Zračna luka Pula već se godinama suočava s izazovima u prometu, osobito nakon pandemije koja je drastično smanjila broj letova i putnika. Situacija je posebno teška u zimskim mjesecima, kada gotovo i nema letova. Dok javnost izražava nezadovoljstvo, iz Zračne luke Pula tvrde da su zadovoljni rezultatima.
Letovi poput onog između Osijeka i Pule bilježe tek pokoje putnike, a poslovni subjekti povezani s aerodromom, poput iznajmljivača automobila i taksista, primjećuju značajan pad prometa.
„Ako usporedimo sadašnju situaciju s 2017. godinom, imali smo po 130-140 najmova dnevno. Danas taj broj prepolovljen, a putnika jednostavno nema,“ kaže Petar Mirković, voditelj rent-a-car poslovnice.
No, iz Zračne luke Pula ne dijele to mišljenje. Direktorica Nina Vojnić Žagar ističe da aerodrom bilježi porast prometa od 20 posto, iako priznaje da je rast sporiji u usporedbi s drugim zračnim lukama. Upozorava, međutim, da se Pula ne može uspoređivati sa Zadrom, koji ima pet baziranih Ryanair zrakoplova, dok je Pula do 2018. godine imala raznoliku strukturu prometa s visokim udjelom ruskih i ukrajinskih putnika, čega sada nedostaje.
Ministarstvo prometa, mora i infrastrukture poručuje da je za privlačenje novih aviolinija potrebna suradnja zračne luke s turističkom zajednicom, ali da je konačna odgovornost na upravi aerodroma. Iako suradnja između Zračne luke Pula i lokalne turističke zajednice postoji, čini se da nije dovoljno snažna da privuče više niskotarifnih prijevoznika.
S druge strane, Zračna luka Zadar, koja je u rekordnoj 2019. godini imala oko 800.000 putnika kao i Pula, ove godine očekuje promet između 1.5 i 1.6 milijuna putnika, dok Pula cilja na skromnih 500.000. Unatoč tome što Istarska turistička zajednica svake godine izdvaja značajna sredstva za poticanje avioprijevoza, zimi Pula ostaje bez većeg prometa, kao da pada u zimski san, piše HRT.
Izvor: HRT
Ostavite komentar