Deseci tisuća učenika danas sjedaju za školske klupe, neki i prvi put, a sve će ih dočekati velika novost. Nakon godina i godina priče, truda i rada, napokon u sve škole ulazi obrazovna reforma - Škola za život.
Ministrica Blaženka Divjak gostujući u Intervjuu tjedna Media servisa nije krila uzbuđenje. Na pitanje je li sve spremno, odgovorila je:
"Konačno je došao i taj ponedjeljak i to na sve jako veseli. Posebno nas veseli to što smo se temeljito pripremili. Što se tiče kurikuluma, čak i kod onih koji su bili sporni, uspjeli smo maknuti ideologiju, što je nama bilo iznimno važno. Prema svim informacijama koje imam, udžbenici su u školama".
Tijekom ovog mjeseca krenut će i isporuka opreme za nastavnike, 26.350 računala, a do kraja ove godine stižu i tableti. Naglasila je da njihove ankete pokazuju da su edukacije polučile uspjehom.
"Preko 80 posto učitelja je zadovoljno edukacijama, motivirano, znaju što treba i kako treba raditi. Naravno, tu uvijek postoji zadrška u smislu - jesam li ja dovoljno spreman" .'Dobro je biti samokritičan i mi ćemo tu biti kroz cijelu godinu kao podrška i da odgovaramo na sva pitanja', dodala je ministrica. Ponedjeljak je pred vratima pa je još jednom ponovila što ta reforma uopće znači.
'RODITELJI, MOTIVIRAJTE UČENIKE'
"Kurikularna reforma znači smislenije obrazovanje. Obrazovanje za 21., a ne 19. stoljeće. To prvenstveno znači da i učenik mora biti aktivan. S druge strane učitelj je taj koji usmjerava učenika u učenju, ali više u smjeru da rješava probleme, da kritički razmišlja, da suradnički uči". Na kraju je par riječi uputila roditeljima učenika i samim nastavnicima.
"Stvarno molim roditelje da motiviraju učenike da budu aktivni, da preuzmu brigu o svom učenju i da osjete i radost učenja. Što se tiče učitelja, uvjereni smo da je takav način rada zahtjevniji jer je puno lakše doći s udžbenikom i raditi po udžbeniku nego za svaki sat pripremati i neku problemsku situaciju ili neki grupni rad".
Ne gledaju svi blagonaklono na Školu za život.
Iz Foruma za slobodu odgoja su upozorili da se ne radi o reformi, nego samo o kozmetičkoj intervenciji i da se glavnina tog projekta svodi na opremanje škole elektroničkim uređajima i materijalima potrebnima za svakodnevni rad.
''Dok suvremeni obrazovni sustavi na koje se tako često pozivamo prepoznaju holistički pristup obrazovanju kao najadekvatniji odgovor u pripremi budućih generacija za život, možemo reći kako je ovo samo još jedna intervencija koja Hrvatsku drži na obrazovnoj periferiji'', poručili su iz Foruma.