilježenom dijelu kako bi brže doveli dijete do pedijatra. Nakon pregleda, pod brisačima vozila pronašli su uplatnicu za kaznu od 99 eura, s rokom plaćanja od 8 dana.
Osim toga, ističu nedostatak komunikacije i obavijesti o počinjenom prekršaju te postavljaju pitanje moralnosti kažnjavanja pacijenata koji traže medicinsku pomoć.
U nastavku prenosimo odgovor iz OB Pula u izvornom obliku.
''Poštovani,
Zaprimio sam Vaš zahtjev za pristup informacijama.
Moje isprike zbog neodgovora, bio sam spriječen zbog bolovanja.
Odgovor na Vaš zahtjev dobit ćete u roku od nekoliko dana.
S poštovanjem,'' poručili su iz OB Pula.
17. siječnja napokom je stigao i odgovor u kojem su između ostalog rekli kako su krajem prosinca 2023. u dva navrata odgovorili na prigovor za navedenu kaznu.
Javnost se pita je li vrijeme za preispitivanje politike naplate parkiranja na mjestima koja su namijenjena upravo onima koji trebaju hitnu medicinsku skrb, piše Vodnjanski đir.