Prije no što je u rovinjskom Multimedijalnom centru održao predavanje, doktor znanosti, Ranko Rajović, svratio je kod nas na kavu. Radilo se, naime, o besplatnom, interaktivnom NTC predavanju.
NTC metoda, pojasnio nam je, spoj je neurofiziologije i pedagogije.
Primjerice, kaže nam, već 30 godina znamo kako djeca prvih nekoliko mjeseci života ne razlikuju boje i vide vrlo mutno. Time što im roditelji kupuju sve u plavoj ili roza boji, ovisno o spolu, umanjuju njihovu sposobnost za razvoj mozga.
Predavanje je nosilo naziv 'Zna li vaše dijete skakati unazad?'
'Istraživanja koja provodim pokazuju kako 60 posto djece ne može skočiti unazad. To je alarmantan podatak jer ukazuje na to da u školi neće razumijeti matematiku. To je problem cijele Srednje Europe, a valja naglasiti kako nisu samo roditelji krivi jer se cjelokupno okruženje jako promijenilo'.
DJECU MORAMO UČITI DA MISLE
'Zato radim na edukacijama, da svi shvate što može usporiti, a što oštetiti razvoj. Djecu moramo učiti da misle. Od danas deset najtraženijih zanimanja u svijetu, devet ih prije jednog desetljeća nije ni postojalo; a to znači da mi sada djecu spremamo za zanimanja koja još ni ne postoje', govori nam doktor Rajović.
Ipak, roditelj je taj koji mora do šeste godine života svog djeteta uraditi najvažniji dio posla. U suprotnom, ono će u školu otići sa smanjenim sposobnostima.
'Naime, svaka nova generacija upisanih u prvi razred osnovne škole je malo slabija od zadnje upisane generacije; u motoričkim sposobnostima, izražavanju, pažnji i koncentraciji. Moramo se onda zapitati što ćemo mijenjati jer djeca dolaskom u školu dobivaju dijagnoze koje ih obilježe, a mogli smo to izbjeći u prvih nekoliko godina života.'
Doktor Rajović kaže i kako roditelji čine tri velike grupe grešaka. Prva je prezaštićivanje; ne daju djetetu da skače, trči nizbrdo, da se vrti, da se penje. A razvoj mozga stopira se i pretjeranim fiksiranjem glave bebe u prvih pola godine života. 'Ako mozak bebe nije odradio povezivanje vrata, ramena i glave, u školi ćemo imati problem s pisanjem. Svaka greška, naime, ima svoju posljedicu', tvrdi Rajović.
NEKA DJETETU BUDE DOSADNO I NEKA SE NOSI S TIM OSJEĆAJEM!
'Druga velika greška je sprječavanje dosade. Ako je djetetu dosadno, ne trebaju mu roditelji tražiti zabavu već sam mora naći način kako prevazići taj osjećaj. To je stres koji individualac mora znati riješiti sam sa sobom i osmisliti si sadržaje koji će ga animirati. U suprotnom, dobit ćemo odraslog čovjeka koji hoće sve odmah i sad i kojem je prag tolerancije jednak nuli, a frustracija raste', upozorava.
Nadalje, između druge i četvrte godine mozak se razvija kretanjem i tada kolica više ne bi trebala biti potrebna. Ona u toj fazi, tvrdi doktor, služe samo komoditetu roditelja. Dijete od 5 godina mora prijeći 5 kilometara pješke svaki dan, a od 10 godina 10 kilometara. Dolaskom u školu javlja se novi problem, a to je učenje napamet kojim se stječe takozvano mrtvo znanje koje nije iskoristivo. A budući da nikad ne možemo naučiti sve, već smo u školi izloženi akutnom stresu, znoje nam se dlanovi i lupa nam srce.
Zato doktor Rajović i održava ovakva predavanja. Da bismo imali drugačije djetinjstvo i drugačije školstvo.
Ostavite komentar